Thomass13 Napisano 21 Kwietnia Napisano 21 Kwietnia 2 godziny temu, KrissDeValnor napisał: Gdyby miał być jednak zwykły HT, to można rozważyć np. Cannondale Scalpel (HT 4) - w przeciwieństwie do Sensy ma już bardziej nowoczesną/współczesną geometrię, progresywną, co w przypadku bardziej technicznego terenu będzie na plus, zwłaszcza na stromych zjazdach powinno to być odczuwalne. Posiadam taki właśnie rowerek od niedawna jeździ się naprawdę bardzo fajnie, planuje tam zrobić przeróbkę i do obręczy wtb wrzucić piasty dt swiss 350. Cytuj
NerfMe Napisano 21 Kwietnia Napisano 21 Kwietnia Focus bardzo ciekawy, też takie pogranicze XC i trailu, a może to już downcountry ;)?Uwagę by trzeba zwrócić na prowadzenie pancerzy przez mostek i stery, niestety mało opinii jak w tym modelu to wyszło. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Kwietnia Mod Team Napisano 21 Kwietnia @Thomass13 Lepiej poleć po całości, i kup nowe koła - jeśli koniecznie chcesz coś zmieniać. Wymiana samych piast niewiele wniesie moim zdaniem - akurat posiadam jedne i drugie, a 410 B mają dobre opinie (przez blisko 10 k z jednym serwisem, i nie było z nimi problemów). Jeżeli obręcze WTB mają 23 mm szerokości wewnętrznej, a np. chciałbyś jeździć na szerszych oponach - powiedzmy 2.35", to na szerszej obręczy będą lepiej pracować (oczywiście zależy gdzie i jak kto jeździ + dętki, czy mleko). @wysamaster Jak masz pod nosem, to przetestuj - przy okazji niech go zważą. Zwróć też uwagę na osprzęt, bo w opisie i na zdjęciach są różnice - przyjrzyj się, i dopytaj w sklepie. Cytuj
afly Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia 11 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Gdyby miał być jednak zwykły HT, to można rozważyć np. Cannondale Scalpel (HT 4) - w przeciwieństwie do Sensy ma już bardziej nowoczesną/współczesną geometrię, progresywną, co w przypadku bardziej technicznego terenu będzie na plus, zwłaszcza na stromych zjazdach powinno to być odczuwalne. Tymczasem wisi se taki Focus : https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/focus-raven-8.8-29-2023-rower-gorski/139458894/p (co prawda podejrzanie wysoka masa - nie wykluczam błędu, ale całość jak za te pieniądze bardzo OK). To chyba mamy naszego game changera Focus jest zacny. Cytuj
przemeg Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Jak się nie boisz kupować z innego kraju to tu masz taniej: https://www.lvr-cycles.com/fr/vtt-semi-rigides/8518-vtt-carbone-focus-raven-88-deore-xt-12v-lightgrey-glossycarbon-raw-glossy-29-2025.html Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Kwietnia Mod Team Napisano 22 Kwietnia 8.9 jest lżejszy o 1.3 kg, ale prawie 400€ droższy... Cytuj
NerfMe Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Mnie w ogóle zastanawia waga Focusa 8.8, straszny kloc. Katalogowo 13 kg, jak na karbonowego HT to jest strasznie dużo. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia 34 Rhytm to 2100, korba to prawie 900g , myk myk , pytanie jak z oponami i kołami .Uzbiera się Cytuj
wysamaster Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia Niezła promka trafiła się, tylko czy to pewny sklep? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-29-focus-raven-88-carbon-shimano-xt-fox-34-float-rhythm-1399eur-1032139&ved=2ahUKEwie6bm1pOyMAxU1DRAIHQ0sJws4ChAWegQIKRAB&usg=AOvVaw2H5 Cytuj
afly Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Jak dobrze, że dla mnie rozmiar XL jest za mały - długość nogi 94,5cm Cytuj
NerfMe Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia 9 godzin temu, marcin_ostrów napisał: 34 Rhytm to 2100, korba to prawie 900g , myk myk , pytanie jak z oponami i kołami .Uzbiera się Podobnie wyposażony, wcześniej wspomniany Ghost Lector waży około 11.5 kg. Cytuj
wr81 Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia (edytowane) Na wspomnianym amorze (34SC Performance Elite vs 34 Rhytm) róznica z 500g, korbie z 250g (Hollowtech 2 vs pełna)... Opony w Lectorze 2.25 RR Performance, w Focusie 2.4 Maxxis Rekon OEM (pytanie czy nie drutowe).. Tak że się uzbiera Z drugiej strony rama Focusa zapewne trochę cięższa (chociażby dzięki zintegrowanemu schowkowi).. Edytowane 22 Kwietnia przez wr81 Cytuj
