Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Mam obecnie gravela Trek Crockett 4 Disc 2020 (rozmiar 56). Specyfikacja tutaj: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-przełajowe/crockett/crockett-4-disc/p/27889/

Ostatnio jeżdżę więcej po szosie niż szutrze i chciałbym kupić całe koła, żeby mieć na podmianę.

Poskładałem coś co mogłoby pasować, ale chciałbym, żeby ktoś kompetentniejszy ode mnie rzucił okiem i ocenił czy:

  1. To ma w ogóle sens?
  2. Czy komponenty których użyłem są ok i czy będą pasowały?

A mianowicie:
Komponent Cena jednostkowa Ilość Łączny koszt
Koła DT Swiss P1800 Spline 23 DB 1 749,00 zł 2 3 498,00 zł
Opony Continental GP5000 700x28C 209,99 zł 2 419,98 zł
Dętki Continental Race 28 S42 29,90 zł 2 59,80 zł
Kaseta SRAM PG-1130 11-32T 229,99 zł 1 229,99 zł
Tarcze Shimano SM-RT70 160 mm 129,00 zł 2 258,00 zł
Oś DT Swiss RWS Plug-In 12x142 (tył) 121,00 zł 1 121,00 zł
Suma     4 586,77 zł

 

Z góry dzięki!

Napisano

Dokładnie jak kolega powyżej napisał. Ja bym nawet rozważył 35C AS od Conti albo nowe Micheliny: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/michelin-pro-5-35

Natomiast co do zmieniania kół to 3 lata temu kupiłem taki komplet. Zmieniłem 1 raz (słownie: jeden raz :)). Od dwóch latam na slickach przez calutki rok i nie narzekam. Warto tylko mieć opony z nieco większą przyczepnością na mokrym niż typowe szosowe.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Pierwsza sprawa , latanie na szosie na napedzie 40/11 to tak średnio :)

Po drugie , 3500 za P1800 ? Jakieś pozłacane czy cuś ? :D Na olx dużo tego zdjętych z podstawowych szosówek , od 1100 - 1700 za komplet , często z oponami i tarczami . A jak nie z olx , to koledzy zza Odry pomoga : https://www.bike24.com/p2335647.html

Po trzecie , osi nie musisz kupować. 

Edytowane przez marcin_ostrów
  • +1 pomógł 1
Napisano

Skąd ta cena za te dtswissy...i to jeszcze dwa komplety?

Przy takiej kwocie to wolałbym kupić drugi nowy rower szosowy w stylu Sensa Romagna ltd 105 12r lub Krossa vento 5.0 disc na 105 i podobnej jakości kołach ale (vision team 30). 

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

Skąd ta cena za te dtswissy...i to jeszcze dwa komplety?

Fakt, ja się walnąłem z tą ceną. Cena była za komplet, a ja wymnożyłem x2. Czyli wychodzi 1749 za komplet RIP. 

29 minut temu, marcin_ostrów napisał:

Po trzecie , osi nie musisz kupować. 

OK! Dzięki!

28 minut temu, marcin_ostrów napisał:

Pierwsza sprawa , latanie na szosie na napedzie 40/11 to tak średnio :)

Dasz pls więcej kontekstu?

47 minut temu, RafalxM napisał:

Ja tylko co do rozmiaru opon, dużo przyjemniej jeździ się na 700x32c  ;)

i

35 minut temu, chrismel napisał:

Dokładnie jak kolega powyżej napisał. Ja bym nawet rozważył 35C AS od Conti albo nowe Micheliny: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/michelin-pro-5-35

Wiecie może z czego to wynika? Z tego co czytałem to w szosach zakłada się 23-28. Obecnie mam właśnie 700x32c i myślałem, że lepiej będzie założyć coś węższego. A okazuje się, że wcale nie lepiej? :blink:

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Dodałbym sobie etykietkę `uczę się`.

