Kavalorn Napisano 29 Kwietnia Napisano 29 Kwietnia Cześć! Piszę z zapytaniem o poradę względem zakupu. Obecnie jestem posiadaczem MTB Romet Rambler bodaj 6.2. Rowerek, mimo, że fajny i dawał dużo frajdy jest czymś co mimo wszystko nie było do końca przemyślane względem faktycznie pokonywanych trasek i wygody użytkowania. Przyszedł czas i okazja na wymianę sprzętu na inny. Jak to wygląda jeśli chodzi o oczekiwania i traski? - pozycja fajnie by była wygodniejsza od MTB wydaje mi się - miałem cały czas problem, że przy dłuższych wyprawach często aby utrzymać komfortową pozycję musiałem naginać palce aby opierać je na podstawie palców zamiast jak przy standardowym gripie - nie wiem czy tutaj powodem nie było nieprofesjonalne dobranie wielkości ramy, no ale tak czy siak tak to wygląda. - drogi które pokonywałbym to szuter, leśne ścieżki (raczej solidnie ubite), asfalt, płyty (którymi część lasów jest wybita), raczej bez wybitnie problematycznych Przeznaczony budżet to jakieś 4000-5000zł, można nagiąć jeśli warto. Nie mam przywiązania do żadnej marki. Jeśli są jakieś dodatkowe pytania na które mógłbym odpowiedzieć to z miłą chęcią odpowiem. Zastanawiałem się jakiego rodzaju rower spełniałby najlepiej takie oczekiwania. Gdzieś tam meandry wędrowały między innymi XC, gravel lub cross, ale dopiero wczytuję się w to wszystko i poznaję możliwości jakie są teraz dostępne w sklepach. Cytuj
Mihau_ Napisano 29 Kwietnia Napisano 29 Kwietnia Pozycja podczas jazdy zarówno na xc jak i gravelu będzie bardziej pochylona niż na starym mtb gdzie siedziało się niemal jak na kiblu. Rekreacyjny cross wydaje się dobrym kierunkiem, przy tym budżecie kupisz już coś "wszystkomającego" jak np. giant roam 1 czy riverside 920, dobre napędy są, powietrzne widelce są. Biorąc pod uwagę, że nie piszesz nic o bardziej wymagających trasach to rozważyłbym też rower na sztywnym widelcu, koło 27,5 i spory balon więc telepać nie będzie https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-5/p/40826/?colorCode=orange Cytuj
Kavalorn Napisano 29 Kwietnia Autor Napisano 29 Kwietnia Nie przewiduję bardziej wymagających tras na tą chwilę. Bardziej chciałbym stopniowo zwiększać dystans, jestem z pomorskiego więc lasy, szuter, czasami miasto ale nic co byłoby jakieś nieprzejezdne w zwyczajnych warunkach. Cytuj
afly Napisano 30 Kwietnia Napisano 30 Kwietnia Biorąc pod uwagę wskazany profil jazdy, zdecydowanie szedłbym w kierunku cross'a. Dobry temat do podglądu Brałbym pod uwagę: Giant Roam 1 Polygon RWR Heist x7 Cytuj
Kavalorn Napisano 10 Maja Autor Napisano 10 Maja Miałem okazję zrobić przymiarki do Giant Roam (2) i tego Trek'a. Ogólnie bardzo przyjemne rowerki. Znajomy polecił mi też markę Lazaro, dużo tańsze w ogólnym rozrachunku https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-quantum-v4-męski-2025_pid=520 lub Kands na Cues https://kands.pl/rower/avangarde-m-2024/ Zacząłem zastanawiać się nad faktycznymi różnicami między tymi rowerami dla osoby która w tygodniu będzie wyjeżdżać maksymalnie kilka razy na swoje 'objazdówki'. Czy faktycznie jest sens dopłacać - widzę, że główne różnice to rodzaje osprzętu jeśli dobrze rozumiem i np. to, że lazaro ma na korbie x3 w porównaniu do x1 na np. Treku. Ale taki Roam 1 od Roam 2 czy faktycznie różni się aż tyle by tłumaczyć różnice cenowe? Jestem laikiem który dopiero na to wszystko spogląda i doczytuje bo wiedza ciekawa, ale chętnie przeczytałbym wypowiedź kogoś bardziej doświadczonego. Swoją drogą, ten Roam 2 i Trek dual sport bardzo wygodne, zdecydowanie potrzebuję crossa. Pozycja bajka (M na Giant i L na Treku ramy). Cytuj
olo850 Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Widziałeś na żywo np. Lazaro? Różnice w wykonaniu, ramie, prowadzeniu przewodów etc. widać na pierwszy rzut oka. Część różnicy w cenie wynika z marki, część z różnicy w jakości. Czy różni się na tyle żeby było warto dopłacić - nie ma jedynie słusznej odpowiedzi. Cytuj
NerfMe Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Zarówno ten Lazaro jak i Kands ważą pewnie jakieś 2 kg więcej od takiego Treka czy Gianta w tym wypadku. Cytuj
