dfq Napisano 8 Października Napisano 8 Października (edytowane) @2marekm Przecież ja na tym Eco+ zrobiłem juz ponad 1300km (patrz mój screen powyżej) 🤣 To mój ulubiony tryb. On już był od początku roku. Innych ficzerów nie sprawdzałem (nie zmieniam ustawień standardowych). Aż popatrzę czy jest nowy soft 😀 Edytowane 8 Października przez dfq Cytuj
dfq Napisano 8 Października Napisano 8 Października (edytowane) No rzeczywiście, po apdejcie aplikacji Flow pojawił się nowy soft na SX. Ale to się teraz zrobiło elastyczne. Można modyfikować zarówno max moment obrotowy (60NM) jak i max moc (600W) w prawie wszystkich trybach 😀. U mnie jeszcze pojawił się tryb MTB (ale to chyba już we wcześniejszej aktualizacji lipcowej). Na początku na pewno go nie było. Edytowane 8 Października przez dfq 1 Cytuj
2marekm Napisano 8 Października Autor Napisano 8 Października U mnie wcześniej "Eco+" nie było, widocznie dawali nie we wszystkich typach ebików. Teraz jest. Jednak życie jest piękne mając system Boscha 😀 1 Cytuj
dfq Napisano 8 Października Napisano 8 Października (edytowane) Eco+ jest świetne dla lekkich rowerów. Po płaskim dobierając odpowiednie przełożenia i kadencję a finalnie moc jedziesz praktycznie bez wspomagania a "dopalacz" automatycznie pojawia się na chwilę przy ruszaniu, przyśpieszaniu , podjazd pod pagórek. Bez kombinowania On/Off 💪 Edytowane 8 Października przez dfq Cytuj
2marekm Napisano 8 Października Autor Napisano 8 Października (edytowane) Jutro wypróbuję tryb "Eco+" i zobaczę, czy to dla mnie? Chociaż nie za bardzo interesuje mnie pedałowanie bez wspomagania I duży zasięg, ponieważ lata swoje już mam 😀 Edytowane 8 Października przez 2marekm Cytuj
2marekm Napisano 9 Października Autor Napisano 9 Października Pogoda na rower doskonała, a więc do roboty Muszę podjechać pod najwyższe wzniesienie w mojej okolicy i wypróbować, czy te dodatkowe 5Nm i 400% wspomagania będą odczuwalne? Jesień ze swoimi kolorami jest urokliwa. 2 Cytuj
2marekm Napisano 10 Października Autor Napisano 10 Października Po wczorajszej przejażdżce stwierdzam, że te dodatkowe 5Nm i 400% wspomagania są odczuwalne. Dosyć stroma górka i w trybie "Turbo" wyrywa jak auto F1, musiałem mocno trzymać się kierownicy, aby nie zostać w tyle za ebikiem 1 2 Cytuj
PiotrWie Napisano 12 Października Napisano 12 Października My wczoraj objechaliśmy wokół wyspę Thassos ( szosą ) - 93 km, sumaryczna różnica wysokości 1215 m. Zużyłem 78% baterii 400Wh przy silniku Yamaha 70 Nm. Ponieważ raczej większych odległości i przewyższeń jako osoba 70 minus robił nie będę więc widzę że napęd SX jest w sam raz dla mnie - jak zajeżdżę swój ( ma 8 lat i 24,5 tyś przebiegu jest raczej nie sprzedawalny) a nie wymyślą nic nowego to kupię rower z tym napędem. 2 Cytuj
2marekm Napisano 12 Października Autor Napisano 12 Października Aż spojrzałem w Google Maps gdzie to jest? Spora odległość od kraju. Podziw i uznanie 👍👍 Chętnie bym obejrzał jakieś zdjęcia, gdyby Ci się chciało zamieścić. Pozdrawiam. Cytuj
dfq Napisano 12 Października Napisano 12 Października 2 godziny temu, PiotrWie napisał: My wczoraj objechaliśmy wokół wyspę Thassos ( szosą ) - 93 km, sumaryczna różnica wysokości 1215 m. Zużyłem 78% baterii 400Wh przy silniku Yamaha 70 Nm. Ponieważ raczej większych odległości i przewyższeń jako osoba 70 minus robił nie będę więc widzę że napęd SX jest w sam raz dla mnie - jak zajeżdżę swój ( ma 8 lat i 24,5 tyś przebiegu jest raczej nie sprzedawalny) a nie wymyślą nic nowego to kupię rower z tym napędem. Zawsze jak coś jest jeszcze do SXa battery extender bardzo łatwo zakładany więc nie ma strachu. Cytuj
