Skocz do zawartości

[Sirrus] Co jest szczególnego w geometrii tej ramy?


Gabriell

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry zaznaczam, że jestem totalnym laikiem w tych kwestiach, więc jeśli pytanie jest z gruntu rzeczy głupie, to proszę nie bić od razu, a co najwyżej wyśmiać. Nie obrażę się :)

Szukałem na lato roweru typu fitness. Objeździłem kilka różnych, niektóre był słabe, niektóre niezłe - pasował mi na przykład Cube Road, czy jakoś tak. Mniejsza o detale. Kolega miał na sprzedaż kilkuletniego  Sirrusa od Specialized, model jak w tym w tym linku:

https://www.specialized.com/gb/en/sirrus-sport-disc/p/106268?color=195700-106268&searchText=90916-6201

Od razu po pierwszym kontakcie rower przypasował mi perfekcyjnie, więc kupiłem go, zmieniłem tyko opony i osprzęt na mniej dziadowski, obleciałem całe lato i dalej uważam, że to był dobry zakup, bo jeździ mi się na nim znakomicie. Nie umiem fachowo określić dlaczego, po prostu wygodnie mi się siedzi, rower jest zwinny, jakoś wszystko mi pasuje. Na innych, nowych, na jakich jeździłem było subiektywnie gorzej. Ale nie wiem czemu i jak to konkretnie opisać.

Mialem więc zamiar teraz przyjrzeć się na spokojnie geometrii ramy i spróbować ocenić, dlaczego mi tak dobrze podszedł. Niestety nie znalazłem żadnych informacji na jej temat, chyba za stary model. Chciałbym więc poprosić kogoś bardziej fachowego o ocenę - co w tej ramie jest takiego, co może mieć znaczenie i co różni ją jakoś zauważalnie od modeli innych producentów? Jakieś kąty nachylenia, długość, rozstaw osi itp.? Pytam dlatego, że na wiosnę planuję kupić drugi rower, zapewne jakiś MTB i chciałbym się teoretycznie przygotować celując w coś o podobnej geometrii do tego, co mam teraz :)

Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale mój Sirrus ma rozmiar XL, czyli największy, ja sam mam 202 cm i 115 kg, więc rower musi wozić spory kawał schaba.

Dziękuję z góry za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach