Thomass13 Napisano Poniedziałek o 20:14 Napisano Poniedziałek o 20:14 2 godziny temu, KrissDeValnor napisał: Gdyby miał być jednak zwykły HT, to można rozważyć np. Cannondale Scalpel (HT 4) - w przeciwieństwie do Sensy ma już bardziej nowoczesną/współczesną geometrię, progresywną, co w przypadku bardziej technicznego terenu będzie na plus, zwłaszcza na stromych zjazdach powinno to być odczuwalne. Posiadam taki właśnie rowerek od niedawna jeździ się naprawdę bardzo fajnie, planuje tam zrobić przeróbkę i do obręczy wtb wrzucić piasty dt swiss 350. Cytuj
NerfMe Napisano Poniedziałek o 21:04 Napisano Poniedziałek o 21:04 Focus bardzo ciekawy, też takie pogranicze XC i trailu, a może to już downcountry ;)?Uwagę by trzeba zwrócić na prowadzenie pancerzy przez mostek i stery, niestety mało opinii jak w tym modelu to wyszło. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Poniedziałek o 21:46 Mod Team Napisano Poniedziałek o 21:46 @Thomass13 Lepiej poleć po całości, i kup nowe koła - jeśli koniecznie chcesz coś zmieniać. Wymiana samych piast niewiele wniesie moim zdaniem - akurat posiadam jedne i drugie, a 410 B mają dobre opinie (przez blisko 10 k z jednym serwisem, i nie było z nimi problemów). Jeżeli obręcze WTB mają 23 mm szerokości wewnętrznej, a np. chciałbyś jeździć na szerszych oponach - powiedzmy 2.35", to na szerszej obręczy będą lepiej pracować (oczywiście zależy gdzie i jak kto jeździ + dętki, czy mleko). @wysamaster Jak masz pod nosem, to przetestuj - przy okazji niech go zważą. Zwróć też uwagę na osprzęt, bo w opisie i na zdjęciach są różnice - przyjrzyj się, i dopytaj w sklepie. Cytuj
afly Napisano Wtorek o 05:45 Napisano Wtorek o 05:45 11 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Gdyby miał być jednak zwykły HT, to można rozważyć np. Cannondale Scalpel (HT 4) - w przeciwieństwie do Sensy ma już bardziej nowoczesną/współczesną geometrię, progresywną, co w przypadku bardziej technicznego terenu będzie na plus, zwłaszcza na stromych zjazdach powinno to być odczuwalne. Tymczasem wisi se taki Focus : https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/focus-raven-8.8-29-2023-rower-gorski/139458894/p (co prawda podejrzanie wysoka masa - nie wykluczam błędu, ale całość jak za te pieniądze bardzo OK). To chyba mamy naszego game changera Focus jest zacny. Cytuj
przemeg Napisano Wtorek o 09:27 Napisano Wtorek o 09:27 Jak się nie boisz kupować z innego kraju to tu masz taniej: https://www.lvr-cycles.com/fr/vtt-semi-rigides/8518-vtt-carbone-focus-raven-88-deore-xt-12v-lightgrey-glossycarbon-raw-glossy-29-2025.html Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Wtorek o 12:05 Mod Team Napisano Wtorek o 12:05 8.9 jest lżejszy o 1.3 kg, ale prawie 400€ droższy... Cytuj
NerfMe Napisano Wtorek o 12:09 Napisano Wtorek o 12:09 Mnie w ogóle zastanawia waga Focusa 8.8, straszny kloc. Katalogowo 13 kg, jak na karbonowego HT to jest strasznie dużo. Cytuj
marcin_ostrów Napisano Wtorek o 12:23 Napisano Wtorek o 12:23 34 Rhytm to 2100, korba to prawie 900g , myk myk , pytanie jak z oponami i kołami .Uzbiera się Cytuj
wysamaster Napisano Wtorek o 18:50 Autor Napisano Wtorek o 18:50 Niezła promka trafiła się, tylko czy to pewny sklep? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-29-focus-raven-88-carbon-shimano-xt-fox-34-float-rhythm-1399eur-1032139&ved=2ahUKEwie6bm1pOyMAxU1DRAIHQ0sJws4ChAWegQIKRAB&usg=AOvVaw2H5 Cytuj
afly Napisano Wtorek o 19:09 Napisano Wtorek o 19:09 Jak dobrze, że dla mnie rozmiar XL jest za mały - długość nogi 94,5cm Cytuj
NerfMe Napisano Wtorek o 21:33 Napisano Wtorek o 21:33 9 godzin temu, marcin_ostrów napisał: 34 Rhytm to 2100, korba to prawie 900g , myk myk , pytanie jak z oponami i kołami .Uzbiera się Podobnie wyposażony, wcześniej wspomniany Ghost Lector waży około 11.5 kg. Cytuj
