Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc. Z jakich modeli moge szukać uzywanych modeli rowerów (ostatnie 10 lat) AM, trail.

Budżet +-5tys.

Wymagania:
Koła  29er 
Osie sztywne
Skok 120-130,
Waga 13kg.

Mile widziane:
Sztyca myk/myk
Blokada dampera.

Dzieki 

 

 

Napisano

Twoje założenia są nierealne.

Mój rower AM waży ok. 13kg a prawie wszystkie części są wymienione na możliwie najlżejsze i do tego ma mniejsze koła.

Celuj w wagę 15kg lub zwiększ budżet do 20 tys. 

Weż też pod uwagę, że różne wagi rowerów które znajdziesz w necie są dalekie od rzeczywistości.

Producenci z reguły je zaniżają, do tego są bez pedałów i na lipnych oponach. 

Rower 29 w pełni nadający się do jazdy all-mountain będzie ważył znacznie więcej.

Napisano (edytowane)

Dzieki za odpowiedz,
Z ogłoszeń widzę że można kupić taki rower. 
Cenę i wagę moge rozciągnąć oczywiście.. ale z tym 20 tys i 15kg to przesadziłes.

Nie zgadzam się że założenia są nierealne- widzę ogłoszenia np. Scott Spark 930 z 2017 np za 6tys (do 13kg).
rowery_mtb_29er_full_scott_spark_930_db120.jpg
Dawniej rowery były lżejsze - poźniejsze Scotty ważyły już po 15 - tak jak mówisz.
Mogę rozwazyć karbon.
Chodzi mi bardziej o zestawienie modeli bików w tej specyfikacji - bo nie idzie tego łatwo wyszykać.

Dzięki
 

Edytowane przez jasmin
Napisano

15 kg LUB 20 tys

W innym przypadku kupisz grata/staroć. (topowa specyfikacja ale zajechany)

Jaka jest realna waga tego scotta, gotowego do jazdy i na solidniejszych oponach? Masz zdjęcie z wagi?

Zwróć też uwagę, że te starsze rowery mają gorszą geometrię. Mniej nadającą się do zjazdu. 

U mnie w carbonie jest rama(przod), kola, kierownica, korba,  do tego najlezejszy naped 1x11.

Napisano

I jeszcze pro tip:

Jak ta waga jest priorytetowa i szukasz bardziej roweru xc/trail to wpisz w olx rowery gorskie:  "cast" od amortyzatora w wersji step cast. Znajdziesz większość lekkich modeli o skoku 100-120.

Jeśli jednak bardziej all-mountain to celowałbym w jak najlepszą geometrię i solidny rower, a wagę uwzględniał na drugim miejscu. Choć tu też carbonowe cześci mogą być. 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Nie mam zdjęć z wagi , właśnie o tym pisze, że ciężko szukać modeli po wadze.
Mogę się tylko opierać na specyfikacji i tutaj    :
- Scott Spark 930 2017 karbon 12.3  https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/scott/51225/spark_930

-  Lapierre Zesty TR 329 2014 aluminium 13.3 https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Lapierre/Zesty-TR-329,12972

Na tym drugim jeździ moich dwóch znajomych, jeden ma nawet elektronikę do blokowania amorków.
Oba modele można kupić w moim budżecie.
Ścigać się na nich nie będę , ale wagi robić niepotrzebnie też nie chcę bo musze po schodach do piwnicy znosić.

Jeśli przypominasz sobie jakieś konkretne modele na myśli na napisz , nie patrz na cenę i rocznik.

Dzieki

Edytowane przez jasmin
Napisano

W takim razie lepiej 1-2kg cięższy ale z nowszą geometrią.  (Przykladowe wartosci: kąt główki 65, kąt podsiodłowy 77, rozstaw kół 1200)

Lekkie modele ktore kojarzę to Giant Trance Advanced, Cannondale Scalpel, Trek Fuel Ex, Specialized Epic, NS Syninym TR, Canyon Lux Trail,

Z części, jakbyś chciał odchudzać rower:

Hamulce - magura mt7 pro (lub ekstremalne drogi trickstuff)

Naped- sram x01 (korba xx1)

Amor - rockshox pike/ fox 34 (all mountain), rockshox sid/ fox 32 (xc/trail)

Damper - rockshox sidluxe

Sztyca - one up v3

Kierownica - renthal fatbar lite carbon

Mostek - syntace megaforce 3

pedaly - syntace

 

Napisano

Dzieki @Bartang może masz rację że lepsza geometria niż waga, może stad widoczny wzrost wagi rowerów w ostatnich latach.
Nie mam porównania do jazdy  na nowszej geometrii. 
Moja ostatnia to 66.5, 74.5, 1179 na kołach 27.5
image.png.dec77f6f8890a047e2538db3b45f54bf.png

Napisano

Mniejszy kąt główki - łatwiej zjeżdżać, trudniej skręcać

Większy kat podsiodłowy - lepszy na podjazdy, gorszy na płaskie

Dłuższy rower - lepsza stabilność w terenie i na stromym, gorsza skrętność

Nie przesadzalbym w żadną stronę długość 1200 podawalem dla rozmiaru M. 

Nowsze rowery są trochę większe i solidniejsze bo ludzie teraz bardziej jej katują w bikeparkach, które kiedyś nie były popularne.

Często też wzrost wagi jest związany tylko z oszczędnościami producentów. Lekką ramę trudniej zrobić, a wystarczy że jest carbon i już się sprzedaje. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...