jasmin Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Czesc. Z jakich modeli moge szukać uzywanych modeli rowerów (ostatnie 10 lat) AM, trail. Budżet +-5tys. Wymagania: Koła 29er Osie sztywne Skok 120-130, Waga 13kg. Mile widziane: Sztyca myk/myk Blokada dampera. Dzieki Cytuj
Bartang Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Twoje założenia są nierealne. Mój rower AM waży ok. 13kg a prawie wszystkie części są wymienione na możliwie najlżejsze i do tego ma mniejsze koła. Celuj w wagę 15kg lub zwiększ budżet do 20 tys. Weż też pod uwagę, że różne wagi rowerów które znajdziesz w necie są dalekie od rzeczywistości. Producenci z reguły je zaniżają, do tego są bez pedałów i na lipnych oponach. Rower 29 w pełni nadający się do jazdy all-mountain będzie ważył znacznie więcej. Cytuj
jasmin Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu (edytowane) Dzieki za odpowiedz, Z ogłoszeń widzę że można kupić taki rower. Cenę i wagę moge rozciągnąć oczywiście.. ale z tym 20 tys i 15kg to przesadziłes. Nie zgadzam się że założenia są nierealne- widzę ogłoszenia np. Scott Spark 930 z 2017 np za 6tys (do 13kg). Dawniej rowery były lżejsze - poźniejsze Scotty ważyły już po 15 - tak jak mówisz. Mogę rozwazyć karbon. Chodzi mi bardziej o zestawienie modeli bików w tej specyfikacji - bo nie idzie tego łatwo wyszykać. Dzięki Edytowane 2 godziny temu przez jasmin Cytuj
Bartang Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 15 kg LUB 20 tys W innym przypadku kupisz grata/staroć. (topowa specyfikacja ale zajechany) Jaka jest realna waga tego scotta, gotowego do jazdy i na solidniejszych oponach? Masz zdjęcie z wagi? Zwróć też uwagę, że te starsze rowery mają gorszą geometrię. Mniej nadającą się do zjazdu. U mnie w carbonie jest rama(przod), kola, kierownica, korba, do tego najlezejszy naped 1x11. Cytuj
Bartang Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu I jeszcze pro tip: Jak ta waga jest priorytetowa i szukasz bardziej roweru xc/trail to wpisz w olx rowery gorskie: "cast" od amortyzatora w wersji step cast. Znajdziesz większość lekkich modeli o skoku 100-120. Jeśli jednak bardziej all-mountain to celowałbym w jak najlepszą geometrię i solidny rower, a wagę uwzględniał na drugim miejscu. Choć tu też carbonowe cześci mogą być. 1 Cytuj
jasmin Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) Nie mam zdjęć z wagi , właśnie o tym pisze, że ciężko szukać modeli po wadze. Mogę się tylko opierać na specyfikacji i tutaj : - Scott Spark 930 2017 karbon 12.3 https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/scott/51225/spark_930 - Lapierre Zesty TR 329 2014 aluminium 13.3 https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Lapierre/Zesty-TR-329,12972 Na tym drugim jeździ moich dwóch znajomych, jeden ma nawet elektronikę do blokowania amorków. Oba modele można kupić w moim budżecie. Ścigać się na nich nie będę , ale wagi robić niepotrzebnie też nie chcę bo musze po schodach do piwnicy znosić. Jeśli przypominasz sobie jakieś konkretne modele na myśli na napisz , nie patrz na cenę i rocznik. Dzieki Edytowane 1 godzinę temu przez jasmin Cytuj
Bartang Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu W takim razie lepiej 1-2kg cięższy ale z nowszą geometrią. (Przykladowe wartosci: kąt główki 65, kąt podsiodłowy 77, rozstaw kół 1200) Lekkie modele ktore kojarzę to Giant Trance Advanced, Cannondale Scalpel, Trek Fuel Ex, Specialized Epic, NS Syninym TR, Canyon Lux Trail, Z części, jakbyś chciał odchudzać rower: Hamulce - magura mt7 pro (lub ekstremalne drogi trickstuff) Naped- sram x01 (korba xx1) Amor - rockshox pike/ fox 34 (all mountain), rockshox sid/ fox 32 (xc/trail) Damper - rockshox sidluxe Sztyca - one up v3 Kierownica - renthal fatbar lite carbon Mostek - syntace megaforce 3 pedaly - syntace Cytuj
jasmin Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu Dzieki @Bartang może masz rację że lepsza geometria niż waga, może stad widoczny wzrost wagi rowerów w ostatnich latach. Nie mam porównania do jazdy na nowszej geometrii. Moja ostatnia to 66.5, 74.5, 1179 na kołach 27.5 Cytuj
Bartang Napisano 39 minut temu Napisano 39 minut temu Mniejszy kąt główki - łatwiej zjeżdżać, trudniej skręcać Większy kat podsiodłowy - lepszy na podjazdy, gorszy na płaskie Dłuższy rower - lepsza stabilność w terenie i na stromym, gorsza skrętność Nie przesadzalbym w żadną stronę długość 1200 podawalem dla rozmiaru M. Nowsze rowery są trochę większe i solidniejsze bo ludzie teraz bardziej jej katują w bikeparkach, które kiedyś nie były popularne. Często też wzrost wagi jest związany tylko z oszczędnościami producentów. Lekką ramę trudniej zrobić, a wystarczy że jest carbon i już się sprzedaje. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.