pc131 Napisano 12 Października Napisano 12 Października W dniu 8.10.2025 o 17:33, 2marekm napisał: Dobra wiadomość dla posiadających silnik BOSCH SX👌 Dzisiaj Bosch zaktualizował aplikację na smartfony FLOW, za pomocą której robimy aktualizacje softu w ebiku. Można zwiększyć dotychczasowy maksymalny moment 55 Nm do 60 Nm. Nie zawróciłem uwagi jak było poprzednio, ale wydaje mi się, że nastąpiło także zwiększenie wspomagania do 400% (poprzednio 340%) Dodano tryb jazdy "ECO+" ja ma Eco Plus w Bosch Performance CX Gen 4 od lipca i w sumie używam tylko tego programu, wspomaha tylko kiedy jest jakiś konkretny opór. Dzięki temu na baterii 625Wh mam zasięg ok 170km, przeliczając to co jeżdżę do tej pory. Cytuj
PiotrWie Napisano 12 Października Napisano 12 Października Wyjechaliśmy 19 września z Polski z zamiarem pobytu w Grecji przez 90 dni - tyle można przebywać w innym kraju UE bez żadnych formalności. Chcemy uniknąć jesieni. Od trzech tygodni jesteśmy na Thassos, jutro przejeżdżamy na Chalkidiki, co dalej zobaczymy. Jak dotychczas rowerami jeździliśmy 1 dzień - głównie chodziliśmy po górach i na plażę póki jeszcze da się pływać w morzu. Jak ktoś ma zacięcie do MTB to na Thassos w interiorze jest mnóstwo dróg - od równych bitych do bardzo kamienistych - my wolimy chodzić po górach. Na pewno więcej pojeździmy w listopadzie i grudniu bo na plażę raczej nie będzie pogody - choć dziś było słonecznie i ciepło a woda ma 22 stopnie. 4 Cytuj
2marekm Napisano 13 Października Autor Napisano 13 Października Gratuluję fantastycznego pobytu i zdjęć. Aż samemu nachodzi mnie chęć aby jeździć na tak długie wyjazdy. Niestety jestem starszy, a i nie mam już z kim. Cytuj
PiotrWie Napisano 13 Października Napisano 13 Października Jeśli chodzi o wiek to nie wiem ile masz lat ale tu widać podróżujących w wieku ewidentnie 80+, jeśli chodzi o towarzystwo to zawsze da się znaleźć - mój sąsiad owdowiał w wieku 66 lat i w wieku 75 lat spotkał przypadkiem swoją sympatię ze szkoły ( też wdowę od dość długiego czasu ). Po kilku latach żałował jednego - że nie poszukał jej kilka lat wcześniej 😀 1 Cytuj
2marekm Napisano 14 Października Autor Napisano 14 Października Bardzo interesujący artykuł na temat trybów jazdy w systemie Bosch. https://www.velomotion.pl/2025/10/bosch-e-bike-unterstuetzung-test/ 1 Cytuj
dfq Napisano 14 Października Napisano 14 Października (edytowane) Ciekawy artykuł. Fajnie że jest wreszcie na wykresach krzywych podana moc "wejściowa" rowerzysty w stosunku do uzyskiwanej mocy silnika. Jasno z nich wynika dlaczego tryby dynamiczne zwłaszcza tour+ są takie uniwersalne. Przy mniejszej mocy generowanej przez rowerzystę są znacznie bardziej oszczędny niż standardowy. Przy wyższej mocy włożonej zachowuje się jak mocniejsze tryby. Przy silniku SX trzeba brać poprawkę na jego konstrukcję. Max moc uzyskuje przy wysokich kadencjach. Przy kadencji 80 obr/min to podobno ok 400W. Edytowane 14 Października przez dfq 1 Cytuj
2marekm Napisano 14 Października Autor Napisano 14 Października Muszę sprawdzić czy przy kadencji 80 obr/min faktycznie daje 400W wspomagania. Po odpaleniu Flow i przełączeniu na ekran smartfona, w czwartej zakładce jest moc i kadencja. Cytuj
2marekm Napisano 20 Października Autor Napisano 20 Października Poczytałem trochę w internecie, aby zrozumieć pewne aspekty parametrów silnika SX. SX oferuje maksymalną moc na poziomie 600 W. To nie jest moc znamionowa silnika, która zgodnie z prawem wynosi 250 W, wartość 600W to peak mocy, który silnik SX poprzez inteligentne oprogramowanie zapewnia tylko w wyjątkowych sytuacjach na trasie. Natomiast wspomniana wartość 400 jest to maksymalny współczynnik wspomagania wyrażony w procentach. Poprzednio 340%. To co pokazuje na wyświetlaczu smartfona, to w dole kadencja, a u góry moc (W), którą silnik dokłada od siebie. Po nabyciu ebika zastanawiałem się nad dokupienia wyświetlacza Knox 300. Obecnie odpuściłem, ponieważ w zasadzie wszystkie parametry mam na smartfonie. Gdybym miał tego Kioxa, musiałbym chować telefon po kieszeniach, a tak mam go w uchwycie na kierownicy. Pozazdrościliśmy San Francisco Golden Gate i mamy swój Gray Gate, a także trochę kiczowate Bali Zdjęcia z wczoraj z okolic Słupska. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.