Gooti Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Hej, Mam obecnie gravela Trek Crockett 4 Disc 2020 (rozmiar 56). Specyfikacja tutaj: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-przełajowe/crockett/crockett-4-disc/p/27889/ Ostatnio jeżdżę więcej po szosie niż szutrze i chciałbym kupić całe koła, żeby mieć na podmianę. Poskładałem coś co mogłoby pasować, ale chciałbym, żeby ktoś kompetentniejszy ode mnie rzucił okiem i ocenił czy: To ma w ogóle sens? Czy komponenty których użyłem są ok i czy będą pasowały? A mianowicie: Komponent Cena jednostkowa Ilość Łączny koszt Koła DT Swiss P1800 Spline 23 DB 1 749,00 zł 2 3 498,00 zł Opony Continental GP5000 700x28C 209,99 zł 2 419,98 zł Dętki Continental Race 28 S42 29,90 zł 2 59,80 zł Kaseta SRAM PG-1130 11-32T 229,99 zł 1 229,99 zł Tarcze Shimano SM-RT70 160 mm 129,00 zł 2 258,00 zł Oś DT Swiss RWS Plug-In 12x142 (tył) 121,00 zł 1 121,00 zł Suma 4 586,77 zł Z góry dzięki! Cytuj
RafalxM Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Ja tylko co do rozmiaru opon, dużo przyjemniej jeździ się na 700x32c 1 Cytuj
chrismel Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Dokładnie jak kolega powyżej napisał. Ja bym nawet rozważył 35C AS od Conti albo nowe Micheliny: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/michelin-pro-5-35 Natomiast co do zmieniania kół to 3 lata temu kupiłem taki komplet. Zmieniłem 1 raz (słownie: jeden raz ). Od dwóch latam na slickach przez calutki rok i nie narzekam. Warto tylko mieć opony z nieco większą przyczepnością na mokrym niż typowe szosowe. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca (edytowane) Pierwsza sprawa , latanie na szosie na napedzie 40/11 to tak średnio Po drugie , 3500 za P1800 ? Jakieś pozłacane czy cuś ? Na olx dużo tego zdjętych z podstawowych szosówek , od 1100 - 1700 za komplet , często z oponami i tarczami . A jak nie z olx , to koledzy zza Odry pomoga : https://www.bike24.com/p2335647.html Po trzecie , osi nie musisz kupować. Edytowane 17 Czerwca przez marcin_ostrów 1 Cytuj
nossy Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Skąd ta cena za te dtswissy...i to jeszcze dwa komplety? Przy takiej kwocie to wolałbym kupić drugi nowy rower szosowy w stylu Sensa Romagna ltd 105 12r lub Krossa vento 5.0 disc na 105 i podobnej jakości kołach ale (vision team 30). 1 Cytuj
Gooti Napisano 17 Czerwca Autor Napisano 17 Czerwca Cytat Skąd ta cena za te dtswissy...i to jeszcze dwa komplety? Fakt, ja się walnąłem z tą ceną. Cena była za komplet, a ja wymnożyłem x2. Czyli wychodzi 1749 za komplet RIP. 29 minut temu, marcin_ostrów napisał: Po trzecie , osi nie musisz kupować. OK! Dzięki! 28 minut temu, marcin_ostrów napisał: Pierwsza sprawa , latanie na szosie na napedzie 40/11 to tak średnio Dasz pls więcej kontekstu? 47 minut temu, RafalxM napisał: Ja tylko co do rozmiaru opon, dużo przyjemniej jeździ się na 700x32c i 35 minut temu, chrismel napisał: Dokładnie jak kolega powyżej napisał. Ja bym nawet rozważył 35C AS od Conti albo nowe Micheliny: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/michelin-pro-5-35 Wiecie może z czego to wynika? Z tego co czytałem to w szosach zakłada się 23-28. Obecnie mam właśnie 700x32c i myślałem, że lepiej będzie założyć coś węższego. A okazuje się, że wcale nie lepiej? Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Dodałbym sobie etykietkę `uczę się`. Cytuj
kaido2 Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Lepiej, jednak zależy do czego tej szosy używasz, bo jeżeli aby sobie pojeździć to w zupełności wystarczy te 32c 1 Cytuj