Napisano

Jak nie masz tych opon zalanych mlekiem to kup sobie same opony 28c i zobaczysz czy jest różnica...jak kupisz jakieś szybkie topowe opony w stylu conti gp5000, vittoria corsa, maxxis high road, pirelli p zero, schwalbe pro one to poczujesz różnicę w prędkości....ale wtedy zacznie Cebie ograniczać blat i przełożenia w osiąganiu większych prędkości przelotowych. Dla mnie inwestycja w nowe koła (które i tak lekkie nie są) i opony przy takim napędzie raczej bez sensu. Druga opcja to zakup ww. opon w rozmiarze 32 lub 35c, też będzie szybciej. Trzecia opcja...zakup szosy z napędem szosowym😀

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Czyli parafrazując:

  1. 28C do tego roweru co mam to opcja bez sensu.
  2. 32-35C - będzie szybciej i lepiej, ale to nie jest idealna opcja.
  3. Nowy rower - będzie idealnie, tylko nie mam miejsca na drugi rower.

Czyli rozumiem, że opcja 2 nie jest głupią opcją, tak?

Czyli gdybym w nią szedł, to te Continental GP5000 700x32C albo https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/michelin-pro-5-35? Pozostałe komponenty są ok?

Komponent Cena jednostkowa Ilość Łączny koszt
Koła DT Swiss P1800 Spline 23 DB 1 749,00 zł 1 1 749,00 zł
Opony Continental GP5000 700x32C 185,34 zł 2 370,68 zł
Dętki Continental Race Wide 32 25mm 29,90 zł 2 59,80 zł
Kaseta SRAM PG-1130 11-32T 229,99 zł 1 229,99 zł
Tarcze Shimano SM-RT70 160 mm 129,00 zł 2 258,00 zł
Suma     2 667,47 zł
Edytowane przez Gooti
Napisano
1 godzinę temu, Gooti napisał:

Z tego co czytałem to w szosach zakłada się 23-28

Tak było kiedyś. Aktualnie peleton zawodowy najczęściej używa 28-30 które na szerokich obręczach mają 30-33. Natomiast założenie wzmocnionych 35C kosztuje niewiele prędkości a daje możliwość zjazdu z asfaltu. Sam zużyłem komplet Conti 35C AS nie mając żadnych przebić a trafiały się nawierzchnie do których na pewno nie zostały przeznaczone.

Dętki weź albo latexowe albo TPU:

https://biostern.abstore.pl/detki-detka-latex-700x30%2F38c-presta-48mm-rvc,c142,p8586,pl.html

https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-pd26241/ (33/45-622)

https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-p-zero-smartube-pd26243/ (23-32/622)

Co do kół to przemyśl karbony CSC na stożku z Ali od chińczyka. Szybszy nie będziesz ale co nie dojeździsz to dowyglądasz :) Cena będzie zbliżona.

Tarcze bym sobie darował. Przełożysz te które masz a dokupisz jak faktycznie zachce Ci się zmieniać koła w co nie bardzo wierzę ;)  

  • +1 pomógł 1
Napisano

@chrismel bardzo Ci dziękuję!

Cytat

Sam zużyłem komplet Conti 35C AS

Mógłbyś proszę zarzucić linkiem?

Cytat

Co do kół to przemyśl karbony CSC na stożku z Ali od chińczyka. Szybszy nie będziesz ale co nie dojeździsz to dowyglądasz :) Cena będzie zbliżona.

I tutaj też byłbym mega wdzięczny. W tych sprzętach rowerowych jest tyle parametrów, że jeszcze coś źle zamówię i będę później zdziwiony chodził...

