tobo Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Hej Ostatnio mam sporo styczności z rowerami na nowych grupach Cues, 9-11 biegów. Czytałem trochę na temat tych produktów, obejrzałem parę sprawozdań na YouTube - opinie ogólnie pozytywne, testujący zwrócili uwagę, że szybkość zmiany biegów jest gorsza niż w przypadku klasycznych kaset - ale ma być to spowodowane działaniem zamierzonym w celu zwiększenia żywotności kaset. Brzmi rozsądnie. Wszystkie wspomniane rowery mają na pokładzie przerzutki z grupy Cues, kasety i manetki, elementem niegrupowym są łańcuchy KMC. Przy próbie regulacji przerzutki okazało się, że kultura pracy tego osprzętu jest delikatnie mówiąc dyskusyjna. Zmiana biegów jest dosyć powolna, wrzucanie na większe koronki (od połowy zakresu kaset) jest głośna, przerzutki walczą, żeby wrzucić łańcuch na kolejne. Zrzucanie - łańcuch klei się do koronek, zrzucenie jest z wyraźnym opóźnieniem - działa to tak jak zmiana biegów w zużytym napędzie klasycznym, nawet gorzej. Próbowałem różnych rozwiązań, smarowanie i wymiana linek, sprawdzenie prostoty haka, przerzutki. Nic. Stwierdziłem, że być może problem jest spowodowany stosowaniem niededykowanych łańcuchów KMC - w przypadku grup 1x12 wiele osób raportuje, że KMC działa wyraźnie gorzej od łańcuchów dedykowanych. Pomyślałem, że być może w przypadku Cues/linkglide homogeniczność napędu jest rozstrzygająca. Założyłem więc łańcuch Shimano - w a dokładnie HG 701, który jest umieszczony w specyfikacji grupy Cues 1x11. Niestety - to również nic nie wniosło do działania tego napędu. Proby zostaly przeprowadzone na kilkunastu rowerach z Cues i wszedzie jest to samo. Zmiana biegów jest głośna, powolna, kultura pracy jest ogólnie niska - o wiele gorsza niż nawet podstawowych komponentów z niskich grup Acera czy Alivio. Czy ktoś z was ma rower na Cues - jakie ma odczucia i porównanie do klasycznych napędów w systemie Hyperglide(+)? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) Podstawowa kwestia - sprawdzałeś działanie napędu poza stojakiem serwisowym? Może pod obciążeniem większym, niż zamach ręką, będzie to jednak działało nieco bardziej przyzwoicie? Teoretyzuję na podstawie dotychczasowych doświadczeń z różnymi grupami Shimano, bo Cues'a nie miałem jeszcze okazji nawet pomacać. Edytowane 7 Marca przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca Moje doswiadczenie zawsze bylo takie ze cos co dzialalo kiepsko na stojaku dzialalo jeszcze gorzej w czasie jazdy. Ale moze faktycznie ten przypadek jest inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) Każdy ma inne preferencje i oczekiwania, ale w przypadku grup MTB SLX+ mam wrażenie, że jednak w czasie jazdy działa to trochę lepiej w przypadku, gdy na stojaku nie jest idealnie. Szosowe faktycznie, jak na stojaku nie będą dobrze działać, to w czasie jazdy jeszcze gorzej. Przejedź się kawałek i zobacz jak to chodzi - co Ci szkodzi? Dla potomnych! Niezłe rymy swoją drogą. Edytowane 7 Marca przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca To nie jest kwestia preferencji czy oczekiwan tylko tego ze to dziala na poziomie tourneya i to mocno zuzytego. Zmiana biegow jest gorsza niz na nawet podstawowych grupach shimano. Do tego trzy kasety mialy uszkodzone koronki, lancuch jest podchwytywany przez kolejna - tak jakby produkcja byla wybitne niechlujna. Przypuszczam ewentualnie ze ta wujowa zmiana biegow to zasluga mocnej sprezyny, nizsze cuesy nie maja sprzegla, ma je tylko najwyzszy model, mimo tego napiecie lancucha jest