Skocz do zawartości

[Gravel do 10000] Dobry gravel z napędem 1x


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne grono rowerzystów.

Po wielu latach przyszła pora na wymianę mojego Cube Nature (Rower cross). Przez ostatni rok zrobiłem trochę formy i chciałbym szybki rower do jazdy po asfalcie i lasach (czyli gravel).
Robię wycieczki do 100km, ale raczej szybkim tempem. Amatorskie wyścigi i ustawki gravel dla zabawy.  Bez sakw. Bez trudnego terenu, tylko szutry i drogi leśne.
Chce aby nowy rower był szybszy i był bazą do rozbudowy.

Z tego co się orientowałem to chciałbym

- geometria nieprzesadnie sportowa. Najlepiej aby kierownica była trochę wyżej ale z czasem można było wyciągnąć podkładki.
- lekki bez amortyzatora
- trwałe komponenty
- możliwość montażu szerszych opon np 42mm lub 45mm
- napęd z jedną zębatką z przodu 1x
- bez egzotycznych marek i rozwiązań (czasami ciężko kupić części zamienne jak mostek czy hak przerzutek)
- cena od 5 do 10 tys zł w zależności od klasy napędu i kół. Ważne aby rama była dobra.

Zastanawiam się nad:

1. Canyon Grail AL ale nie można się przymierzyć przed zakupem. Macie doświadczenia ze zwrotami do 30 dni? Jak z częściami do Canyon? Np. Mostki, hak przerzutki itp. Ponoć są problemy z suportem PresFit?

2. Nowy kross Esker 6.0 i  Giant Revolt - Niestety napęd 2x. 

3. Kross Esker 7.0. Trochę się boję karbonowej ramy. Rower często ma być przewożony. Ile jest warta ta rama Karbonowa?

4. nie mam innych pomysłów...

Proszę o porady forumowych ekspertów

 

Edytowane przez Rower55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że łatwo to powiedzieć, ale przy tej kwocie warto dołożyć do carbonu: Canyon Grizl CF, Rose Backroad, na pewno coś ciekawego innych marek znajdziesz na wyprzedażach.

Grail jest najbardziej "sportowy" ze wszytkich powyższych rowerów. Co do trwałości napędu to SRAM / Shimano na tym poziomie cenowym nie będzie sprawiało żadnych problemów.

Cytat

czasami ciężko kupić części zamienne jak mostek czy hak przerzutek

Canyon ma mniej spotykane mostki ale też tragedii nie ma. Zapasowy hak lub dwa najlepiej kupić razem z rowerem i po temacie.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź.

A jak wypada GRIZL? Będzie mniej sportowy (bardziej wyprostowana i wygodna pozycja) ?

Czy amator faktycznie poczuje różnicę Aluminium/Karbon? Boje się że rower się połamie po delikatnej wywrotce lub podczas transportu na bagażniku rowerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant Revolt AL posiada tylko napęd 2x. Giant revolt Advanced z napędem 1x jest bardzo drogi.
Marida Silex ma trochę przesadną geometrię.

Czy ktoś z was posiada Canyon Grizl i jest w stanie coś powiedzieć o geometrii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grizl plasuje się nadal po stronie bardziej sportowej.

16 godzin temu, Rower55 napisał:

Czy amator faktycznie poczuje różnicę Aluminium/Karbon?

Jeden rabin powie tak, drugi nie. Należałoby mieć dwa identyczne modele i je osobiście porównać, w każdym innym wypadku za dużo jest zmiennych. Z tego co wiem osobiście to np. Grizl CF jest fajnie przemyślany i rzeczywiście tłumi drgania bardziej niż jego brat Alu.

17 godzin temu, Rower55 napisał:

Boje się że rower się połamie po delikatnej wywrotce lub podczas transportu na bagażniku rowerowym.

Mam kilka szlifów za sobą i nic się nigdy nie stało. Co do transportu to mój rower jeździ na krótkich dystansach na dachu, na dłuższych na haku, dobrych kilka tysięcy kilometrów zrobione i nie ma problemu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam karbonową ramę i karbonową sztycę. I uwaga, obejmę na 2 śrubki. Więc zaciskam i ramę ze sztyca j sama sztyce.

I nic się nie dzieje. Magia ;)

Karbon nie lubi dynamicznego przyłożenia siły. Jak go na spokojnie zapniesz na bagażnik nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do carbonowych ram są specjalne uchwyty jeśli chodzi o bagażnik na hak, bynajmniej w Thule. 
Warto jeszcze spojrzeć na Rose BACKROAD AL 


Z ciekawości zapytam opinie o gravelach spec? Np diverge sport carbon lub diverge e5 Comp bardziej comfort czy sport? 

Edytowane przez martingg
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
8 godzin temu, marcesco napisał:

Grizl plasuje się nadal po stronie bardziej sportowej.

 

Czegoś tu nie rozumiem.  Canyon plasuje GRIZL jako rower Przygoda / Wyprawy, a mimo to będzie sportowy?
Co ciekawe ich rower sportowy GRAIL ma wyższy stack od GRIZL. Czyli GRAIL kierownicę będzie miał wyżej?

