NerfMe Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja To już w tym budżecie nie lepiej Live Rove 1, który jest prawie kilogram lżejszy od 2? Cytuj
Monicz_k Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja Hmm a czy jest sens dopłacać ok. 2k za 1kg lżejszy rower? I chyba amo powietrzny? bo Live Rove 1 jest za 5499zł, a Liv Rove 2 mam możliwość zakupu za 3500zł Cytuj
chrismel Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Pytanie czy wolisz napęd 1x czy 2x. Obejrzałaś film koleżanki ? Tu masz 1x tylko że nie ma Twojego rozmiaru: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-al/pathlite-6/3289.html?dwvar_3289_pv_rahmenfarbe=GN Cytuj
NerfMe Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja 2 tys to faktycznie nie, ale chyba też można coś z ceny 1 urwać. Cytuj
leotdipl Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja W dniu 9.05.2025 o 20:52, Monicz_k napisał: Hmm a czy jest sens dopłacać ok. 2k za 1kg lżejszy rower? I chyba amo powietrzny? bo Live Rove 1 jest za 5499zł, a Liv Rove 2 mam możliwość zakupu za 3500zł Poza Amorem sprężynowym także hamulce Tektro 160 mm nie przeszkadzają ci? Dwie rzeczy dla mnie na NIE. Różnicy w przypadku amora ostatnio doświadczyłem na jeździe testowej Unibike Xenon - Kosmos vs. sprężyna. I hamulce właśnie. Największe zaufanie mam jednak do Shimano, potem do SRAM. 1 Cytuj
NerfMe Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Nie miałem do czynienia z tym modelem tektro, podejrzewam jednak że podstawowe tektro działają podobnie jak podstawowe Shimano. Jeśli nie, to na pewno za 2 tys złotych można zmienić zarówno widelec jak i hamulce w tym przypadku. Cytuj
afly Napisano 12 Maja Napisano 12 Maja Hamulce Tektro a MT200/400 to uważam, że jeden "pies". Natomiast w zakresie Tektro TRP jest już lepiej i zdecydowanie porównałbym z Deore i SLX. Cytuj
Monicz_k Napisano 14 Maja Autor Napisano 14 Maja A wrócę jeszcze do tematu bo nic nie kupiłam nadal a wyskoczyła mi na pepperze okazja jakaś https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-onna-29-30-deore-2x10-xl-licznik-p-9947.html?gad_source=1&gad_campaignid=21240368574&gbraid=0AAAAACvBgwynLOQWRoN73tu0F5qTXhYD9&gclid=CjwKCAjw_pDBBhBMEiwAmY02NpS7HsxR34KoSmj9lPpJgiqctS8sC2MvrvVNg-0-scl-hWjX4ydtwhoCkmMQAvD_BwE Rozmiar S występuje na amo powietrznym Cytuj
chudzinki Napisano 14 Maja Napisano 14 Maja I kosztuje wtedy 3000 zł. Jesteś pewna, że potrzebujesz górala za połowę swojego budżetu? 🙂 Cytuj
grubotlustoismacznie Napisano 14 Maja Napisano 14 Maja W dniu 11.05.2025 o 20:58, leotdipl napisał: Poza Amorem sprężynowym także hamulce Tektro 160 mm nie przeszkadzają ci? Dwie rzeczy dla mnie na NIE. Różnicy w przypadku amora ostatnio doświadczyłem na jeździe testowej Unibike Xenon - Kosmos vs. sprężyna. I hamulce właśnie. Największe zaufanie mam jednak do Shimano, potem do SRAM. A co tam był za sprężynowy amortyzator? Bo jeśli mówisz o czymś pokroju Suntour XCM to to nie jest amortyzator tylko resor i może co najwyżej resorować zamiast amortyzować. Swoją drogą powietrzne amortyzatory dążą do tego żeby pracować jak te sprężynowe. Jedyna różnica taka, że ciężko w spreżynowym "ustawić" sprężynę bo żeby to zrobić trzeba ją wymienić. Poza tym sprężynowe działają lepiej. Jakbym miał w ciemno brać tanią sprężynę vs tanie powietrze to bez wahania wybieram sprężynę. Tylko to musi być amortyzator a nie resor od suntoura. Cytuj
leotdipl Napisano 14 Maja Napisano 14 Maja "Poza tym sprężynowe działają lepiej" Serio!? To brzmi jak żart. Miałem okazję porównać. Się w Unibike Xenon. Nie ma porównania ze sprężyną. O czym ty piszesz ? Cytuj
chudzinki Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Ciągle ten Xenon i Xenon... @leotdipl, przeczytaj uważnie co napisał. Coś w tym prawdy na pewno jest, ale ja miałem do czynienia tylko z atrapami typu NEX, NVX, XCM, więc potwierdzić na stówę nie mogę. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Bardzo dobrze napisał. Tylko musi to być działająca sprężyna. A takich tanich to nie ma . Cytuj
leotdipl Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja 2 godziny temu, chudzinki napisał: Ciągle ten Xenon i Xenon... @leotdipl, przeczytaj uważnie co napisał. Coś w tym prawdy na pewno jest, ale ja miałem do czynienia tylko z atrapami typu NEX, NVX, XCM, więc potwierdzić na stówę nie mogę. To mi podaj choć jedną porządną i w jakim Dostępnym w PL rowerze? 1 Cytuj
