emski Napisano Środa o 09:49 Napisano Środa o 09:49 Witam, obecny widelec to Fox 34 SC Performance | grip | 120 | 44 (A2C=530), chce zmienić amor na taki o większej "sztywności bocznej" i powiększyć skok do 130 (ew.140), doradźcie proszę w temacie np. https://www.bike24.pl/produkty/842964 ? ? Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 09:54 Napisano Środa o 09:54 fox 36 perf lub factory z grip (2) ew. pike ultimate z chargerem 3.1 1 Cytuj
emski Napisano Środa o 10:30 Autor Napisano Środa o 10:30 ten nieodchudzony 34 perf z b24 nie będzie znacznie sztywniejszy niż ten SC z cieniowaniem przy ośce ? Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 10:50 Napisano Środa o 10:50 Znacznie nie. "Pełny" 34 jest bardziej wiotki niż 32mm RSy. SC to wycięty dół. Gora robi sztywność. 1 Cytuj
Galvatron Napisano Środa o 14:19 Napisano Środa o 14:19 Aktualny 36 nie występuje w wersji krótszej niż 150 mm, więc zostaje Pike 120-140 mm), ew. Lyrik (140-160 mm). W wypadku skoku 140 mm Lyrik będzie sztywniejszy. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 14:50 Napisano Środa o 14:50 (edytowane) Od 130mm startują 36 SL... 36 MTB Fork Collection. All-Mountain & Enduro Riding – RideFOX Edytowane Środa o 14:51 przez Dokumosa 1 Cytuj
Maciorra Napisano Środa o 15:13 Napisano Środa o 15:13 Poza RS i Foxem też jest świat - Auron (jeździłem długo na Duroluksie z PCS RC2 i uważam, że to bardzo dobry tłumik), Manitou Mattoc, Formula Selva - wszystkie mają bardzo dobre opinie. Przy dostępności części serwisowych w PL i niemieckich sklepach nie bałbym się innych marek niż duopoliści:) Cytuj
Galvatron Napisano Środa o 15:51 Napisano Środa o 15:51 W naszych warunkach może być problem z serwisem Formuli. Ale poza tym są jeszcze Ohlins i Cane Creek. Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 17:02 Napisano Środa o 17:02 Mam mattoca pro i szczerze - w stosunku do foxa z gripem czy pike'a rc2 to jest to bieda z nędzą. Miałen też duroluxa r2c2 - pracował ok przez pierwszy tydzień po serwisie, potem trzeba było znowu robić czyszczenie i smarowanie. Wolę nawet coś zupełnie taniego jak revel czy yari do których można nie zaglądać latami. Cytuj
emski Napisano Środa o 17:15 Autor Napisano Środa o 17:15 36 SL 130mm - nie widzę dostępnych w sieci Cytuj
Maciorra Napisano Środa o 18:05 Napisano Środa o 18:05 54 minuty temu, Dokumosa napisał: Mam mattoca pro i szczerze - w stosunku do foxa z gripem czy pike'a rc2 to jest to bieda z nędzą. Miałen też duroluxa r2c2 - pracował ok przez pierwszy tydzień po serwisie, potem trzeba było znowu robić czyszczenie i smarowanie. Tłumik Mattoca pro wg mnie wciąga nosem Chargera 3 z Lyrika Ultimate, PCS RC2 z Duroluxa też lepszy od Chargera. Piszę o Mattocu 2, na ostatniej wersji jeszcze nie jeździłem, ale to się zaraz zmieni. Serwis Suntourów bez smarowania olejowego trzeba robić dużo częściej, pełna zgoda. U mnie to było tak po 40h pracy. Od tego roku wyższe modele SR mają już dolne golenie zalane olejem, więc pewnie do interwałów serwisowych będzie można podejść tak jak w RS... Co do Formuli w Polsce jest przedstawiciel, a serwis wygląda na prosty - mają wideo na swoim kanale na YT. Poważnie rozważałem ten widelec, ale wygrał sentyment do Manitou... Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 18:15 Napisano Środa o 18:15 (edytowane) No ja mam mattoc pro z 2023 (srebrna korona) i w stosunku do pike'a RC2 z chargerem 2.1 (którego też mam) oraz 3.1 (na którym trochę jeżdżę) oraz Foxa 36 perf z Grip2 (którego miałem) to mnie on nie przekonuje w żaden sposób. Poza tym nie lubię udziwnień. @emski przeszło 2/3 taniej są performance, tyle że tam skok od 140mm. Edytowane Środa o 18:18 przez Dokumosa Cytuj