Dodatkowo CANYON w wymiarach podaję wartość stack+ (faktyczna wysokość kierownicy)

stack   (Rozmiar M) = 579 mm
stack+ (Rozmiar M) 666mm

Czyli to znaczy dają 87mm podkładek pod mostek? 

Edytowane przez Rower55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 17:03, Rower55 napisał:

Boje się że rower się połamie po delikatnej wywrotce lub podczas transportu na bagażniku rowerowym.

Aż zęby bolą gdy się czyta coś takiego...

 

23 godziny temu, Rower55 napisał:

 

Czy ktoś z was posiada Canyon Grizl i jest w stanie coś powiedzieć o geometrii?

Ja posiadam. Ale jakie jest konkretne pytanie w sprawie geometrii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Rower55 napisał:

Czyli to znaczy dają 87mm podkładek pod mostek? 

Wysokość podkładek pod mostkiem Canyon podaje w tabelce z geometrią - w części "geometria komponentów". Sprawdź, tam nie ma 87 mm tylko 27,5 mm (CF SL 7 i 8 ) lub 22,5 (CF SL 6, choć może to pomyłka). Nie wiem tylko, czy to wymiar samych podkładek, czy już uwzględnia pokrywę steru górnego (jak nie, to dojdzie jeszcze z 5-7 mm). Jak ten stack+ to rzeczywiście wysokość środek suportu - środek przekroju kierownicy, to dodaj sobie jeszcze wysokość mostka i uwzględnij jego wznios (bo nawet jak mostek będzie w negatywie, to przy kącie główki ramy 72,25 stopnia nie będzie równoległy do podłoża i będzie się delikatnie wznosił w kierunku przodu roweru...

W Grailu CF SL tych podkładek jest tylko 15 mm.

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
28 minut temu, Chociemir napisał:

Ja posiadam. Ale jakie jest konkretne pytanie w sprawie geometrii?

Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę, ponieważ rowery Canyon dostępne są jedynie w Internecie,  bez możliwości wypróbowania w sklepie stacjonarnym.

Interesuje mnie:

- jaka jest faktyczna wysokość kierownicy (od podłoża)dla rozmiaru M? Ile tam jest podkładek pod mostkiem? Bo na zdjęciach widać mostek bez podkładek.  Mam obawy że kierownica będzie zbyt nisko i będą mnie boleć plecy. Mam obawy bo do tej pory jeżdżę na Cube Nature (rozmiar L)

W sklepie testowałem nowego Krossa Eskera (L) i był ok, ale wydawał mi się o 2cm za długi.
Jeździłem też na Giant Revolt (ML) znajomego i pasował na mnie idealnie.

Czy są to porównywalne rowery do Canyon GRIZL czy raczej dzieli je przepaść?

 

Czy można awaryjnie odwrócić mostek? Podniesie kierownicę odczuwalnie (aż do czasu przyzwyczajenia)

Edytowane przez Rower55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo skupiasz się na pojedynczych wartościach z tabelek z geometrią. Sam stack czy reach to nie są jakieś cudowne liczby, które wszystko Ci powiedzą. Jak już znalazłeś ten stack+, to zobacz, że Grail CF SL i Grizl CF SL mają praktycznie taki sam 669 mm vs 666 mm. Dodatkowo mają suport obniżony dokładnie o tę sama wartość (75 mm), więc - jeśli wierzyć tabelkom), to w obydwu kierownica będzie dokładnie na tej samej wysokości od podłoża (jeśli rower będzie stał na kolach z takimi samymi oponami). Różnice będą gdzie indziej, bo Grail jest dłuższy (ETT 586 mm) niż Grizl (ETT 564 mm), więc w tym samym rozmiarze użytkownik musi się bardziej wyciągnąć (to jest trochę korygowane długością mostka 70 mm vs. 80 mm). Zresztą sam Canyon celuje tymi rowerami (rozm. M) w osoby o innym wzroście: Grail 179-187 cm, Grizl 178-184 cm.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli idzie o ilość podkładek to tak jak napisał kolega wyzej + widoczna na zdjęciach pokrywka sterów.

Skoro tak się obawiasz geometrii Canyona powinieneś popatrzeć na zupełnie inne rowery, takie jek np. Merida Silex model 2024 czy Polygon Tambora.

Edytowane przez Chociemir
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie testowałem nowego Krossa Eskera (L) i był ok, ale wydawał mi się o 2cm za długi.
Jeździłem też na Giant Revolt (ML) znajomego i pasował na mnie idealnie.
Czy są to porównywalne rowery do Canyon GRIZL czy raczej dzieli je przepaść?

Czy można awaryjnie odwrócić mostek? Podniesie kierownicę odczuwalnie ? (aż do czasu przyzwyczajenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Widzę że Kross Esker 7.0 można kupić w okazyjnej cenie.
Rower warty uwagi? Rama Karbonowa, nienajgorsze koła, dobre opony. Masa 9,5 Kg. A po zakupie zostanie jeszcze w zapasie spory budżet.

Edytowane przez Rower55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...