jasmin Napisano wczoraj o 18:07 Napisano wczoraj o 18:07 Czesc. Z jakich modeli moge szukać uzywanych modeli rowerów (ostatnie 10 lat) AM, trail. Budżet +-5tys. Wymagania: Koła 29er Osie sztywne Skok 120-130, Waga 13kg. Mile widziane: Sztyca myk/myk Blokada dampera. Dzieki Cytuj
Bartang Napisano wczoraj o 18:43 Napisano wczoraj o 18:43 Twoje założenia są nierealne. Mój rower AM waży ok. 13kg a prawie wszystkie części są wymienione na możliwie najlżejsze i do tego ma mniejsze koła. Celuj w wagę 15kg lub zwiększ budżet do 20 tys. Weż też pod uwagę, że różne wagi rowerów które znajdziesz w necie są dalekie od rzeczywistości. Producenci z reguły je zaniżają, do tego są bez pedałów i na lipnych oponach. Rower 29 w pełni nadający się do jazdy all-mountain będzie ważył znacznie więcej. Cytuj
jasmin Napisano wczoraj o 18:49 Autor Napisano wczoraj o 18:49 (edytowane) Dzieki za odpowiedz, Z ogłoszeń widzę że można kupić taki rower. Cenę i wagę moge rozciągnąć oczywiście.. ale z tym 20 tys i 15kg to przesadziłes. Nie zgadzam się że założenia są nierealne- widzę ogłoszenia np. Scott Spark 930 z 2017 np za 6tys (do 13kg). Dawniej rowery były lżejsze - poźniejsze Scotty ważyły już po 15 - tak jak mówisz. Mogę rozwazyć karbon. Chodzi mi bardziej o zestawienie modeli bików w tej specyfikacji - bo nie idzie tego łatwo wyszykać. Dzięki Edytowane wczoraj o 18:50 przez jasmin Cytuj
Bartang Napisano wczoraj o 19:04 Napisano wczoraj o 19:04 15 kg LUB 20 tys W innym przypadku kupisz grata/staroć. (topowa specyfikacja ale zajechany) Jaka jest realna waga tego scotta, gotowego do jazdy i na solidniejszych oponach? Masz zdjęcie z wagi? Zwróć też uwagę, że te starsze rowery mają gorszą geometrię. Mniej nadającą się do zjazdu. U mnie w carbonie jest rama(przod), kola, kierownica, korba, do tego najlezejszy naped 1x11. Cytuj
Bartang Napisano wczoraj o 19:19 Napisano wczoraj o 19:19 I jeszcze pro tip: Jak ta waga jest priorytetowa i szukasz bardziej roweru xc/trail to wpisz w olx rowery gorskie: "cast" od amortyzatora w wersji step cast. Znajdziesz większość lekkich modeli o skoku 100-120. Jeśli jednak bardziej all-mountain to celowałbym w jak najlepszą geometrię i solidny rower, a wagę uwzględniał na drugim miejscu. Choć tu też carbonowe cześci mogą być. 1 Cytuj
jasmin Napisano wczoraj o 19:19 Autor Napisano wczoraj o 19:19 (edytowane) Nie mam zdjęć z wagi , właśnie o tym pisze, że ciężko szukać modeli po wadze. Mogę się tylko opierać na specyfikacji i tutaj : - Scott Spark 930 2017 karbon 12.3 https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/scott/51225/spark_930 - Lapierre Zesty TR 329 2014 aluminium 13.3 https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Lapierre/Zesty-TR-329,12972 Na tym drugim jeździ moich dwóch znajomych, jeden ma nawet elektronikę do blokowania amorków. Oba modele można kupić w moim budżecie. Ścigać się na nich nie będę , ale wagi robić niepotrzebnie też nie chcę bo musze po schodach do piwnicy znosić. Jeśli przypominasz sobie jakieś konkretne modele na myśli na napisz , nie patrz na cenę i rocznik. Dzieki Edytowane wczoraj o 19:20 przez jasmin Cytuj
Bartang Napisano wczoraj o 19:41 Napisano wczoraj o 19:41 W takim razie lepiej 1-2kg cięższy ale z nowszą geometrią. (Przykladowe wartosci: kąt główki 65, kąt podsiodłowy 77, rozstaw kół 1200) Lekkie modele ktore kojarzę to Giant Trance Advanced, Cannondale Scalpel, Trek Fuel Ex, Specialized Epic, NS Syninym TR, Canyon Lux Trail, Z części, jakbyś chciał odchudzać rower: Hamulce - magura mt7 pro (lub ekstremalne drogi trickstuff) Naped- sram x01 (korba xx1) Amor - rockshox pike/ fox 34 (all mountain), rockshox sid/ fox 32 (xc/trail) Damper - rockshox sidluxe Sztyca - one up v3 Kierownica - renthal fatbar lite carbon Mostek - syntace megaforce 3 pedaly - syntace Cytuj