Kavalorn Napisano 10 Maja Autor Napisano 10 Maja Godzinę temu, olo850 napisał: Widziałeś na żywo np. Lazaro? Różnice w wykonaniu, ramie, prowadzeniu przewodów etc. widać na pierwszy rzut oka. Część różnicy w cenie wynika z marki, część z różnicy w jakości. Czy różni się na tyle żeby było warto dopłacić - nie ma jedynie słusznej odpowiedzi. Miałem okazję składać 2 dni temu u znajomego rower dla jego potomka. Jakość wygląda dosyć przyzwoicie, rama z ładnym malowaniem, wyglądająca solidnie. Osprzęt na papierze też całkiem w porządku a młody śmiga. Faktycznie, dosłownie różnica między Trek Dual Sport'em a tym Lazaro to około 2kg na korzyść treka. A jak to jest w praktyce z korbą 1x vs 3x? W sklepie facet mocno zachwalał, że tak na dobrą sprawę to 1x to przede wszystkim prostota i niezawodność a i tak bez większego problemu ogarnie się z przyjemnością wszelkie traski (wedle tego co faktycznie jest w moich okolicach wyłączając typowo nieubite partie lasów). Cytuj
Kavalorn Napisano 14 Maja Autor Napisano 14 Maja Zawężyłem aktualnie wybór do: Trek Dual Sport 3 gen 5 Unibike Viper Giant Roam 2 Widziałem też Riverside z decathlonu (w necie) i też był polecany ale ma totalnie inny osprzęt niż pozostałe. Trek'a i Giant'a miałem okazję testować w sklepie, obydwa bardzo wygodne w pozycji. Zastanawiam się jednak czytając tutaj na forum i przeglądając neta, czy jednak Unibike nie będzie najlepszy. Dodatkowo widzę, że czasami rowery o tej samej nazwie mają inny osprzęt - to zależy od rocznika? Często nie jest on podawany z tego co widzę. I tak jedne rowery mają często Shimano Cues, inne Deore albo mixy od shimano. Cytuj
leotdipl Napisano 14 Maja Napisano 14 Maja "A jak to jest w praktyce z korbą 1x vs 3x?" Też byłem sceptyczny. Wszystko zależy od przełożeń blat- kaseta. Jeśli masz blat np. 34, a kasetę 10-51 (optimum np. dla mnie) to łatwo policzyć, że najtwardsze przełożenie to 3,4 a najbardziej miękkie to 0,67. Weźmy do porównania wymieniony Unibike Viper GTS. Tutaj mamy odpowiednio korbę x2 46/30T i kasetę 11/39. Czyli najtwardsze przełożenie to 4,18 a najbardziej miękkie 0,77. Jak widzisz rower z 1 blatem zapewnia lepsze miękkie przełożenie - ten drugi twarde. Pytanie. Jak będziesz użytkował rower? Będziesz pędził? Raczej nie. Dla kadencji 60 masz odpowiednio policzone Max. prędkości 28 km/h vs. 35 km/h. Sam sobie odpowiedz. Ja wybieram, i szukam 1 blat 34T z kasetą 10-51. Bardziej promuje wzniesienia, a prędkość max. i tak jest dobra, i zadowalająca. Osobiście wg kieszeni wybieram pomiędzy Unibike Expert a Flite. Ten pierwszy mocno przekracza budżet. Zobaczymy. Jeszcze zaczekam. Cytuj
Kavalorn Napisano 15 Maja Autor Napisano 15 Maja Stanęło na Unibike, jedyne co mnie teraz zastanawia to chyba jaka jest realna różnica między Unibike Zethos a Viper: https://www.unibike.pl/zethos.html vs https://www.unibike.pl/viper.html Cytuj
afly Napisano 16 Maja Napisano 16 Maja Sama różnica wagowa powinna być już za Zethos GTS. Dodatkowo dla mnie napęd 11-biegowy byłby dodatkową zaletą. Cytuj
Dzejdzejokocza Napisano 16 Maja Napisano 16 Maja Zethos ma też lepsze hamulce. Podobnie zastanawiałem się nad Viperem, ale postawiłem na Zethosa, niewielka rożnica cenowa. Cytuj
leotdipl Napisano 16 Maja Napisano 16 Maja (edytowane) 11 godzin temu, Kavalorn napisał: Stanęło na Unibike, jedyne co mnie teraz zastanawia to chyba jaka jest realna różnica między Unibike Zethos a Viper: https://www.unibike.pl/zethos.html vs https://www.unibike.pl/viper.html Viper ma regulowany mostek plus amortyzowaną sztycę. Przełożenia lepsze ma - jak napisał kolega powyżej - Zethos. Hamulce SHIMANO DEORE M6100 w Viper są ok, i ludzie je chętnie biorą. Nie przyczepiałbym się. W obu są 2-tloczkowe zaciski i klocki żywiczne. Edytowane 16 Maja przez leotdipl 2 Cytuj
Dzejdzejokocza Napisano 16 Maja Napisano 16 Maja (edytowane) To przeoczyłem te różnice jak kupowałem Zethosa. Wychodzi na to, że Viper jest bardziej nastawiony na komfort? Amortyzowana sztyca dużo daje ? To co powoduje, że Zethos jest droższy/lepszy ? Edytowane 16 Maja przez Dzejdzejokocza Cytuj
Kavalorn Napisano 17 Maja Autor Napisano 17 Maja Byłem dzisiaj w sklepie obejrzeć i przymierzyć obydwa modele Unibike - Zethos i Viper. Zethos sprawiał wrażenie lżejszego przy jeździe. Co prawda Pan sprzedawca utwierdzony był, że posiada on powietrzny amortyzator, ale wyprowadziłem go z błędu. Nie mniej, jechało się bardzo przyjemnie i miałem wrażenie, że na Zethosie wszystko chodzi 'lepiej sparowane' - nie wiem czy to efekt placebo czy ew. rozstrojenie Viper'a, ale ogólnie Zethos faktycznie sprawiał wrażenie bycia klasy wyżej. Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja Napisano 17 Maja Rozważ zakup fitnessa, bo w Twoim wypadku amortyzator będzie głownie zwiększał masę roweru, nie oferując wiele w zamian. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.