n0kii Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Hej, Na wstępie od razu powiem, że nie znam się w żaden sposób na rowerach. Zakupiłem ostatnio nowy rower MTB INDIANA X-Pulser 1.6 i mam mały problem ponieważ kiedy montowałem kierownicę to starałem się aby była ona równo z kołem podczas skręcania. Po jeździe próbnej było wszystko okej, natomiast podczas drugiej kierownica podczas jazdy się obkręciła i nie była ona prosto z kołem. Oglądałem różne filmiki i troszkę zgłupiałem, dodam że przy skręceniu kierownicy mam tylko jedną śrubę imbusową, nie widzę nic poza tym. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj
RabbitHood Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja No i musisz tę śrubę mocno wkręcić - tak żeby klin złapał. Kupiłeś mocno budżetowy marketsh*t to teraz będą wychodziły różne "kwiatki". 1 Cytuj
smw44199 Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Weź koło między nogi, ustaw prosto kierownicę i mocno dokręć rzeczony imbus. Rower budżetowy, ale da sie to opanować i spokojnie będziesz sobie jeździł. Powodzenia😉 Cytuj
zekker Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Jak ktoś w fabryce pomylił rozmiary, to można dokręcać ile się chce, a klin nie złapie jak trzeba. W takim przypadku nie obejdzie się bez wymiany wspornika. Tylko trzeba dobrze zmierzyć średnicę wewnętrzną rury sterowej. Ale miejmy nadzieję, że wystarczy dokręcić i będzie ok. Cytuj
marvelo Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Ale co tu można pomylić? Wspornik o średnicy 25,4 mm z 22,2 mm? No dobra, były jeszcze 21,1 mm, ale to już zamierzchłe czasy w jakichś widelcach z rurek kanalizacyjnych (bo wtedy musiały mieć grubsze ścianki rury sterowej, by to się nie połamało, ale musiały też zachować zewnętrzny wymiar 25,4 mm). Ale nawet tu od razu widać, że coś jest nie tak. Po prostu trzeba dobrze dokręcić, ale żeby mostek na klin mocno trzymał (ale też się nie zapiekł) wszystko musi być dobrze posmarowane - gwint śruby i jej łeb, powierzchnia ścięcia klina i rurki oraz klin z zewnątrz. Chodzi o to, by moment z jakim dokręcamy przełożył się na dużą siłę rozpychającą klin. Brak smaru i korozja daje pozorne odczucie oporu, a w rzeczywistości większość z tego to tarcie na gwincie i powierzchni styku klina z rurką mostka. Cytuj
zekker Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Oby zamierzchłe czasy, jednak dobór części i marek nie napawa optymizmem pod względem jakości i spasowania. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.