thetere Napisano Poniedziałek o 23:52 Napisano Poniedziałek o 23:52 Cytat A co sądzicie o marce Radon? Tan rama w wersjach aluminiowych wygląda tanio, jeden przewód w ramie, drugi na zewnątrz, ehh. Osobiście jeżdżę na Cannondale trail SL, i ten rower jest dużo bardziej dopracowany, przy podobnej specyfikacji. W budżecie dostaniesz SL 3 na olx czy zagranicznych sklepach wysyłkowych. 1 1 Cytuj
michalr75 Napisano Wtorek o 07:38 Napisano Wtorek o 07:38 (edytowane) @Mariusz_G. Te rowery są podobnej klasy, zaleta Meridy jest fakt że można ją kupić na miejscu, bez kombinowania ze ściąganiem z Niemiec i ewentualnymi problemami z egzekucją gwarancji jakby się coś stało. Merida dodatkowo daje dożywocie na ramę, nie wiem jak jest u Radona. Edytowane Wtorek o 07:51 przez michalr75 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Wtorek o 07:46 Mod Team Napisano Wtorek o 07:46 @thetere Fakt - chyba nawet mój 10 letni Shockblaze ma ciut mniej widoczne spawy przy główce (z wyglądu prawie karbon ), a przewód hamulca ma od spodu/na środku dolnej rury, nie z boku... @michalr75 O gwarancji napisał na pierwszej stronie @filipog44 1 Cytuj
michalr75 Napisano Wtorek o 07:58 Napisano Wtorek o 07:58 @KrissDeValnor No jest, faktycznie. Co do samej gwarancji na ramę to doczytałem w innym wątku ze na ramy aluminiowe jest 6 lat, a przy ewentualnych usterkach po okresie gwarancji można kupić od nich nowa ramę. No i spawy w Meridzie ładniejsze, marka z większą tradycją, team w Pro Tourze itp, itd Warto jeszcze dodać że wersje 300/500 Lite mają napędy kolejno 2x10 i 2x11, wersja Limited ma 1x11. Cytuj
wr81 Napisano Wtorek o 16:11 Napisano Wtorek o 16:11 Merida ma ramę ładną ale nie jest to rower lekki mimo Lite w nazwie (Lite 300 13.5kg). Obręcze w kołach mają 22mm szerokości wewnętrznej ( W Radonie 25mm a w wersji HD 30mm). Poniżej ciekawostka znalziona podczas nieplanowanych odwiedzin Decathlonu w Tarnowie (może to być oferta lokalna): Corratec Xvert Team Pro za 3199 ( na stronie cena 3600). Są sztywne osie. Napęd SLX + przerzutka przód XT. Ładny lakier. Rock Shox Rekon (niestety Silver) i podstawowe hamulce SRAMA. Koła to chyba wytwór Corrateca. Niestety prowadzone przez główkę. Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 07:38 Napisano wczoraj o 07:38 (edytowane) @wr81 W tej klasie cenowej nie spodziewałbym się że będzie lekki, natomiast rama może być fajną bazą dla lekkiego roweru. Ludzie na niej schodzili w okolice 10kg, jest tu kilka wątków na ten temat na forum. Co do kół to bez przesady, nie ma to absolutnie żadnego znaczenia dla statystycznego rowerzysty. P.s. gdzie tam jest przerzutka przednia w tym Corratecu? Edytowane wczoraj o 07:39 przez michalr75 Cytuj
wr81 Napisano wczoraj o 07:40 Napisano wczoraj o 07:40 (edytowane) Co do Merid to poajawiają się obniżki na aktualne model Big Nine Lite: https://wrosport.pl/rowery-mtb/rower-gorski-merida-bignine-700-niebieski-29.html Geometria bardziej zgodna z trendami, mam wrażenie bardziej widoczne spawy. W prównaniu do starszych modeli Manitou to Machette (golenie 32) a nie Markhor (30mm). @michalr75 teraz dopiero zauważyłem że pisałeś Jak wiesz sam jestem użytkownikiem i miłośnikiem modelu , ale trzeba zachować jednak obiektywność Big Nine 300 Lite nie jest lekkim rowerem fabrycznie o odchudzanie go do poziomu 11 kg to wymiana wszystkiego... Radon jest zauważalnie lżejszy. Lepiej było w 500 lite jeszcze starszych roczników z Markhoremi i korbą M6000 Hollowtech 2). Rama jest cięższa od przykładowego Chisela... Jest natomiast na pewno ładna i ma mniej progresywną (czyli jak dla mnie bardziej uniwersalną geometrię) i jeżeli ktoś szuka uniwersalnego (nie w 100% bo np. mocowań do bagażnika nie ma) roweru mtb/atb i chce napęd 2x to jest to moim zdaniem dobry wybór. Pierwzą rzeczą do (obowiązkową moim zdaniem) do wymiany w tym rowerze są opony (Maxxis Ikon), zwłaszcza jak częśc przebiegów jest po asfalci.. Edytowane wczoraj o 08:07 przez wr81 Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 07:55 Napisano wczoraj o 07:55 Te nowe Meridy fajne wizualnie, pytanie jak to jeździ pod górę. Spotkałem się z opiniami ze jednak lepiej podjeżdżają stare geometrie z kątem główki 70 stopni. I cos w tym jest, miałem trailówkę z kątem 68 stopni i na ostrych ściankach przednie koło wyrywało do góry, przy Meri 500L nie ma tego problemu, jedzie jak przyklejona. Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 08:42 Napisano wczoraj o 08:42 58 minut temu, wr81 napisał: Rama jest cięższa od przykładowego Chisela... Do Chisela w kategorii rowerów aluminiowych żadna rama nie ma startu Z całą reszta się zgadzam zasadniczo bo w swojej Meri z konfiguracji fabrycznej została tylko rama Natomiast co bardzo ważne, jest to rower niby XC ale na którym można pojechać bez problemu ultramaraton pod 300km i się człowiek specjalnie nie zamorduje. Czy na progresywnej geo da się tak pojechać - mam wątpliwości Do tego 500-cetka jest fajnie szybka i dynamiczna, nie bardzo jest się do czego w niej przyczepić jeśli chodzi o przyjemność z jazdy. Cytuj
wr81 Napisano wczoraj o 09:02 Napisano wczoraj o 09:02 @michalr75 U mnie została rama, mostek kierownica i stery... A kierownica leży na półce i czeka na definitywny koniec sezonu.. Z tym Bignine 700 chyba nie jest tak źle pod tym względem że pozostał on jednak modelem XC a wprowadzoan równolegle linię Big Nie TR (kąt główki 66.x, 120mm amro i dropper). Np: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4731/bignine-tr-600-25 W sumie może też nie taka zła oferta jeżlei ktoś chce rower bardziej trailowy w tym budżecie... ale to już na pewno nie do jeżdżenia 300km Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 09:05 Napisano wczoraj o 09:05 Patrzyłem na te nowe Meridy pod kątem żony ale okazały się za ciężkie. To samo co ze starą Lite - rama fajna, ale żeby zejść z wagi, trzeba by wymienić wszystko Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano wczoraj o 09:10 Mod Team Napisano wczoraj o 09:10 No co ty, żonie żałujesz ? 1 Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 09:14 Napisano wczoraj o 09:14 3 minuty temu, KrissDeValnor napisał: No co ty, żonie żałujesz ? Ale po co kupować ciężki rower skoro można kupić lekkiego, nowego karbona za 3 tysie? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano wczoraj o 09:25 Mod Team Napisano wczoraj o 09:25 Ogólnie, to nie opłaca się bulić za odchudzanie, tylko od razu szukać czegoś lżejszego - tyle, że tu nie było takiego pytania autora. No i za 3 k nie kupisz nowego i lekkiego karbonu. 1 Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 09:31 Napisano wczoraj o 09:31 @KrissDeValnorTrafiaja się okazje, na niemieckim Amazonie za 740 Euro można było kupić karbonowy rower Head na Rebie (obniżka z 2000 Euro). Nam się udało kupić taki rower po lekkich modyfikacjach, ale nie jeżdżony. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano wczoraj o 09:37 Mod Team Napisano wczoraj o 09:37 Ile waży ? Pewnie 12.5 -13 kg z pedałami. Cytuj
wr81 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 12.5 kg ważył karbonowy full za 4.5 tyś PLN który był 2 dni temu dostępny w Mediaexpert (też na Rebie) https://www.pepper.pl/promocje/bottecchia-gardena-29-m17-karbon-1121717 Cytuj
michalr75 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Co to za oferta jak masz 1 sztukę w jednym rozmiarze, tego nawet nie można nazwać żadnym standardem 😉 Cytuj
wr81 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) No bez przesady, były przynajmniej 2 rozmiary (16 i 17), w komentarzach 2 pepperowiczów pisze że kupiło a jeden egzemplarz pojawił sie i sprzedał zaraz na olx.. Te Heady Trenton w Niemczec też chyba w miarę szybko poszły... jak coś ma naprawdę dobrą cenę i trafi na pepper/mydealz to zostanie rozdrapane przez fliperów w parę godzin.. Edytowane 1 godzinę temu przez wr81 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.