michalma86 Napisano wczoraj o 11:13 Napisano wczoraj o 11:13 Tak jak w temacie, szukam gravela z maksymalnym miejscem na opony. Ile dokładnie tego miejsca? Najlepiej nawet do 2,4, tak żebym miał pewność, że 2,25 plus błoto wejdzie luzem. Rower musi: - być karbonowy - napęd 1 na - najlepiej suport wkręcany, pressfit tylko od biedy - jestem w stanie wydać więcej niż w widełkach cenowych, za w pełni systemowe karbonowe koła w gotowym zestawie - wolałbym, żeby miał jakiś system pochłaniania wstrząsów, ale nie amortyzator (np. Lauf), warunek nie jest konieczny Obecnie jeżdżę na Cannondale Topstone Carbon 2gen. i wszystko byłoby ok, gdyby nie za mało miejsca na opony (fizycznie wejdzie ok. 47mm z tyłu plus minimum błota, lub 45mm z luzem), no i różnymi problemami od samego początku (jakość...) Właśnie w oko wpadł mi Lauf Seigla, ale trochę się boję jak z jego trwałością, serwisem itd. Specialized ze swoim future shock odpada, nie chce mi się rozpisywać dlaczego. Macie jakieś propozycje? Cytuj
michalma86 Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu Cytat Salsa Cutthroat? A nie znałem, poczytam popatrzę, na szybko wygląda ciekawie. Cytuj
HSM Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowane) Potwory w stylu Cutthroat to już raczej obrzeża, a może nawet po prostu świat mtb, tylko że z barankiem... Koła są boostowe 148/12 110/115, linia łańcucha daleka od szosowej/grawelowej, korby albo mtb, albo nietypowe, bo pewnie żadna korba o rodowodzie szosowo-grawelowym nie zmieści się z tymi szerokimi widełkami. Taki rower, to możesz złożyć i sam na jakiejś ramie od karbonowego hardtaila 🙂 Żeby zostać w świecie szosowo-grawelowych rozwioązań,(przynajmniej w standardzie kół), musisz chyba rozważyć wykorzystanie kół 27,5". Wówczas wachlarz możliwości jest zdecydowanie większy. 3T Exploro Ultra mieści 61 mm 650B - przykładowo https://3t.bike/products/ultra-grx-1x12-650b A i nie licz na nie wiem jakie koła w komplecie... Szukasz na tyle specyficznego roweru, że znajdziesz tylko kilka spełniających warunki, które będą stosunkowo drogie, a koła "z fabryki" najpewniej będą i tak miały przeciętne... Edytowane 23 godziny temu przez HSM Cytuj
KSikorski Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Szedłbym w budowę tego gravela na bazie hardtaila MTB z sztywnym widelcem. Orbea oferuje almę z sztywnym widłem, Scott oferuje scale'a w wersji gravelowej... Cytuj
Lextalionis Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Chyba faktycznie rozwiązanie z MTB HT najbardziej sensowne. Może Felt Breed - tam co prawda trzeba by pożąglować z napędem bo chyba niższe konfiguracje są 2x ale opona wejdzie 29' x 2.0 lub 50' Cytuj
ernorator Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Kolega chciał więcej chyba, conti race king 2.2 to mi do carbondy (aka Esker 7/8) wchodzą. Cytuj
Chociemir Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Pewnie kolejny temat z cyklu fantastyki rowerowej. Allied Able ma oficjalnie prześwit dla opon 2,25, gwintowany suport, jest lekki, ma napęd 1X, jest karbonowy. https://alliedcycleworks.com/collections/able Pochwal się, proszę, jak już coś kupisz. Cytuj
michalma86 Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu Nie chce robić z MTB gravela, nie te kąty, nie ta geometria, a zabawa z poszukiwaniem sztywnego widelca to katorga. Wiem, bo kiedyś przerabiałem aluminiowego MTB pod sztywny widelec. Wyszło, działało, ale co się namęczyłem to moje... Wolałbym zostać przy 28/29 cali i nie schodzić poniżej, 27,5 przy 2,2 to ja zmieszczę i teraz (też próbowałem, bo żona ma 27,5 canyona grizla). Czytając, szperając coraz bardziej się przekonuje do tego Lauf w wersji Seigla Race Transmission. Wychodzi z przesyłką i podatkami około 23tyś. I mam w fabrycznej specyfikacji wszystko, co chcę. Cytuj
HSM Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 10 godzin temu, Chociemir napisał: Allied Able ma oficjalnie prześwit dla opon 2,25, gwintowany suport, jest lekki, ma napęd 1X, jest karbonowy. https://alliedcycleworks.com/collections/able Niby ma wszystko, co potrzeba i nie ma wad Salsy..., ale się ceni, że ho, ho... 4,5 tys. dolarów za sam frameset... O Panie! Za tyle to cały rower od 3T jest 🙂 Cytuj
michalma86 Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu Cytat Niby ma wszystko, co potrzeba i nie ma wad Salsy..., ale się ceni, że ho, ho... 4,5 tys. dolarów za sam frameset... O Panie! Za tyle to cały rower od 3T jest 🙂 Nie wiem jak czytasz, ale cały rower (na Sram X0 z karbonowymi kołami) kosztuje: "4 980 Dolar amerykański to w przeliczeniu 18 724,40 Złoty" plus różne koszty wychodzi ~23tys zł. Frameset kosztuje US$2,290 Cytuj
HSM Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) @michalma86 piszę o framesecie Allied Able za 4500 USD. A ten Lauf w Twojej wersji wychodzi z przesyłką do Polski jakieś 5,6 tys. USD (w tym szacowana przez Laufa kwota podatków ponad 1 tys. USD, choć to potwierdzają przed wysyłką) no chyba, że mowa o wersji z tym śmiesznym widelcem Edytowane 3 godziny temu przez HSM Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.