dobre - tylko ze w przypadku shimano po aktywacji sprzegla w przerzutkach z dzwignia zmiana biegow tez lezy gdzies po "ciemnej stronie mocy". Jesli ten "typ tak ma"b to ok, zastanawialem sie jedynie co powiedziec klientom ktorzy kupia rower wysylkowo i zadzwonia z pytaniem dotyczacym takiego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) Kurde, słabo to wygląda. A gdzie to jest klepane? Tajwan, Malezja, Chiny? Bo nie sądzę, że Dżapein. Edytowane 7 Marca przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Ja myślę że te "stojakowe" opinie, bez testu w praktyce, to można sobie w buty wsadzić 🙄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca To wsadzaj. Nie spotkalem sie z sytuacja (28 lat jazdy i 16 lat serwisowania) zeby na stojaku cos dzialalo kiepsko a pod obciazeniem dzialalo lepiej. W czasie jazdy napiecie lancucha obciaza przerzutke, lancuch i kasete i powoduje gorsza/wolniejsza/glosniejsza prace zmieniarki. Moj E bajk ma 160 Nm momentu i gdy wisi na stojaku to zmiana bez wzgledu na tryb wspomagania i predkosc krecenia napedem przez silnik jest taka jak napedu w zwyklym rowerze. Po wyjezdzie na ulice zmiana biegow jest gorsza i bardziej glosna. Ale niech bedzie - warunki polowe sa oszczedniejsze dla napedu niz zwis na stojaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) A mnie się zdarzyło (8 lat jazdy, 0 lat serwisowania). Głównie na 1x12 od Sram'a w rowerach typu full suspension. Wiesz, obciążenie, skok zawieszenia, te sprawy... Jak się objawiało ? A tak, że podczas regulacji na stojaku nie udało się idealnie ustawić całego zakresu, bo zawsze gdzieś "haczyło" i przycinało, za to podczas jazdy, po drobnych korektach baryłką względem nastaw stojakowych, było idealnie. 😎 Edytowane 7 Marca przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) A w jaki sposob to co napisales jest sprzeczne z tym co ja podalem? Na stojaku miales ok, w warunkach polowych zle. Wiec skoro "ja tu mam zle" na stojaku to jaki cud ma sie wydarzyc ze w warunkach ulicznych bedzie lepiej gdy naped pracuje pod obciazeniem? I jeszcze taki drobiazg, sam siebie zacytuje: "Czy ktoś z was ma rower na Cues - jakie ma odczucia i porównanie do klasycznych napędów w systemie Hyperglide(+)?" To byloby bardzo pomocne. Edytowane 7 Marca przez tobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Na odwrót, na stojaku haczyło, pod obciążeniem, w trakcie jazdy, działało idealnie. Cues na oczy nie widziałem. Przepraszam za OT. Ale jak będziesz pytał o Sram T-Type, to pomogę 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Co prawda nie Cues ale też Linkglide - żona ma 10 rzędowe Deore LG , zrobiła ok 4000 i jest zadowolona - działa dość precyzyjnie. Ja też jestem zadowolony bo nie musiałem przez ten czas nic regulować - w przeciwieństwie do poprzednich napędów - jak miała Alivio 9 rzędów z manetką Altusa to ciągle narzekała na opóźnienia w zmianie biegów szczególnie do góry, potem był pełny Deore XT 9 rzędów i było lepiej choć nie idealnie. Ale może przechodząc od pierwszych grup Linkglide do masowo produkowanego Cues coś spieprzyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Ja się zastanawiałem ostatnio nad tym napędem, widziałem, że nówki juz na nim wychodzą, dobrze, że piszesz tobo będe zatem odradzał póki co. Możliwe, że to jakieś problemy na początku produkcji a później po głosach negatywnych poprawią to i owo. Ciekaw jestem trwałości zwłaszcza w ciężkim zastosowaniu no ale najpierw musi "chodzić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.