dadid84 Napisano Czwartek o 09:24 Napisano Czwartek o 09:24 Dzień Dobry, Poszukuję nowego roweru do jazdy po górnym śląsku, lasach, ale także asfaltach 50/50, na wycieczki z rodziną a także do samotnego szybszego jeżdżenia tras ok 30 - 80km. Wybrałem rowery około XC ponieważ uważam iż są to najbardziej uniwersalne rowery i dają dużo radości z jazdy. Obecnie posiadam 12 letniego MTB Kellysa na 26calach, v-brake i sprężynie oraz Szose Meridy na zwykłych hamulcach i Sorze. Żona ma nowego Levela 5.0 (https://kross.pl/level-5-0-granatowy-blekitny-polysk-1) którego geometria bardzo mi odpowiada, podoba mi się nisko opadająca rura wchodząca równolegle w tylne widełki. Chciałbym opcjonalnie móc zamontować jakiś lekki bagażnik z tyły pod sakwę (typu Ortlieb Quick rack light) aby na wycieczkach rodzinnych zabrać trochę rzeczy. Sprzętowo znam Shimano nigdy nie miałem do czynienia z Sram i nie znam się na hierarchii sprzętu w tej firmie, prosiłbym o uwagi dotyczące, suportów, korby, kół i wagi. Czego oczekuję od roweru: sztywnych osi, boost, amortyzatora powietrznego, manetki blokady (przyzwyczaiłem się do niej), napędu 1x12 (około SLX), nowoczesnej progresywnej geometrii oraz nie za wysokiej wagi roweru. Wzrost: 180cm Waga: 85kg Przykładowe rowery na które zwróciłem uwagę: KELLYS GATE 90 ok 5700zł https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-90-202425/9720#variantOptions=4:440 Wady: brak mocowań, gorsza kaseta w stosunku do reszty, trudniejszy tubless Zalety: ładny, zębatka 34 MERIDA BIG NINE TR LIMITED ok 6000zł https://allegro.pl/oferta/big-nine-tr-limited-17543283812?context=47f3b9fc8c28d2f0cc553f3bc9051fcbb471a93bcfda76f8e9abb578208d34401341a9376140dedca57957e3f832485d26a5fa61f9557673baee19bf3e936e47ae4c7946595c8cfc06a94c5ee2cd032229cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c5757f3ae48b55ff9c578ce50a6fe4957b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b9b7d7a1bdc234520ab4de21ecf38f8ce&sellerHasChanged=false&fromVariant=17543158311 Wady: słabsza korba i kaseta w stosunku reszty Zalety: bardzo dobre hamulce, chyba brak manetki blokady? nieznany amortyzator dla mnie TREK PROCALIBER 8 ok 5600zł https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-procaliber-8 Wady: zębata z przodu tylko 30, brak manetki blokady te dwie rzeczy na pewno do zmiany. Opony mnie nie przekonują (widziałem na żywo zarówno Maxiixy jak i Bontagery). Zalety: cena, dostępność, mocowania pod bagażnik, "marka" GRAND CANYON AL7 ok 6217zł https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-al-7/4160.html?dwvar_4160_pv_rahmenfarbe=M196_P12&dwvar_4160_pv_rahmengroesse=L Wady: brak manetki blokady, standardowa cena przy tym osprzęcie, brak promocji. Zalety: duża liczba mocowań na ramie Cytuj
RabbitHood Napisano Czwartek o 09:36 Napisano Czwartek o 09:36 No jak ci się podoba kross to czemu sobie takiego samego nie kupisz? Inna sprawa jesteś w pełni świadomy swoich potrzeb i wiesz, że będziesz kręcił te 50 km na mtb? Cytuj
afly Napisano Czwartek o 09:40 Napisano Czwartek o 09:40 Z przytoczonych rowerów postawiłbym na TREK'a (5339 zł) - najlepszy stosunek cena/jakość. P.S. MERIDA BIG NINE TR LIMITED ma manetkę blokady skoku na kierownicy, jednak zamęczysz się na tych oponach jeżdżąc "wokół komina", ponieważ nie mają małych oporów toczenia. Twój profil jazdy bardziej wskazuje na rower typu cross. Cytuj