nossy Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Jak nie masz tych opon zalanych mlekiem to kup sobie same opony 28c i zobaczysz czy jest różnica...jak kupisz jakieś szybkie topowe opony w stylu conti gp5000, vittoria corsa, maxxis high road, pirelli p zero, schwalbe pro one to poczujesz różnicę w prędkości....ale wtedy zacznie Cebie ograniczać blat i przełożenia w osiąganiu większych prędkości przelotowych. Dla mnie inwestycja w nowe koła (które i tak lekkie nie są) i opony przy takim napędzie raczej bez sensu. Druga opcja to zakup ww. opon w rozmiarze 32 lub 35c, też będzie szybciej. Trzecia opcja...zakup szosy z napędem szosowym😀 1 Cytuj
Gooti Napisano 17 Czerwca Autor Napisano 17 Czerwca (edytowane) Czyli parafrazując: 28C do tego roweru co mam to opcja bez sensu. 32-35C - będzie szybciej i lepiej, ale to nie jest idealna opcja. Nowy rower - będzie idealnie, tylko nie mam miejsca na drugi rower. Czyli rozumiem, że opcja 2 nie jest głupią opcją, tak? Czyli gdybym w nią szedł, to te Continental GP5000 700x32C albo https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/michelin-pro-5-35? Pozostałe komponenty są ok? Komponent Cena jednostkowa Ilość Łączny koszt Koła DT Swiss P1800 Spline 23 DB 1 749,00 zł 1 1 749,00 zł Opony Continental GP5000 700x32C 185,34 zł 2 370,68 zł Dętki Continental Race Wide 32 25mm 29,90 zł 2 59,80 zł Kaseta SRAM PG-1130 11-32T 229,99 zł 1 229,99 zł Tarcze Shimano SM-RT70 160 mm 129,00 zł 2 258,00 zł Suma 2 667,47 zł Edytowane 17 Czerwca przez Gooti Cytuj
chrismel Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca 1 godzinę temu, Gooti napisał: Z tego co czytałem to w szosach zakłada się 23-28 Tak było kiedyś. Aktualnie peleton zawodowy najczęściej używa 28-30 które na szerokich obręczach mają 30-33. Natomiast założenie wzmocnionych 35C kosztuje niewiele prędkości a daje możliwość zjazdu z asfaltu. Sam zużyłem komplet Conti 35C AS nie mając żadnych przebić a trafiały się nawierzchnie do których na pewno nie zostały przeznaczone. Dętki weź albo latexowe albo TPU: https://biostern.abstore.pl/detki-detka-latex-700x30%2F38c-presta-48mm-rvc,c142,p8586,pl.html https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-pd26241/ (33/45-622) https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-p-zero-smartube-pd26243/ (23-32/622) Co do kół to przemyśl karbony CSC na stożku z Ali od chińczyka. Szybszy nie będziesz ale co nie dojeździsz to dowyglądasz Cena będzie zbliżona. Tarcze bym sobie darował. Przełożysz te które masz a dokupisz jak faktycznie zachce Ci się zmieniać koła w co nie bardzo wierzę 1 Cytuj
Gooti Napisano 17 Czerwca Autor Napisano 17 Czerwca @chrismel bardzo Ci dziękuję! Cytat Sam zużyłem komplet Conti 35C AS Mógłbyś proszę zarzucić linkiem? Cytat Co do kół to przemyśl karbony CSC na stożku z Ali od chińczyka. Szybszy nie będziesz ale co nie dojeździsz to dowyglądasz Cena będzie zbliżona. I tutaj też byłbym mega wdzięczny. W tych sprzętach rowerowych jest tyle parametrów, że jeszcze coś źle zamówię i będę później zdziwiony chodził... Cytat Tarcze bym sobie darował. Przełożysz te które masz a dokupisz jak faktycznie zachce Ci się zmieniać koła w co nie bardzo wierzę Przekonałeś mnie! Cytuj
chrismel Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Odnośnie kół dopytaj @kaido2 - on ma duże doświadczenie w tej kwestii. Tutaj masz recenzje tych opon z którymi zgadzam się w 100%. 1 Cytuj
szajbna Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca Godzinę temu, chrismel napisał: Aktualnie peleton zawodowy najczęściej używa 28-30 26-28 sporadycznie 25 i 30 ( wyjątkowe wyścigi typu piekło północy czy białe szutry zapewne wymagają większych rozmiarów obecnie ) Przykład wielka pętla 2024 i zestawienie wszystkich opon używanych przez poszczególne teamy można sobie porównać jakie opony jakie obręcze. https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/tour-de-france/every-tire-teams-using-tour-de-france-2024/ Cytuj
chrismel Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca 22 zespoły. 16 x 28C 4 x 30C 3 x 25/26 1 zespół używa 28 lub 30 stąd podliczyłem go dwukrotnie. Tabela podaje że UAE jechało na 28C. Tylko że Pogi jechał na 30C które realnie miało ponad 33 mm. Więc nie wiem na ile jest zgodna ze stanem faktycznym. Generalnie odchodzi się od opon poniżej 28C. W przypadku jazdy amatorskiej trzeba brać jeszcze pod uwagę że nie jeździmy zawsze po ściśle zaplanowanych trasach i prawie na pewno trafią się "niespodzianki". Ciekawi mnie jakich opon używałby pro peleton jakby kazali im jeździć po ścieżkach rowerowych które przybywają w zastraszającym tempie a budowane są przez jakieś pomioty szatana nienawidzącego rowerzystów ? 1 Cytuj
szajbna Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca @chrismel wiem że Ty ciągniesz bardziej w większe rozmiary 😀 Ja używam 26 jeżdżę na szosowym rowerze więc nie po ścieżkach, asfalty gorsze także się zdarzają i dla mnie jest ok. Tu jest ta różnica że ja nie widzę kompletnie sensu ładowania szerszej opony bo na 26 czy 28 które też miałem jest tak jak powinno być ale nie używam szutrów , ścieżek , ddr itp, tylko drogi asfaltowe, w peletonie jest tak samo dla tego to 28 długo tam jeszcze pewnie będzie gościło w większości wyborów. 1 Cytuj
chrismel Napisano 17 Czerwca Napisano 17 Czerwca To 28C w peletonie to tak naprawdę 30C. Oglądałem testy z pomiarów i realnie tyle wychodzi. W większe rozmiary ciągnie mnie trochę z przymusu. W okolicy Warszawy nie da się jeździć omijając DDR-y. Omijanie szutrów czy fragmentów dróg rozebranych przez drogowców z okazji remontu ogranicza za bardzo wybór tras. Trochę też nie widzę sensu bo nie walczę o pojedyncze sekundy a realnej różnicy pomiędzy 28 a 32 dla mnie nie ma (przy tym samym typie opony). Dopiero powyżej tej wartości różnice zaczynają się powiększać. W tej chwili to już w ogóle pojechałem po bandzie i od dwóch miesięcy jeżdżę na Pirelli P Zero Race 40C. W teorii jest wolniej, w praktyce niekoniecznie bo znacznie więcej czasu spędzam na lemondce. Nawet sobie ostatnio licznik przeniosłem z kierownicy na nią właśnie żeby było mi wygodniej. Na 40C nikogo nie namawiam ale takie 35C (Conti, Pirelli, Michelin) są wg. mnie optymalnym wyborem na uszosowienie gravela na początek. 3 Cytuj
Gooti Napisano 18 Czerwca Autor Napisano 18 Czerwca (edytowane) 14 godzin temu, Gooti napisał: Cytat Co do kół to przemyśl karbony CSC na stożku z Ali od chińczyka. Szybszy nie będziesz ale co nie dojeździsz to dowyglądasz Cena będzie zbliżona. I tutaj też byłbym mega wdzięczny za link. W tych sprzętach rowerowych jest tyle parametrów, że jeszcze coś źle zamówię i będę później zdziwiony chodził... 14 godzin temu, chrismel napisał: Odnośnie kół dopytaj @kaido2 - on ma duże doświadczenie w tej kwestii. @kaido2 mógłbym prosić o pomoc? Edytowane 18 Czerwca przez Gooti Cytuj
kaido2 Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca https://pl.aliexpress.com/item/1005006281662446.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.d58f1c24xJ3yr5&gatewayAdapt=glo2pol Cytuj
Gooti Napisano Czwartek o 10:39 Autor Napisano Czwartek o 10:39 @chrismel rzucisz proszę okiem? To już ostatni raz dla pewności, żebym czego nie pomieszał Komponent Cena jednostkowa Ilość Łączny koszt Link do zakupu UCI CSC 700C Center Lock 38x25mm 1 538,54 zł 1 1 538,54 zł https://pl.aliexpress.com/item/1005006281662446.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.d58f1c24xJ3yr5&gatewayAdapt=glo2pol#nav-review CONTINENTAL Grand Prix 5000 AllSeason TR 700 x 35 299,99 zł 2 599,98 zł https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-grand-prix-5000-allseason-tr-pd34966/?v_Id=198880 Dętki Continental Race Wide 32 25mm 29,90 zł 2 59,80 zł https://allegro.pl/oferta/detka-continental-szosa-700x30c-700x32c-17254799693?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&ev_campaign_id=17967208976&gad_campaignid=17428422182 Kaseta SRAM PG-1130 11-32T 229,99 zł 1 229,99 zł https://www.bikestacja.pl/kaseta-szosowa-sram-pg-1130-11-32t-11speed-p-3582.html?utm_source=chatgpt.com Suma 2 428,31 zł Usunąłem póki co te tarcze. Dętki będą ok te co są? Cytuj
chrismel Napisano Czwartek o 11:10 Napisano Czwartek o 11:10 (edytowane) Dętki butylowe nie mają żadnego sensu. Tracisz sporo na oporach toczenia. Weź latex albo TPU (linkowałem powyżej). Czy na pewno kaseta 11-32 jest dla Ciebie wystarczająca ? Z opisu wynika że rower ma fabrycznie zębatkę z przodu 40T. Ja bym wolał stracić stopniowanie kasety szosowej i założyć z przodu 42T oraz kasetę 11-42. No ale może jeździsz zawsze po całkowicie płaskim terenie - wtedy wystarczy. Przy okazji upewnij się jaki bębenek potrzebujesz. Bo np. 11-42: https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-sram-nx-pg-1130-pd35739/ ma w opisie "Pasuje do standardowych bębenków Shimano/SRAM". Jak inne nie wiem - nie znam się na SRAM-ie zupełnie. A tak w ogóle to rozważyłbym jeszcze kasetę 10-42. Ten 1 ząbek z przodu to spora różnica. Ale ta pasuje tylko do bębenka SRAM XD: https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-sram-gx-xg-1150-pd15949/ Wtedy mógłbyś nie ruszać blatu z przodu i zostawić te 40T. No ale to musisz sam ocenić. Najlepiej tutaj: https://www.gear-calculator.com Edytowane Czwartek o 11:27 przez chrismel Cytuj
leejoonidas Napisano Czwartek o 12:39 Napisano Czwartek o 12:39 (edytowane) Zamiast kasety Sram wsadziłbym kasetę SUNRACE CSRX1 11-32. Chociaż co do propozycji kolegi powyżej aby założyć kasetę 11-42, to ja rozważyłbym coś pośredniego między 11-32 a 11-42 i kupił bym kasetę SUNRACE CSRX1 11-36. Edytowane Czwartek o 12:40 przez leejoonidas Cytuj
chrismel Napisano Czwartek o 14:05 Napisano Czwartek o 14:05 A jak z kulturą pracy tych kaset ? Bo jest sporo negatywnych opinii na ten temat. Na kulturę pracy kaset dedykowanych nikt nie narzeka. Cytuj
Gooti Napisano Piątek o 06:07 Autor Napisano Piątek o 06:07 18 godzin temu, chrismel napisał: Dętki butylowe nie mają żadnego sensu. Tracisz sporo na oporach toczenia. Weź latex albo TPU (linkowałem powyżej). Faktycznie, zapomniałem, wybacz. Dętki z Twojej wcześniejszej wiadomości pasują maksymalnie do 32C, więc znalazłem inne TPU, ale pasujące do 35C. 18 godzin temu, chrismel napisał: Czy na pewno kaseta 11-32 jest dla Ciebie wystarczająca ? To jest dobry pytanie... I doszedłem do wniosku, że teraz kupię tylko koła, dętki i opony, a kasetę przełożę, żeby zobaczyć jak będzie na nowych kołach i wtedy zacznę się rozglądać za inną konfiguracją. Ma to sens? Zaktualizowana konfiguracja kół: Komponent Cena jednostkowa Ilość Łączny koszt Link do zakupu UCI CSC 700C Center Lock 38x25mm 1 538,54 zł 1 1 538,54 zł https://pl.aliexpress.com/item/1005006281662446.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.d58f1c24xJ3yr5&gatewayAdapt=glo2pol#nav-review CONTINENTAL Grand Prix 5000 AllSeason TR 700 x 35 299,99 zł 2 599,98 zł https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-grand-prix-5000-allseason-tr-pd34966/?v_Id=198880 PIRELLI Cinturato Reinforced SmarTube 79,99 zł 2 159,98 zł https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-reinforced-smartube-pd30467/ Suma 2 298,50 zł Cytuj
