Skocz do zawartości

[napęd] wymiana łańcucha-problem


mszs

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wymieniłem łańcuch na nowy, kaseta była w niezłym stanie więc jej nie wymieniałem. Problem jest z przeskakiwaniem itp na kasecie, jest dobrze tylko na ostatniej zębatce. Próbowałem na 2 innych używanych kasetach i problem jest podobny. Czy po zmianie łańcucha jest konieczna wymiana kasety na nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest ta kaseta z działającego napędu a inny, nowy łańcuch nie działa dobrze, łańcuch connex 800.

g0oq2dP.jpg

 To kaseta ta według mnie wizualnie ok, na tej działa dobrze tylko na ostatnim biegu. Jak patrze na zdjęcie to sądzę że nie do jeżdżenia.

zymj49B.jpg

Tu stara kaseta, faktycznie raczej szrot.

RP9wlF2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasety też trzeba czyścić bo piach i błoto za takiej kasety idzie w natłuszczony łańcuch nawet jak się jeździ po asfaltach,

widzę, że łańcuch nie jest smarowany, według mnie kaseta na drugim zdjęciu od góry absolutnie do wymiany!

nawet jak już nie chce Ci się smarować to przekładaj łańcuch na zębach między jazdami, zwyczajnie dziesięć piętnaście zębów go przekładaj w tył lub odwrotnie,

na kasecie i na przednich koronkach też, widzę że nierówno zużyta kaseta, jak ktoś czyści łańcuch dokładnie to często go zdejmuje do szejka,

wtedy przekłada łańcuch mimowolnie :) nigdy nie trafi w te same jak znowu go założy, jak wiadomo największa siła nacisku na pedały jest w pozycji od godziny pierwszej do 25 po,

do tego silniejsza jest prawa noga, co skutkuje takim wyglądem kasety i przeskakiwaniem łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam smar finish line ceramic wet, napęd bardzo czysty pomimo ciężkich warunków. Kaseta pozostaje czysta, łańcuch wystarczy wytrzeć kawałkiem papieru. Regularnie jeżdżę po błocie etc. więc lekko nie jest. Na zimę już w ogóle. jeden z niewielu smarów które działają. Te wszystkie shimano wet czy finish line zielony strasznie brudzą napęd. Ceramiczny smar z nasa nawet w takich warunkach nie brudzi. Jedyne co to podczas ekstremum błotnego czy śniegowego co każdą jazdę trzeba przesmarować. Przy normalnej jeździe starcza na ok na 150km. Nawet jak łańcuch jest suchy w dotyku to widać że ta powłoka ceramiczna jest i zapewnia poślizg. Kiedyś używałem shimano ptfe, w sumie był ok, ale po kupnie tego finish line stwierdziłem że to będzie mój smar całoroczny, w sezon ciepły także można spotkać błoto w lasach. Co myślę o zwykłych smarach? Raczej tylko na asfalt czy ddr. Shimano wet zbierał strasznie dużo syfu mimo jazdy tylko po asfalcie czy lekkim terenie... za to w czystych warunkach długo się utrzymuje.

Dodam jeszcze że smaruję "ubogo". Tyle co plamka na palec i rozsmarowywuje po łańcuchu. Większa ilość tylko się zmarnuje.

Na początek sezonu kupiłem butelkę 120ml. Po zrobieniu niemal 3000km spokojnie 2/3 zawartości zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...