Cytat

Tarcze bym sobie darował. Przełożysz te które masz a dokupisz jak faktycznie zachce Ci się zmieniać koła w co nie bardzo wierzę ;)  

Przekonałeś mnie! :D

Napisano
Godzinę temu, chrismel napisał:

Aktualnie peleton zawodowy najczęściej używa 28-30

26-28  sporadycznie 25 i 30 ( wyjątkowe wyścigi typu piekło północy czy białe szutry zapewne wymagają większych rozmiarów obecnie  )

Przykład wielka pętla 2024 i zestawienie wszystkich opon używanych przez poszczególne teamy można sobie porównać 

jakie opony jakie obręcze. 

https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/tour-de-france/every-tire-teams-using-tour-de-france-2024/

 

 

 

Napisano

22 zespoły.

16 x 28C

4 x 30C

3 x 25/26

1 zespół używa 28 lub 30 stąd podliczyłem go dwukrotnie.

Tabela podaje że UAE jechało na 28C. Tylko że Pogi jechał na 30C które realnie miało ponad 33 mm. Więc nie wiem na ile jest zgodna ze stanem faktycznym. Generalnie odchodzi się od opon poniżej 28C.

W przypadku jazdy amatorskiej trzeba brać jeszcze pod uwagę że nie jeździmy zawsze po ściśle zaplanowanych trasach i prawie na pewno trafią się "niespodzianki".

Ciekawi mnie jakich opon używałby pro peleton jakby kazali im jeździć po ścieżkach rowerowych które przybywają w zastraszającym tempie a budowane są przez jakieś pomioty szatana nienawidzącego rowerzystów ? :) 

 

Tadej Pogacar Tire.jpg

  • Haha 1
Napisano

@chrismel wiem że Ty ciągniesz bardziej w większe rozmiary  😀

Ja używam 26 jeżdżę na szosowym rowerze więc nie po ścieżkach, asfalty gorsze także się zdarzają i dla mnie jest ok.

Tu jest ta różnica że ja nie widzę kompletnie sensu ładowania szerszej opony bo na 26 czy 28 które też miałem jest tak jak powinno być 

ale nie używam szutrów , ścieżek , ddr itp, tylko drogi asfaltowe, w peletonie jest tak samo dla tego to 28 długo tam jeszcze pewnie będzie gościło w większości wyborów.

 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

To 28C w peletonie to tak naprawdę 30C. Oglądałem testy z pomiarów i realnie tyle wychodzi.

W większe rozmiary ciągnie mnie trochę z przymusu. W okolicy Warszawy nie da się jeździć omijając DDR-y. Omijanie szutrów czy fragmentów dróg rozebranych przez drogowców z okazji remontu ogranicza za bardzo wybór tras. Trochę też nie widzę sensu bo nie walczę o pojedyncze sekundy a realnej różnicy pomiędzy 28 a 32 dla mnie nie ma (przy tym samym typie opony). Dopiero powyżej tej wartości różnice zaczynają się powiększać. W tej chwili to już w ogóle pojechałem po bandzie i od dwóch miesięcy jeżdżę na Pirelli P Zero Race 40C. W teorii jest wolniej, w praktyce niekoniecznie bo znacznie więcej czasu spędzam na lemondce. Nawet sobie ostatnio licznik przeniosłem z kierownicy na nią właśnie żeby było mi wygodniej.

Na 40C nikogo nie namawiam ale takie 35C (Conti, Pirelli, Michelin) są wg. mnie optymalnym wyborem na uszosowienie gravela na początek.

  • +1 pomógł 3
Napisano (edytowane)
14 godzin temu, Gooti napisał:
Cytat

Co do kół to przemyśl karbony CSC na stożku z Ali od chińczyka. Szybszy nie będziesz ale co nie dojeździsz to dowyglądasz :) Cena będzie zbliżona.

I tutaj też byłbym mega wdzięczny za link. W tych sprzętach rowerowych jest tyle parametrów, że jeszcze coś źle zamówię i będę później zdziwiony chodził...

 

14 godzin temu, chrismel napisał:

Odnośnie kół dopytaj @kaido2 - on ma duże doświadczenie w tej kwestii.

@kaido2 mógłbym prosić o pomoc?

 

 

Edytowane przez Gooti

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...