chrismel Napisano Piątek o 06:44 Napisano Piątek o 06:44 (edytowane) Podlinkowałem dwie - jedne 23-32, drugie 33-45. Ta którą wybrałeś jest wzmocniona, dwa razy grubsza. Będzie miała ciut większy opór toczenia. Niby jest bardziej uniwersalna bo pasuje zarówno do 32 jak i 35. Ale dętki TPU napompowanej uprzednio do większego rozmiaru opony nie włożysz już potem do węższej opony (chyba). To jest moja prywatna teoria której nie weryfikowałem. W drugą stronę powinno działać bez problemu. Więc wybierając dętki 33-45 możesz później gdyby naszła Cię kiedyś ochota założyć je do opon 40C. Pomysł z pozostawieniem kasety którą masz jest jak najbardziej rozsądny. Tylko wtedy bębenek nie będzie pasował do 10-42. Gdybyś chciał wymienić kasetę będziesz musiał użyć 11-42. I teraz dochodzimy do kół. Moim zdaniem kolega @kaido2 popełnił błąd i podlinkował Ci złe koła. Z opisu na stronie Trek-a wynika że masz tarcze na 6 śrub (Tektro Wave, na 6 śrub, 160 mm). A te koła mają mocowanie do tarcz Center Lock. Tutaj masz takie na 6 śrub: https://pl.aliexpress.com/item/1005008522130080.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.9d591f51J2OBic&algo_pvid=a45f8053-862d-494a-8ec9-dc19ba23dbe4&algo_exp_id=a45f8053-862d-494a-8ec9-dc19ba23dbe4-0&pdp_ext_f={"order"%3A"33"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!1148.89!1110.79!!!301.87!291.86!%402103890117504013310841087e952b!12000045554826810!sea!PL!2415405404!ACX&curPageLogUid=ukuu5em0jlGt&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Ale to pierwsze z brzegu jakie mi się wyświetliły a nie że sugeruję ich zakup. Nie znam się na kołach więc na Twoim miejscu podrążyłbym temat dopóki ktoś ogarnięty nie odniesie się do niego. Sam też możesz poprzeglądać ofertę żeby zawęzić wybór. Mam dziś chwilę więc później postaram się czegoś poszukać ale koniecznie do weryfikacji przez jakąś ogarniętą osobę żeby nie było niemiłej niespodzianki. PS. Pogrzebałem chwilę na Ali i znalazłem coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005003801034467.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.6c447b7dDC97sb&algo_pvid=0c0a0dca-eb19-4eab-8449-e075251f2fac&algo_exp_id=0c0a0dca-eb19-4eab-8449-e075251f2fac-2&pdp_ext_f={"order"%3A"662"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!1776.82!1561.71!!!466.86!410.34!%402103864c17504032879101929ed230!12000031695144266!sea!PL!2415405404!ACX&curPageLogUid=v0lCgeiw5yAW&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Kiedyś Elitwheels było bardziej renomowane niż CSC ale teraz wcale nie jestem przekonany. Nie wiem skąd wysyłają i czy przypadkiem nie dojdzie cło. W komentarzach można przeczytać o długiej dostawie. Wracając do CSC rachet 54T jest niby lepszy od systemu zapadkowego. Ale ja jeżdżę na 3 pawl od DT Swiss i nie mam żadnych powodów do narzekań. Może więc ogarnąć temat budżetowo i wziąć te CSC na 6 śrub które linkowałem ? Nie wiem. Sam decyduj. Tak na marginesie. Ja bym brał stożek 45-50 mm. Ładniej wygląda Jak nie jeździsz po Alpach to nie ma u nas tak silnych wiatrów żeby obawiać się zdmuchnięcia z drogi. I weź szersze, np. 30+ mm zewn. Nie będziesz zakładał opon 28C a na szerszej obręczy szersza opona lepiej się układa. Edytowane Piątek o 07:30 przez chrismel Cytuj
Gooti Napisano Piątek o 07:30 Autor Napisano Piątek o 07:30 Cytat Podlinkowałem dwie - jedne 23-32, drugie 33-45. Faktycznie, wybacz x2... Nie ogarnąłem tej innej jednostki rozmiaru... Cytat Z opisu na stronie Trek-a wynika że masz tarcze na 6 śrub (Tektro Wave, na 6 śrub, 160 mm). A te koła mają mocowanie do tarcz Center Lock. Boziu, jak ja się cieszę, że to zauważyłeś. Wczoraj dopiero ogarnąłem, że są dwa typy mocowania tarcz (jak zacząłem oglądać filmiki jak zmienić tarcze), ale nie weryfikowałem później kół, bo nie wiedziałem czy to ma znaczenie. Teraz sprawdziłem i i tak, mam 6 śrub, a nie Center Lock. Cytat Mam dziś chwilę więc później postaram się czegoś poszukać ale koniecznie do weryfikacji przez jakąś ogarniętą osobę żeby nie było niemiłej niespodzianki. Dziękuję! <3 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.