NerfMe Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Faktycznie, teraz zwróciłem uwagę, że ten Focus ma korbę deorke. Nie sądziłem też, że różnica w wadze między widelcami jest aż taka duża. Te Recony w Focusie, faktycznie mogą być drutowe, bo na zdjęciu żadnych oznaczeń nie mają. Cytuj
Thomass13 Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia 3 godziny temu, wysamaster napisał: Niezła promka trafiła się, tylko czy to pewny sklep? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-29-focus-raven-88-carbon-shimano-xt-fox-34-float-rhythm-1399eur-1032139&ved=2ahUKEwie6bm1pOyMAxU1DRAIHQ0sJws4ChAWegQIKRAB&usg=AOvVaw2H5 Chcąc wejść na tą stronę z rowerem, sam telefon wyrzuca ostrzeżenie z otwarciem linku. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Kwietnia Mod Team Napisano 22 Kwietnia W komentarzach ktoś poleca sklep, a opony są drutowe. U nas np. jest problem ze sklepem z szumem w nazwie - też strona go nie lubi... Cytuj
wysamaster Napisano 24 Kwietnia Autor Napisano 24 Kwietnia Panowie dziekuje za wszelkie doradztwo. Ostatecznie zdecydowałem się na zakup stacjonarny Meridy big.nine tr limited. Udało kupic się w dobrej cenie za 6000 zł. Wczoraj miała być pierwsza przejażdżka, ale deszcz mnie pogonił i skończyło się na symbolicznych 3 km. Rower ladnie prezentuje sie, osprzet nienajgorszy, wiec mam nadzieje ze bedzie mi sluzyl. W koncu idstawie na bok szise, bo ilez to mozna jezdzic po tych asfaltach i patrzyc na srednia i Km na stravue😀 Jesli ktoś z Was uzytkuje moj model Meridy, to czy już w jakiś sposób go odchudzaliscie, bo chciałbym mu urwać z 1kg-1.5 kg. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Kwietnia Mod Team Napisano 24 Kwietnia Wymieniając opony na zwijane i być może nieco węższe (jeśli nie musisz mieć koniecznie 2.4") + przechodząc z dętek na mleko, urwiesz pewnie 0.6 - 0.8 kg. Cytuj
afly Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia Dętki są Maxxis Utralite - w ciągu pierwszego tygodnia wymieniłem na grubsze, bo przy niskim cieśnieniu był od razu "snake bite". Opona waży około 900 g. Jestem ciekawy ile ważą koła w tym zestawie. Jak patrzę na mój rower to nie widzę możliwości rozsądnej redukcji masy w akceptowalnym do kosztu zakupu roweru budżecie. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia Siodełko, mostek, kierownica na wagę . Na bank wylatują te tarcze od kowala Cytuj
Thomass13 Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia W dniu 21.04.2025 o 23:46, KrissDeValnor napisał: @Thomass13 Lepiej poleć po całości, i kup nowe koła - jeśli koniecznie chcesz coś zmieniać. Wymiana samych piast niewiele wniesie moim zdaniem - akurat posiadam jedne i drugie, a 410 B mają dobre opinie (przez blisko 10 k z jednym serwisem, i nie było z nimi problemów). Jeżeli obręcze WTB mają 23 mm szerokości wewnętrznej, a np. chciałbyś jeździć na szerszych oponach - powiedzmy 2.35", to na szerszej obręczy będą lepiej pracować (oczywiście zależy gdzie i jak kto jeździ + dętki, czy mleko). Ja przednie kolo musialem oddac do centrowania bo od odebrania z pudełka było bicie. Tylne po jednej gorszej jeździe w terenie złapało luzy ale z tym sobie dałem rady. Po prostu konus był źle skontrowany. Po dosmatowaniu i skręceniu wszystkiego odpowiednio wszystko już ładnie lekko się kręci. Ale tak jak piszesz lepiej złożyć drugie koła. W planach mam na piastach dt swiss Cytuj
wysamaster Napisano 28 Kwietnia Autor Napisano 28 Kwietnia Po jednej dłużej jeździe na meridzie, póki co jestem bardzo zadowolony, co prawda nie jeździłem po górach, ale po lasach, szutrach pagorkach i dla mnie wsio ok, rower spełnia moje wymagania. Nie dość, że ladnie prezentuje się, to sama jazda też na plus, nic nie piszczy, wszystko kadnienoraxuje tak jak powinno być. Cytuj
afly Napisano 28 Kwietnia Napisano 28 Kwietnia (edytowane) Pamietaj - pilnuj linek przy górnych sterach. Z doświadczenia, sprawdź czy wózek tylnej przerzutki jest prawidłowo ustawiony względem kasety Edytowane 28 Kwietnia przez afly 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.