Skocz do zawartości

[nielimitowany budżet] wybór roweru downhill


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jaki rower downhill wybrać? Jak w temacie bez limitów cenowych. Zastanawiam się nad Santa Cruz v10 lub Propain Rage 3 CF lub YT Tues core 4 lub Commencal Supreme v5. Niestety zarówno jak i YT Tues jak i Commercial maja dampery powietrzne. Zalezy mi na sprężynie. Który rower wybrać lub może wziąć jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to forum - idź na pinkbike'a.

Ale budżet bez limitu skłaniałby mnie do customa a nie kupna gotowca. 

Custom na ramie SC V10, Pivot Phoenix, Commencal Supreme, Forbidden Supenought, szwabskie Canyony i YT jakoś mało pasują do określenia "budżet bez limitu" ;)

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sznib napisał:

Słyszałem że canyony strasznie pękają. Czy to prawda?

2 godziny temu, KrzysiekCH napisał:

No temat mi się podoba - nielimitowany budżet. Pytanie co jest dla Ciebie ważne, co lubisz – długi reach, krótki reach? Czemu coil? Bo liniowość? Itd.itp. Jak chcesz mieć coś wyszukanego – to np. taki Atherton, czy Antidote.

Damper powietrzny w dh koledze się przegrzewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, napisałem to zanim edytowałeś posta. Generalnie mają dużo problemów z trwałością, podkreślę też, że sam nie uczestniczyłem ani nie widziałem na żywo w akcji DH od Canyona, to są spostrzeżenia które piszą ich użytkownicy na reddicie lub pinkbike'u. Na żywo i na grupach FB widziałem mnóstwo popękanych Spectrali i Torque. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@R4vdTego ci nie powiem, nie sledzę typowo sprzętu DH, mówie tyle co mi na FB się rzuciło w oczy itp. Dla mnie po prostu "Nieograniczony budżet" kłuci się z istotą kupowania Canyona, Propaina, YT. Jasne, każdy chce oszczędzać i nie ma w tym nic złego, ale rzuciłeś takie hasło, rozumiem je jako chęć posiadania dream bike'a. Sam mam markę mocno premium a mogłem se kupić Canyona Torque i też by było co nie? Było by dopóki by mi się nie wykleił insert suportu, dali by nową ramę, znowu by się zepsuła, znowu by dali itd. Nie wiem co oni zrobili ale w Spectralach i Torque to jakaś plaga. YT capra - problemy z osadzeniem łożysk w ramie, szczególnie na tylnym linku horsta, choć tu to już nie jest plaga ale jakieś tam ryzyko na trafienie bubla i bujanie się i czekanie aż przyślą nowy tylni trójkąt. Propainy trzeszczą po połowie średnio intensywnego sezonu. Może w DH się bardziej starają, ich endurówki niestety mają swoje niuanse które nie pozwalały mi ich wybrać jako swojego "dream bike". Swój sprzęt wybrałem sercem a nie rozumem i  to jest pierwszy rower, którego nie mam chęci się pozbyć po 1 spędzonym z nim sezonem. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na pewno nie jest zły, z nowym czeronym boxxerem to mokry sen. Aczkolwiek na pewno są lepsze propozycje jeśli chodzi o właściwosci jezdne ;). To, co przemawia za santą to ich gwarancja, dożywotnia gwarancja na łóżyska, program crash replacement, nawet jak rozwalisz rower z własnej winy to masz prawo do zakupu nowej ramy za 1/3 ceny. Tylko uwaga, trzeba wiedzieć gdzie kupować, bo nie wszyscy polscy sprzedawcy mają je z polskiej dystrybucji. Gdybyś kupił z powiedzmy niemieckeij dystrybucji bedziesz musiał się prawdopodobnie bezpośrednio odwoływać do tamtejszego dystrybutora.

Niestety ani ja ani raczej nikt tutaj nie będzie w stanie się na ten temat wypowiedzieć, zagraniczne fora, USA, tam jest więcej feedbacku. 

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sznib napisał:

Dużo zależy czy to będzie twój pierwszy rower do DH, czy miałeś wcześniej inne i masz jakieś preferencje? Czy będzie używany dla funa czy może też na zawody?

Bardziej do jazdy po szlakach. Miałem już wcześniej 2 downhillowki ale jedna się połamała, a w drugiej wysiadł damper powietrzny i sprzedałem koledze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dream bike – to tak jak napisałem wyżej – Atherton – masz więcej rozmiarów niż inny producenci, możesz z nimi pogadać to Ci doradza co konkretnie wybrać. No i rower jedyny w swoim rodzaju, jestem ciekaw, ile tego po Polsce jeździ…

Właśnie widzę ze do szlaków – DH? A nie lepiej jakieś enduro/superenduro?

Edytowane przez KrzysiekCH
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem ani na SC ani na Athertonie. Sam mam DH NS Bikes Fuzz. Sadzę, że dla amatorów jak my – to ma drugorzędne znaczenie jaki rower, gdyż geometrie są zwykle raczej podobne (chociaż tych konkretnych nie porównywałem bo nie mam teraz czasu). Znaczenie ma jakość zawieszenia – a to przy dream bike będzie, zakładam, najwyższej klasy w każdym rowerze, który wybierzesz. Tak jak pisałem plusem Athertona może być to, że ma bardzo dużo rozmiarów, więc lepiej dopasujesz pod siebie – ale wtedy tez musisz wiedzieć czego oczekujesz od takiego roweru. Drugi plus Athertona to nietuzinkowość tzn. jedyna w swoim rodzaju technika tworzenia tych ram.

Co do szlaków i bike parkow – nie wiem co jeździsz, ale DH moim zdaniem ma sens tylko i wyłącznie jak jedziesz czarne trasy w bike parkach na pełnym gazie. Na prostszych/bardziej płaskich trasach DH po prostu zamula… wtedy na enduro masz większą frajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...