wr81 Napisano Wtorek o 21:57 Napisano Wtorek o 21:57 (edytowane) Na wspomnianym amorze (34SC Performance Elite vs 34 Rhytm) róznica z 500g, korbie z 250g (Hollowtech 2 vs pełna)... Opony w Lectorze 2.25 RR Performance, w Focusie 2.4 Maxxis Rekon OEM (pytanie czy nie drutowe).. Tak że się uzbiera Z drugiej strony rama Focusa zapewne trochę cięższa (chociażby dzięki zintegrowanemu schowkowi).. Edytowane Wtorek o 22:38 przez wr81 Cytuj
NerfMe Napisano Wtorek o 22:12 Napisano Wtorek o 22:12 Faktycznie, teraz zwróciłem uwagę, że ten Focus ma korbę deorke. Nie sądziłem też, że różnica w wadze między widelcami jest aż taka duża. Te Recony w Focusie, faktycznie mogą być drutowe, bo na zdjęciu żadnych oznaczeń nie mają. Cytuj
Thomass13 Napisano Wtorek o 22:14 Napisano Wtorek o 22:14 3 godziny temu, wysamaster napisał: Niezła promka trafiła się, tylko czy to pewny sklep? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-29-focus-raven-88-carbon-shimano-xt-fox-34-float-rhythm-1399eur-1032139&ved=2ahUKEwie6bm1pOyMAxU1DRAIHQ0sJws4ChAWegQIKRAB&usg=AOvVaw2H5 Chcąc wejść na tą stronę z rowerem, sam telefon wyrzuca ostrzeżenie z otwarciem linku. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Wtorek o 22:25 Mod Team Napisano Wtorek o 22:25 W komentarzach ktoś poleca sklep, a opony są drutowe. U nas np. jest problem ze sklepem z szumem w nazwie - też strona go nie lubi... Cytuj
wysamaster Napisano Czwartek o 11:55 Autor Napisano Czwartek o 11:55 Panowie dziekuje za wszelkie doradztwo. Ostatecznie zdecydowałem się na zakup stacjonarny Meridy big.nine tr limited. Udało kupic się w dobrej cenie za 6000 zł. Wczoraj miała być pierwsza przejażdżka, ale deszcz mnie pogonił i skończyło się na symbolicznych 3 km. Rower ladnie prezentuje sie, osprzet nienajgorszy, wiec mam nadzieje ze bedzie mi sluzyl. W koncu idstawie na bok szise, bo ilez to mozna jezdzic po tych asfaltach i patrzyc na srednia i Km na stravue😀 Jesli ktoś z Was uzytkuje moj model Meridy, to czy już w jakiś sposób go odchudzaliscie, bo chciałbym mu urwać z 1kg-1.5 kg. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Czwartek o 21:06 Mod Team Napisano Czwartek o 21:06 Wymieniając opony na zwijane i być może nieco węższe (jeśli nie musisz mieć koniecznie 2.4") + przechodząc z dętek na mleko, urwiesz pewnie 0.6 - 0.8 kg. Cytuj
afly Napisano wczoraj o 05:31 Napisano wczoraj o 05:31 Dętki są Maxxis Utralite - w ciągu pierwszego tygodnia wymieniłem na grubsze, bo przy niskim cieśnieniu był od razu "snake bite". Opona waży około 900 g. Jestem ciekawy ile ważą koła w tym zestawie. Jak patrzę na mój rower to nie widzę możliwości rozsądnej redukcji masy w akceptowalnym do kosztu zakupu roweru budżecie. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano wczoraj o 06:01 Napisano wczoraj o 06:01 Siodełko, mostek, kierownica na wagę . Na bank wylatują te tarcze od kowala Cytuj
Thomass13 Napisano wczoraj o 06:48 Napisano wczoraj o 06:48 W dniu 21.04.2025 o 23:46, KrissDeValnor napisał: @Thomass13 Lepiej poleć po całości, i kup nowe koła - jeśli koniecznie chcesz coś zmieniać. Wymiana samych piast niewiele wniesie moim zdaniem - akurat posiadam jedne i drugie, a 410 B mają dobre opinie (przez blisko 10 k z jednym serwisem, i nie było z nimi problemów). Jeżeli obręcze WTB mają 23 mm szerokości wewnętrznej, a np. chciałbyś jeździć na szerszych oponach - powiedzmy 2.35", to na szerszej obręczy będą lepiej pracować (oczywiście zależy gdzie i jak kto jeździ + dętki, czy mleko). Ja przednie kolo musialem oddac do centrowania bo od odebrania z pudełka było bicie. Tylne po jednej gorszej jeździe w terenie złapało luzy ale z tym sobie dałem rady. Po prostu konus był źle skontrowany. Po dosmatowaniu i skręceniu wszystkiego odpowiednio wszystko już ładnie lekko się kręci. Ale tak jak piszesz lepiej złożyć drugie koła. W planach mam na piastach dt swiss Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.