Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

szukam roweru, na którym dobrze mi się będzie dojeżdżać do pracy. Wydaje mi się, że najlepiej nada się do tego jakiś gravel albo cross.

Całe życie jeździłem na MTB i się zastanawiam gdzie jest ta przewaga crossa nad MTB do miasta - wagi podobne, a osprzęt wydaje się być lepszy przy MTB, jedynie MTB szersze koła, ale czy to aż tak zmienia?

Tak czy siak, jaki rower będzie najlepiej kupić do 4000 tak, żeby codziennie dojeżdżać do pracy drogą i ścieżkami rowerowymi?

Z góry dzięki za pomoc :)

Napisano

Grawel do miasta to tak sobie ze względu na kierownicę typu baranek i raczej nie natychmiastowy dostęp do klamek hamulca. Albo cross albo coś z prostą kierownicą i bez uginacza zwanego amortyzatorem czyli rower typu fitness, obecnie często zwany grawelem z prostą kierownicą. Pooglądaj oferty Marin DSX i Cube Nulane

Napisano
10 godzin temu, robertive napisał:

wagi podobne, a osprzęt wydaje się być lepszy przy MTB, jedynie MTB szersze koła, ale czy to aż tak zmienia?

Waga, koła, układ napędu, zakres napędu, geometria 

10 godzin temu, robertive napisał:

Tak czy siak, jaki rower będzie najlepiej kupić do 4000 tak, żeby codziennie dojeżdżać do pracy drogą i ścieżkami rowerowymi?

Coś z prostą kierownicą, karbonowymi widelcem i oponami 35-40

Napisano
Godzinę temu, Greg1 napisał:

Marin DSX

Czy cena 4200 za Marina DSX 2 to spoko cena? Nie mogę też nigdzie znaleźć ile waży ten rower, masz może takie informacje?
https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-marin-dsx-2-rozmiar-l-1x12-16434720583

 

Godzinę temu, Greg1 napisał:

Albo cross

A jeżeli cross to znajdę coś lepszego niż Riverside 920?

Ogólnie jeśli miałbyś mi doradzić rower, którym będę dojeżdżał tylko do pracy to lepszy fitness czy cross?
 

Napisano (edytowane)

Pojedź tydzień dzień w dzień  dostępnym albo pożyczonym rowerem do pracy,a potem zastanów się czego potrzebujesz, każdy ma inne potrzeby, odcinek do przejechania i nawierzchnię. Błotnik, torba, ubiór, pozycja, dynamo w piaście, oświetlenie, miejsce pozostawiania roweru.

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Tutaj piszą, że waży 11 kg

image.png.392b18e389e14c82697235804ddecc97.png

Czy cena spoko? Dla każdego znaczy to co innego. Tyle kosztują, rower ma dobrej klasy osprzęt, hydrauliczne hamulce, sztywne osie, karbonowy widelec, spory prześwit na opony, myślę, że cena jest o.k. Cube Nulane Pro z napędem 2x10, sztywnymi osiami i karbonowym widelcem ale mniejszą ilością miejsce na opony kosztuje więcej (w Polsce, w Niemczech są tańsze niż w Polsce), Nulane ONE z gorszym napędem 1x9 kosztuje mniej więc tego typu rowery w takim standardzie tyle kosztują.

Ja osobiście wybrałbym fitnessa (i mam Cube SL Road czyli poprzednika Nulane jako commutera) ale ja mogę być nieobiektywny bo crossy jakoś mi nie leżą, wolę fitnessy, po prostu nie potrzebuję w tego typu rowerze amortyzatora, który w większości przypadków będzie niedziałającym, ciężkim sprężynowym uginaczem bo dobrej klasy amortyzatory powietrzne też trochę kosztują i producenci oszczędzają na tych elementach.

W mieście, na dojazdach do pracy mogą też Ci się przydać błotniki, stopka, bagażnik i takie tam i taki Cube przykładowo ma wersję FE, która już to wszystko ma. Niestety wersja ta w Polsce przekracza już budżet.

Tu masz dla porównania ceny w dużym, pewnym sklepie niemieckim, który za bodajże 50 eur wysyła rowery do Polski:

https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-pro-fireorange-n-black

https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-pro-fe-fireorange-n-black

https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-one-mineralgrey-n-black

 

Edytowane przez Greg1
Napisano

@robertive Jak miałbym szukać roweru przede wszystkim na dojazdy do pracy, to szedłbym w coś takiego: https://www.bike-discount.de/en/cube-nulane-one-mineralgrey-n-black tylko dokupił firmowe błotniki i bagażnik (wersja One Nulane niestety nie jest oferowana od razu przez producenta jako fully equipped jak to ma miejsce w przypadku droższych Nulane Pro).

  • szeroka opona - fabrycznie 40 mm
  • prosty i trwały naped 1x9 Cues, a że to Cues to i ewentualne ulepszenia będą łatwiejsze pod względem kompatybilności i mimo tylko tych 9 biegów w miejskim zakresie prędkości (15-30 km/godz.) jest ich 5 - dla mnie wystarczy
  • hydrauliczne hamulce, sztywne osie,
  • aluminium i karbon - nie jak niektóre tańsze fitnesy/miejskie pomykacze ze stalowymi idelcami, więc jest większa szansa na przetrwanie wielu zim,
  • dostępność błotników i bagażników -  w tym firmowych,
  • nie najgorsza cena

@Greg1 ubiegłeś mnie 🙂 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...