Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
  W dniu 21.04.2025 o 17:53, KrissDeValnor napisał:

Gdyby miał być jednak zwykły HT, to można rozważyć np. Cannondale Scalpel (HT 4) - w przeciwieństwie do Sensy ma już bardziej nowoczesną/współczesną geometrię, progresywną, co w przypadku bardziej technicznego terenu będzie na plus, zwłaszcza na stromych zjazdach powinno to być odczuwalne. 

 

Rozwiń  

Posiadam taki właśnie rowerek od niedawna jeździ się naprawdę bardzo fajnie, planuje tam zrobić przeróbkę i do obręczy wtb wrzucić piasty dt swiss 350. 

  • Mod Team
Napisano

@Thomass13 Lepiej poleć po całości, i kup nowe koła - jeśli koniecznie chcesz coś zmieniać. Wymiana samych piast niewiele wniesie moim zdaniem - akurat posiadam jedne i drugie, a 410 B mają dobre opinie (przez blisko 10 k z jednym serwisem, i nie było z nimi problemów). Jeżeli obręcze WTB mają 23 mm szerokości wewnętrznej, a np. chciałbyś jeździć na szerszych oponach - powiedzmy 2.35", to na szerszej obręczy będą lepiej pracować (oczywiście zależy gdzie i jak kto jeździ + dętki, czy mleko).

@wysamaster Jak masz pod nosem, to przetestuj - przy okazji niech go zważą. Zwróć też uwagę na osprzęt, bo w opisie i na zdjęciach są różnice - przyjrzyj się, i dopytaj w sklepie.

Napisano
  W dniu 21.04.2025 o 17:53, KrissDeValnor napisał:

Gdyby miał być jednak zwykły HT, to można rozważyć np. Cannondale Scalpel (HT 4) - w przeciwieństwie do Sensy ma już bardziej nowoczesną/współczesną geometrię, progresywną, co w przypadku bardziej technicznego terenu będzie na plus, zwłaszcza na stromych zjazdach powinno to być odczuwalne. 

Tymczasem wisi se taki Focus https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/focus-raven-8.8-29-2023-rower-gorski/139458894/p (co prawda podejrzanie wysoka masa - nie wykluczam błędu, ale całość jak za te pieniądze bardzo OK).

Rozwiń  

To chyba mamy naszego game changera :) Focus jest zacny.

Napisano (edytowane)

Na wspomnianym amorze (34SC Performance Elite vs 34 Rhytm) róznica z 500g, korbie z 250g (Hollowtech 2 vs pełna)...  Opony w Lectorze 2.25 RR Performance, w Focusie 2.4 Maxxis Rekon OEM (pytanie czy nie drutowe).. Tak że się uzbiera ;)

Z drugiej strony rama Focusa zapewne trochę cięższa (chociażby dzięki zintegrowanemu schowkowi)..

Edytowane przez wr81
Napisano

Faktycznie, teraz zwróciłem uwagę, że ten Focus ma korbę deorke. Nie sądziłem też, że różnica w wadze między widelcami jest aż taka duża. 

Te Recony w Focusie, faktycznie mogą być drutowe, bo na zdjęciu żadnych oznaczeń nie mają.

Napisano
  W dniu 22.04.2025 o 18:50, wysamaster napisał:
Rozwiń  

Chcąc wejść na tą stronę z rowerem, sam telefon wyrzuca ostrzeżenie z otwarciem linku. 

Napisano

Panowie dziekuje za wszelkie doradztwo. Ostatecznie zdecydowałem się na zakup stacjonarny Meridy big.nine tr limited. Udało kupic się w dobrej cenie za 6000 zł. Wczoraj miała być pierwsza przejażdżka, ale deszcz mnie pogonił i skończyło się na symbolicznych 3 km. Rower ladnie prezentuje sie, osprzet nienajgorszy, wiec mam nadzieje ze bedzie mi sluzyl. W koncu idstawie na bok szise, bo ilez to mozna jezdzic po tych asfaltach i patrzyc na srednia i Km na stravue😀 Jesli ktoś z Was uzytkuje moj model Meridy, to czy już w jakiś sposób go odchudzaliscie, bo chciałbym mu urwać z 1kg-1.5 kg.

Napisano

Dętki są Maxxis Utralite - w ciągu pierwszego tygodnia wymieniłem na grubsze, bo przy niskim cieśnieniu był od razu "snake bite". 

Opona waży około 900 g.

Jestem ciekawy ile ważą koła w tym zestawie.

Jak patrzę na mój rower to nie widzę możliwości rozsądnej redukcji masy w akceptowalnym do kosztu zakupu roweru budżecie.

  • +1 pomógł 1
Napisano
  W dniu 21.04.2025 o 21:46, KrissDeValnor napisał:

@Thomass13 Lepiej poleć po całości, i kup nowe koła - jeśli koniecznie chcesz coś zmieniać. Wymiana samych piast niewiele wniesie moim zdaniem - akurat posiadam jedne i drugie, a 410 B mają dobre opinie (przez blisko 10 k z jednym serwisem, i nie było z nimi problemów). Jeżeli obręcze WTB mają 23 mm szerokości wewnętrznej, a np. chciałbyś jeździć na szerszych oponach - powiedzmy 2.35", to na szerszej obręczy będą lepiej pracować (oczywiście zależy gdzie i jak kto jeździ + dętki, czy mleko).

 

Rozwiń  

Ja przednie kolo musialem oddac do centrowania bo od odebrania z pudełka było bicie. Tylne po jednej gorszej jeździe w terenie złapało luzy ale z tym sobie dałem rady. Po prostu konus był źle skontrowany. Po dosmatowaniu i skręceniu wszystkiego odpowiednio wszystko już ładnie lekko się kręci. Ale tak jak piszesz lepiej złożyć drugie koła. W planach mam na piastach dt swiss 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.