robertive Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Cześć, szukam roweru, na którym dobrze mi się będzie dojeżdżać do pracy. Wydaje mi się, że najlepiej nada się do tego jakiś gravel albo cross. Całe życie jeździłem na MTB i się zastanawiam gdzie jest ta przewaga crossa nad MTB do miasta - wagi podobne, a osprzęt wydaje się być lepszy przy MTB, jedynie MTB szersze koła, ale czy to aż tak zmienia? Tak czy siak, jaki rower będzie najlepiej kupić do 4000 tak, żeby codziennie dojeżdżać do pracy drogą i ścieżkami rowerowymi? Z góry dzięki za pomoc Cytuj
Greg1 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Grawel do miasta to tak sobie ze względu na kierownicę typu baranek i raczej nie natychmiastowy dostęp do klamek hamulca. Albo cross albo coś z prostą kierownicą i bez uginacza zwanego amortyzatorem czyli rower typu fitness, obecnie często zwany grawelem z prostą kierownicą. Pooglądaj oferty Marin DSX i Cube Nulane Cytuj
Mihau_ Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu 10 godzin temu, robertive napisał: wagi podobne, a osprzęt wydaje się być lepszy przy MTB, jedynie MTB szersze koła, ale czy to aż tak zmienia? Waga, koła, układ napędu, zakres napędu, geometria 10 godzin temu, robertive napisał: Tak czy siak, jaki rower będzie najlepiej kupić do 4000 tak, żeby codziennie dojeżdżać do pracy drogą i ścieżkami rowerowymi? Coś z prostą kierownicą, karbonowymi widelcem i oponami 35-40 Cytuj
robertive Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Godzinę temu, Greg1 napisał: Marin DSX Czy cena 4200 za Marina DSX 2 to spoko cena? Nie mogę też nigdzie znaleźć ile waży ten rower, masz może takie informacje? https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-marin-dsx-2-rozmiar-l-1x12-16434720583 Godzinę temu, Greg1 napisał: Albo cross A jeżeli cross to znajdę coś lepszego niż Riverside 920? Ogólnie jeśli miałbyś mi doradzić rower, którym będę dojeżdżał tylko do pracy to lepszy fitness czy cross? Cytuj
itr Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu (edytowane) Pojedź tydzień dzień w dzień dostępnym albo pożyczonym rowerem do pracy,a potem zastanów się czego potrzebujesz, każdy ma inne potrzeby, odcinek do przejechania i nawierzchnię. Błotnik, torba, ubiór, pozycja, dynamo w piaście, oświetlenie, miejsce pozostawiania roweru. Edytowane 10 godzin temu przez itr 1 Cytuj
Greg1 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) Tutaj piszą, że waży 11 kg Czy cena spoko? Dla każdego znaczy to co innego. Tyle kosztują, rower ma dobrej klasy osprzęt, hydrauliczne hamulce, sztywne osie, karbonowy widelec, spory prześwit na opony, myślę, że cena jest o.k. Cube Nulane Pro z napędem 2x10, sztywnymi osiami i karbonowym widelcem ale mniejszą ilością miejsce na opony kosztuje więcej (w Polsce, w Niemczech są tańsze niż w Polsce), Nulane ONE z gorszym napędem 1x9 kosztuje mniej więc tego typu rowery w takim standardzie tyle kosztują. Ja osobiście wybrałbym fitnessa (i mam Cube SL Road czyli poprzednika Nulane jako commutera) ale ja mogę być nieobiektywny bo crossy jakoś mi nie leżą, wolę fitnessy, po prostu nie potrzebuję w tego typu rowerze amortyzatora, który w większości przypadków będzie niedziałającym, ciężkim sprężynowym uginaczem bo dobrej klasy amortyzatory powietrzne też trochę kosztują i producenci oszczędzają na tych elementach. W mieście, na dojazdach do pracy mogą też Ci się przydać błotniki, stopka, bagażnik i takie tam i taki Cube przykładowo ma wersję FE, która już to wszystko ma. Niestety wersja ta w Polsce przekracza już budżet. Tu masz dla porównania ceny w dużym, pewnym sklepie niemieckim, który za bodajże 50 eur wysyła rowery do Polski: https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-pro-fireorange-n-black https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-pro-fe-fireorange-n-black https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-one-mineralgrey-n-black Edytowane 9 godzin temu przez Greg1 Cytuj
HSM Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu @robertive Jak miałbym szukać roweru przede wszystkim na dojazdy do pracy, to szedłbym w coś takiego: https://www.bike-discount.de/en/cube-nulane-one-mineralgrey-n-black tylko dokupił firmowe błotniki i bagażnik (wersja One Nulane niestety nie jest oferowana od razu przez producenta jako fully equipped jak to ma miejsce w przypadku droższych Nulane Pro). szeroka opona - fabrycznie 40 mm prosty i trwały naped 1x9 Cues, a że to Cues to i ewentualne ulepszenia będą łatwiejsze pod względem kompatybilności i mimo tylko tych 9 biegów w miejskim zakresie prędkości (15-30 km/godz.) jest ich 5 - dla mnie wystarczy hydrauliczne hamulce, sztywne osie, aluminium i karbon - nie jak niektóre tańsze fitnesy/miejskie pomykacze ze stalowymi idelcami, więc jest większa szansa na przetrwanie wielu zim, dostępność błotników i bagażników - w tym firmowych, nie najgorsza cena @Greg1 ubiegłeś mnie 🙂 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.