emski Napisano Środa o 18:23 Autor Napisano Środa o 18:23 ehhh, trochę obawiam się zmiany +20mm skoku, żeby się geo nie rozjechało, kierę już zmieniłem - wznios +25mm ... Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 18:31 Napisano Środa o 18:31 No to możesz iść w Pike'a, SIDa 35 (120mm) albo jakąś egzotykę jak na PL warunki (Ohlins, DVO, Creek itp). Lyrik to już ciężki wideł do ambjtnego enduro. Cytuj
wr81 Napisano Środa o 19:50 Napisano Środa o 19:50 Z egzotyki dostępnej lokalnie w rozsądnej cenie to jeszcze to; tylko masa 2kg... Cytuj
marcin_ostrów Napisano Środa o 20:16 Napisano Środa o 20:16 (edytowane) 6 godzin temu, Galvatron napisał: Aktualny 36 nie występuje w wersji krótszej niż 150 mm.... Tia , jasne ... Jak Fox ma kity 820-02-574-KIT i 820-02-575-KIT to gdzieś je musi używać . To 130 i 140 mm. I żeby było śmieszniej te same kity pasują do 36 z tłumikiem grip x i grip x2 , czyli roczniki 2021-2025. I nawet można je kupić https://www.bike24.pl/produkty/464258 Edytowane Środa o 20:20 przez marcin_ostrów Cytuj
emski Napisano Środa o 20:21 Autor Napisano Środa o 20:21 a RS Pike Ultimate Charger 3 (nie 3.1) - ? 1k tańszy względem 3.1 Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 20:48 Napisano Środa o 20:48 Upgrade kit z 3 do 3.1 to jakieś "grosze' są (~70EUR) Swissowe widły to trzeba być wyznawcą marki żeby to kupić Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 17:04 Napisano Czwartek o 17:04 20 godzin temu, marcin_ostrów napisał: 3 nie , 2.1 albo 3.1 Jaki jest problem z 3 ? Cytuj
marcin_ostrów Napisano Czwartek o 18:34 Napisano Czwartek o 18:34 Zbyt wysoki próg fabrycznej kompresji. Czyli albo wali po łapach , a jak obniżasz ciśnienie to się zapada. 1 Cytuj
Sabarolus Napisano wczoraj o 07:44 Napisano wczoraj o 07:44 14 godzin temu, KSikorski napisał: Jaki jest problem z 3 ? Zle zestrojony tłumik - twardy, zbyt zmulona kompresja, wyłacznie dla osób 100kg wagi. Cytuj
Maciorra Napisano wczoraj o 08:33 Napisano wczoraj o 08:33 Sytuacja jest trochę gorsza: HSC w tym widelcu polega na dużym porcie zamykanym fikuśnym stożkiem naciętym w piramidkę. Cytat The HSC circuit uses an adjustable orifice—the size of the orifice directly affects how much oil can get through at a given pressure. When it's in the Open position, oil flows freely through the HSC port and into the LSC circuit. When the HSC is Closed, the space for the oil to flow is drastically cut down, creating more damping. Nie ma w tym miejscu żadnego obejścia, więc tworzy się dosłownie i w przenośni wąskie gardło - im bardziej zamknięte HSC tym bardziej widelec się dławi przy mocnych strzałach - dławi nie tłumi i to czuć w postaci walenia po rękach. W v3.1 ten aspekt chyba jeszcze pogorszyli, ale to piszę "na sucho". Druga rzecz to shimstack z fabrycznym niezmiennym preloadem który dość mocno ogranicza przepływ oleju w v3. W v3.1 to akurat poprawili zmieniając piston i chyba shimstack (ale to też "na sucho", nie miałem, nie jeździłem) HSC jest dławikiem i tego nie zmienią bez przerobienia całego tłumika. Na pewno Charger 4 będzie wielkim sukcesem już w 2027:P Literatura do poczytania: https://www.sram.com/en/rockshox/rockshox-technology/charger-3 https://www.sram.com/en/rockshox/learn/fork-deep-dives/charger-3 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.