dadid84 Napisano Czwartek o 09:47 Autor Napisano Czwartek o 09:47 (edytowane) 19 minut temu, RabbitHood napisał: No jak ci się podoba kross to czemu sobie takiego samego nie kupisz? Inna sprawa jesteś w pełni świadomy swoich potrzeb i wiesz, że będziesz kręcił te 50 km na mtb? Chciałem troche wyższą klasę sprzętu, Kross w tej ramie nie ma innych rowerów sensownych. Czy będe kręcił te 50? może czasem 30 może 50. Aktualnie biegam 3 rok i potrzebuje innego bodźca i sportu, kondycyjnie jest na pewno powyżej średniej. 15 minut temu, afly napisał: Z przytoczonych rowerów postawiłbym na TREK'a (5339 zł) - najlepszy stosunek cena/jakość. P.S. MERIDA BIG NINE TR LIMITED ma manetkę blokady skoku na kierownicy, jednak zamęczysz się na tych oponach jeżdżąc "wokół komina", ponieważ nie mają małych oporów toczenia. Twój profil jazdy bardziej wskazuje na rower typu cross. Dziękuje za uwagę dotycząca opon, bardzo cenna, niestety oglądając opony Treka mam takie samo wrażenie, opony są ogromne balonowe a mają mały bieżnik(w tym Treku daja losowe opony Maxisy lub ich firmowe). Ja jeździłem zawsze na Shwalbe i tam często mimo dużej opony i dużego bieżnika, środek gumy miał gesty bieżnik, na którym opona jedzie płynnie i cicho po asfaltach. Dodatkowo w Treku musiałbym zmienić zębaka lub całą korbę np na SLX 34?? nie mam pojęcia ile to kosztuje i co by tam pasowało??? No i jeszcze brak blokady amora.... także nie wiem jakie są tego koszty. Co do roweru typu cross, to tak wiem... ale dla mnie te rowery są totalnie nudne, ciężko na nich poszaleć u nas w terenie, w lasach mamy dużo błota, kamieni, koleiny dziury. Rower MTB daje mi możliwość przejechania każdej trasy i daje dużo frajdy. Edytowane Czwartek o 09:57 przez dadid84 Cytuj
afly Napisano Czwartek o 09:58 Napisano Czwartek o 09:58 Na jakich przełożeniach jeździsz w obecnym rowerze, robiłeś kalkulację iż na pewno potrzebujesz zębatki 34T? Cytuj
chudzinki Napisano Czwartek o 09:58 Napisano Czwartek o 09:58 Ja bym nie patrzył na opony, bo każdy dostosowuje je do własnych preferencji, ale na całość jako rower. Co do zębatki - nie zawsze jest taka zmiana, a jeżeli jest to w niektórych ramach niewielka. Sprawdź to zanim podejmiesz decyzję. Cytuj
dadid84 Napisano Czwartek o 10:03 Autor Napisano Czwartek o 10:03 2 minuty temu, afly napisał: Na jakich przełożeniach jeździsz w obecnym rowerze, robiłeś kalkulację iż na pewno potrzebujesz zębatki 34T? Nie robiłem kalkulacji, jeździłem na tym Krossie żony i wystarczało na asfalcie na styk, więc boje się że 30 to będzie ciut za mało. Nie porównywałbym i nie przeliczał do mojego mtb z napędem 3x7 i 26 calowych kołach.... Wiadomo też że pewnie jak większość zwykłych kolarzy mam tendencję do zbyt niskiej kadencji. Cytuj
Tyfon79 Napisano Czwartek o 10:44 Napisano Czwartek o 10:44 (edytowane) Merida ma kable sterach czyli kijem się tego ścierwa nie powinno ruszać. Kellys najbardziej typowy dla xc, Canyon to jakaś pokraka i nie wiadomo do czego to w ogóle jest. Trek jak najbardziej i raczej z tego towarzystwa jego bym wybrał. Oczywiście dziś tego typu rowery nie są do wymyślnej szybkiej jazdy. Raczej na spokojnie bez spiny przetaczanie się po płaskim. Edytowane Czwartek o 10:48 przez Tyfon79 Cytuj
filipog44 Napisano Czwartek o 13:16 Napisano Czwartek o 13:16 Może Radon? https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-4 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-5 Bardziej spójna i wyższej klasy specyfikacja, m. in. amortyzator czy hamulce. Ewentualnie, nieco poza budżetem: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 Fox 32 Performance, niemal pełna grupa XT wraz z hamulcami, sztyca, kierownica i mostek Race Face i opony z względnie niskimi oporami toczenia. Przednią zębatkę możesz wymienić na 36T (sam tak zrobiłem i taka konfiguracja idealnie sprawdza mi się do jazdy zarówno w terenie, jak i na asfalcie / po mieście). Ze swojej strony - polecam, jestem bardzo zadowolony. Cytuj
Galvatron Napisano Piątek o 11:42 Napisano Piątek o 11:42 W dniu 10.07.2025 o 11:36, RabbitHood napisał: No jak ci się podoba kross to czemu sobie takiego samego nie kupisz? Inna sprawa jesteś w pełni świadomy swoich potrzeb i wiesz, że będziesz kręcił te 50 km na mtb? Kross ma XCR-a, który jest atrapą widelca i jest znacznie gorszy od Recona Gold (cięższa wersja Reby). Nawet nie ma co sobie nim zawracać głowę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.