jasmin Napisano wczoraj o 19:48 Autor Napisano wczoraj o 19:48 Dzieki @Bartang może masz rację że lepsza geometria niż waga, może stad widoczny wzrost wagi rowerów w ostatnich latach. Nie mam porównania do jazdy na nowszej geometrii. Moja ostatnia to 66.5, 74.5, 1179 na kołach 27.5 Cytuj
Bartang Napisano wczoraj o 20:28 Napisano wczoraj o 20:28 Mniejszy kąt główki - łatwiej zjeżdżać, trudniej skręcać Większy kat podsiodłowy - lepszy na podjazdy, gorszy na płaskie Dłuższy rower - lepsza stabilność w terenie i na stromym, gorsza skrętność Nie przesadzalbym w żadną stronę długość 1200 podawalem dla rozmiaru M. Nowsze rowery są trochę większe i solidniejsze bo ludzie teraz bardziej jej katują w bikeparkach, które kiedyś nie były popularne. Często też wzrost wagi jest związany tylko z oszczędnościami producentów. Lekką ramę trudniej zrobić, a wystarczy że jest carbon i już się sprzedaje. Cytuj
Galvatron Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Do budżetu dolicz 1000-2000 zł na generalny serwis i wymianę wszystkich zużytych elementów (nie licz, że ktoś Ci sprzeda zadbany rower, od razu gotowy do jazdy). Roweru szukaj tam, gdzie możesz osobiście dotrzeć w celu sprawdzenia jego stanu. Przede wszystkim dokładnie obejrzyj ramę w poszukiwaniu pęknięć, a w wypadku modeli aluminiowych także śladów spawania. Zamiast używki lepiej kup przeceniony sprzęt ze sklepu typu bike-discount.de: https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-2 2 Cytuj
jasmin Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu (edytowane) dzieki za porady. Macie jakieś przemyślenia odnośnie dampera przy ramie poziomej vs przy ramie pionowej? Nie wiem czy poprawnie zauważyłem że te na poziomej mają mniejsza mase i skok , - na takim jeździłem i takie szukam , ale w tym przedziale skoku wystepuja zrowno takie i takie. Edytowane 8 godzin temu przez jasmin Cytuj
olo850 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Nie zwracaj na to uwagi, nie ma znaczenia. Cytuj
spidelli Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 21 godzin temu, Bartang napisał: W innym przypadku kupisz grata/staroć. (topowa specyfikacja ale zajechany) Niekoniecznie, chętnie pozbędę się aluminiowego Rift Zone 2 rok chyba 2022. Przebieg symboliczny Nigdy nie był w prawdziwych górach. Cytuj
Bartang Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 9 godzin temu, Galvatron napisał: Do budżetu dolicz 1000-2000 zł na generalny serwis i wymianę wszystkich zużytych elementów (nie licz, że ktoś Ci sprzeda zadbany rower, od razu gotowy do jazdy). Roweru szukaj tam, gdzie możesz osobiście dotrzeć w celu sprawdzenia jego stanu. Przede wszystkim dokładnie obejrzyj ramę w poszukiwaniu pęknięć, a w wypadku modeli aluminiowych także śladów spawania. Zamiast używki lepiej kup przeceniony sprzęt ze sklepu typu bike-discount.de: https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-2 Zdarzają się rowery w idealnym stanie, choć to rzadki przypadek. Najlepiej szukać w Wawie, Poznaniu, Ewentualnie Łódż, Szczecin, Toruń. Czyli wszędzie gdzie daleko w góry a im bogatsze miasto tym predzej sie znajdą modele kupione tylko do lansu. Jednak nowy to najbezpieczniejsza opcja a teraz ceny sa korzystne. 5 godzin temu, spidelli napisał: Niekoniecznie, chętnie pozbędę się aluminiowego Rift Zone 2 rok chyba 2022. Przebieg symboliczny Nigdy nie był w prawdziwych górach. Ale to nie jest topowa specyfikacja. Nawet nie srednia, tylko jeden z najbardziej podstawowych fulli i nie wazy 13kg. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.