Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Cytat

A co sądzicie o marce Radon?

Tan rama w wersjach aluminiowych wygląda tanio, jeden przewód w ramie, drugi na zewnątrz, ehh.

Osobiście jeżdżę na Cannondale trail SL, i ten rower jest dużo bardziej dopracowany, przy podobnej specyfikacji. W budżecie dostaniesz SL 3 na olx czy zagranicznych sklepach wysyłkowych.

  • Haha 1
  • Zmieszany 1
Napisano (edytowane)

@Mariusz_G. Te rowery są podobnej klasy, zaleta Meridy jest fakt że można ją kupić na miejscu, bez kombinowania ze ściąganiem z Niemiec i ewentualnymi problemami z egzekucją gwarancji jakby się coś stało. Merida dodatkowo daje dożywocie na ramę, nie wiem jak jest u Radona.

Edytowane przez michalr75
Napisano

@KrissDeValnor No jest, faktycznie. Co do samej gwarancji na ramę to doczytałem w innym wątku ze na ramy aluminiowe jest 6 lat, a przy ewentualnych usterkach po okresie gwarancji można kupić od nich nowa ramę. No i spawy w Meridzie ładniejsze, marka z większą tradycją, team w Pro Tourze itp, itd ;) Warto jeszcze dodać że wersje 300/500 Lite mają napędy kolejno 2x10 i 2x11, wersja Limited ma 1x11.

Napisano

Merida ma ramę ładną ale nie jest to rower lekki mimo Lite w nazwie (Lite 300 13.5kg). Obręcze w kołach mają 22mm szerokości wewnętrznej ( W Radonie 25mm a w wersji HD 30mm).

Poniżej ciekawostka znalziona podczas nieplanowanych odwiedzin Decathlonu w Tarnowie (może to być oferta lokalna):

Corratec Xvert Team Pro za 3199 ( na stronie cena 3600). Są sztywne osie. Napęd SLX + przerzutka przód XT. Ładny lakier.  Rock Shox Rekon (niestety Silver) i podstawowe hamulce SRAMA. Koła to chyba wytwór Corrateca. Niestety prowadzone przez główkę.

image.thumb.jpeg.8207b3ebb3cb4d37703d9fbd78c209fc.jpeg

Napisano (edytowane)

@wr81 W tej klasie cenowej nie spodziewałbym się że będzie lekki, natomiast rama może być fajną bazą dla lekkiego roweru. Ludzie na niej schodzili w okolice 10kg, jest tu kilka wątków na ten temat na forum. Co do kół to bez przesady, nie ma to absolutnie żadnego znaczenia dla statystycznego rowerzysty.

P.s. gdzie tam jest przerzutka przednia w tym Corratecu? ;)

Edytowane przez michalr75
Napisano (edytowane)

Co do Merid to poajawiają się obniżki na aktualne model Big Nine Lite: https://wrosport.pl/rowery-mtb/rower-gorski-merida-bignine-700-niebieski-29.html

Geometria bardziej zgodna z trendami, mam wrażenie bardziej widoczne spawy. W prównaniu do starszych modeli Manitou to Machette (golenie 32)  a nie Markhor (30mm).

@michalr75 teraz dopiero zauważyłem że pisałeś :) Jak wiesz sam jestem użytkownikiem i miłośnikiem modelu , ale trzeba zachować jednak obiektywność ;) Big Nine 300 Lite nie jest lekkim  rowerem fabrycznie o odchudzanie go do poziomu 11 kg to wymiana wszystkiego... Radon jest zauważalnie lżejszy.  Lepiej było w 500 lite jeszcze  starszych roczników z Markhoremi i korbą M6000 Hollowtech 2).  Rama jest cięższa od przykładowego Chisela...  Jest natomiast na pewno ładna i ma mniej progresywną (czyli jak dla mnie bardziej uniwersalną geometrię) i jeżeli ktoś szuka  uniwersalnego (nie w 100% bo np. mocowań do bagażnika nie ma) roweru  mtb/atb i chce napęd  2x to jest to moim zdaniem dobry wybór. Pierwzą rzeczą do (obowiązkową moim zdaniem) do wymiany w tym rowerze są opony (Maxxis Ikon), zwłaszcza jak częśc przebiegów jest po asfalci..

 

 

 

Edytowane przez wr81
Napisano

Te nowe Meridy fajne wizualnie, pytanie jak to jeździ pod górę. Spotkałem się z opiniami ze jednak lepiej podjeżdżają stare geometrie z kątem główki 70 stopni. I cos w tym jest,  miałem trailówkę z kątem 68 stopni i na ostrych ściankach przednie koło wyrywało do góry, przy Meri 500L nie ma tego problemu, jedzie jak przyklejona.

Napisano
58 minut temu, wr81 napisał:

Rama jest cięższa od przykładowego Chisela...  

Do Chisela w kategorii rowerów aluminiowych żadna rama nie ma startu ;) Z całą reszta się zgadzam zasadniczo bo w swojej Meri z konfiguracji fabrycznej została tylko rama ;) Natomiast co bardzo ważne, jest to rower niby XC ale na którym można pojechać bez problemu ultramaraton pod 300km i się człowiek specjalnie nie zamorduje. Czy na progresywnej geo da się tak pojechać - mam wątpliwości ;) Do tego 500-cetka jest fajnie szybka i dynamiczna, nie bardzo jest się do czego w niej przyczepić jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.

Napisano

@michalr75  U mnie została rama, mostek kierownica i stery... A kierownica leży na półce i czeka na definitywny koniec sezonu..

Z tym Bignine 700 chyba nie jest tak źle pod tym względem że pozostał on jednak modelem XC a wprowadzoan równolegle linię Big Nie TR (kąt główki 66.x, 120mm amro i dropper).

Np: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4731/bignine-tr-600-25

W sumie może też nie taka zła oferta jeżlei ktoś chce rower bardziej trailowy w tym budżecie...  ale to już na pewno nie do jeżdżenia 300km

image.thumb.png.0fc2aac4bfe9e488b17959cd92b78487.png

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...