chudzinki Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja @leotdipl, ja Ci mam podawać? Dlaczego? Czy ja gdzieś napisałem, że są montowane? Czy ja napisałem, że jeździłem na takich? Napisałem tylko, że te wymienione to atrapy i nijak Twoje porównanie ma się do wypowiedzi poprzednika. O porządnych sprężynowych czytałem w necie. Jak jesteś zainteresowany to również polecam 🙂. Cytuj
grubotlustoismacznie Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja 15 godzin temu, leotdipl napisał: "Poza tym sprężynowe działają lepiej" Serio!? To brzmi jak żart. Miałem okazję porównać. Się w Unibike Xenon. Nie ma porównania ze sprężyną. O czym ty piszesz ? Wykazałeś się taką niewiedzą, że to jest aż przykre. Wiesz jak działa amortyzator? Wiesz, że ma "sprężynę" z metalu lub powietrzną (stąd nazwa amortyzator powietrzny). Wiesz, że za amortyzację nie odpowiada SPRĘŻYNA (czy to stalowa czy powietrzna) tylko tłumik? Wiesz po co się daje sprężynę powietrzną i słyszałeś kiedyś o "stiction"? Szybka i wolna kompresja to już w ogóle nomenklatura wykraczająca daleko poza skalę. A już fakt, że tłumiki można wymieniać i sobie robić "upgrade" na wyższy model to już musi być jakiś urban legend. Odpowiedź na każde z tych pytań na pewno brzmi nie. Jeździłeś na Xenonie i nie ma porównania 🤣 Nie bałbym się kupić najtańszych RockShoxów typu Judy czy Recon w najtańszych wersjach (czyli silver). To są bardzo dobre amortyzatory, które w zupełności wystarczają 99.999% rowerzystów. To że istnieją lepsze, lżejsze z większą ilością ustawień nic nie zmienia. Trzeba wiedzieć po co ci lepszy wideł bo to jak kupowanie sportowego samochodu do stania w korkach przy dojeździe do pracy. Niby można, ale po co - tym bardziej, że większość ludzi kupuje samochód żeby nim właśnie jeździć do pracy. Dodatkowo przy jeździe te 0.5kg-1kg przez "słaby" amortyzator nie zrobi różnicy. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Maja Mod Team Napisano 15 Maja Cytat Dodatkowo przy jeździe te 0.5kg-1kg przez "słaby" amortyzator nie zrobi różnicy. Zależy kto, gdzie i jak jedzie Oczywiście bardziej liczy się sama praca - np. co z tego, że moja Reba Solo Air jest lżejsza od podstawowego Fox'a Rhythm, skoro gorzej od niego pracuje (inna, bardziej sztywna/"tępa"/mniej czuła/mniej płynna charakterystyka)... Pomijając pracę amora, to jednak lepiej mieć rower lżejszy niż cięższy. No i dochodzi kwestia wykonania i użytych materiałów - w Judy Silver górne golenie są stalowe, i o ile dobrze pamiętam z raczej kiepską, łatwo rysującą się powłoką (w/w Reba ma trwałą, a wspomniany Rhythm niestety nie)... Cytuj
grubotlustoismacznie Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Jasne, że zależy. Stąd porównanie z korkami Z tym cięższy czy lżejszy też zależy. Przy zjeżdżaniu waga pomaga A rower najłatwiej odchudzić odchudzając rowerzystę 🤔 Co do autorki tematu. Tutaj definitywnie skupiłbym sie na kupieniu amortyzatora powietrznego. Nie dlatego, że jest "lepszy" czy lżejszy, ale przede wszystkim dlatego, że ta jedna zaleta, którą mają powietrzne, tutaj się bardzo przyda. Kobiety mają problem z przypasowaniem amortyzacji pod siebie. Różnica w wadze między kobietami 40,50 czy 60kg jest procentowo znacznie większa niż między facetami 70,80 czy 90 kg. Gdy facet sobie kupi amor ze sprężyną stalową to nie ma problemu. Kobieta natomiast go będzie miała. Więc możliwość dopasowania tutaj pod siebie będzie bardzo na plus. O ile oczywiście jednak nadal to 10% tras będzie w terenie. Z moich obserwacji wynika, że większość ludzi ostatecznie dochodzi do wniosku, że jednak nie chodzi o trzaskanie kilometrów i nie idą na rower bić rekordy tylko przyjemnie spędzić czas a to się najlepiej robi zdala od samochodów. Dlatego stawiam piwo, że to 10% terenu zamieni się w 50% terenu 🍻Bo tak jest po prostu przyjemniej. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Maja Mod Team Napisano 15 Maja Cytat Dlatego stawiam piwo, że to 10% terenu zamieni się w 50% terenu 🍻Bo tak jest po prostu przyjemniej. I znów - zależy dla kogo, oraz o jakim terenie mowa Z moich obserwacji : większość przeciętnych/sezonowych rowerzystów jest wygodna, i preferuje możliwie równe i mało uciążliwe trasy. Wystarczy odrobina technicznego i lekko wymagającego terenu (nizinny las z niewielkimi pagórkami, piach, ściółka, korzenie, miejscami kręto i wąsko między drzewami, oraz charakter góra - dół), żeby zrobiło się pusto, albo prawie pusto - co mnie akurat cieszy, bo nie lubię tłumów. Cytuj
leotdipl Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja GRUBY i TŁUSTO. Nie wiem o co ci chodzi. Chcesz być na górze? Ok. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.