Skocz do zawartości
  • 0

Rondo Ruut Al1 czy St1


Gość Matcin

Pytanie

Zastanawiam się nad zakupem roweru Rondo Ruut. Stoję przed wyborem pomiędzy St1 i Al1. Różnica cenowa jest dość spora. Wersja stalowa jest dużo droższa, lecz optycznie bardziej mi się podoba, jednak nie chciałbym tylko z tego powodu płacić dużo więcej. Czy są w tych modelach jeszcze jakieś różnice, które robią tę różnice w cenie i których jako laik nie dostrzegam?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

No to masz wszystko ładnie opisane na stronie: klamkomanetki i przerzutka Rival vs. Apex.

Z kwestii serwisowych to w ST masz BSA a w alu pressfit.

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że warto porównać je w sklepie bo konfiguracja może się różnić w stosunku do oficjalnej strony.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za pomoc :) 

 

Czyli sama rama nie robi tutaj jedynej różnicy 👍

Muszę się dużo mocniej wgryść w temat osprzętu. Z tego co rozumiem, to Rival jest trochę lepszy od Apex -ok

BSA jest lepszy od pressfit? Czy to kwestia gustu?

 

Szukam tych bodaj 700€ różnicy wg. cen producenta i tak trochę mam z tym jeszcze problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

PressFit miał złą prasę w początkowym okresie. Trzeszczał, sypał się. Teraz jest znacznie lepiej. Poza tym można to w prosty sposób zastąpić skręcanymi rozwiązaniami (np. Token Ninja), które są bardzo fajne i rozwiązywały bolączki pressfitów wciskanych. W przypadku BSA serwis jest prosty, nie trzeba żadnych pras do montażu. Wystarczy jeden tani klucz.

Kolega @marcesco ma racje. Sprawdź, bo na rynku nadal są rowery Rondo z okresu covidowego i pocovidowego. Często na stronie producenta podają jedno, a faktycznie masz coś innego. Na przykład w AL2 wpadały różne hamulce. Niby mechaniki, ale ja miałem np. typowe mechaniczne zacisk. Wiem, że były też hybrydy (zacisk hudrauliczny). Do tego często te zaciski raz były producenta X a raz Y. 

Osobiście nie miałem dobrych wspomnień dotyczących korby. U mnie było jakieś budżetowe FSA. W tych, co podałeś jest korba RONDO. Sprawdź, bo takie nietypowe korby to problem z późniejszą wymianą koronki. W innym rowerze nie mogłem dokupić tarczy do korby FSA. Musiałem wymienić całą korbę. 

Moje doświadczenia pokazują, że w Rondo trudno o części zapasowe. Bez problemu kupiłem hak. Jak chciałem krótszy mostek Rondo (ze złotymi akcentami), to mi producent odpisał, że nie ma takiej możliwości. Szkoda, bo chciałem utrzymać stylistykę ;). 

Na forum koledzy zwracali też uwagę na koła, które lubiły pękać. Mnie nic nie pękło, ale zrobiłem na nich tylko 1800 km. Po tym przebiegu trafiły do serwisu, gdzie:

  • dociągnięto wszystkie szprychy, 
  • poprawiono naciąć jednej szprychy, bo była totalnie luźna, 
  • poprawiono centryczność tylnego koła - było nieznacznie przesunięte. 

Same koła od RONDO - oba koła z fabrycznymi tarczami na 6 śrub + bębenek + taśma tubeless + wentyle trezzado to 2,2 kg w moim przypadku. Kolega na forum pisał, że u niego koła ważyły 1,9 kg. Może te 300g to kwestia tarczy, taśm, wentyli. A może tutaj też była jakaś różnica tym, co faktycznie dostajesz. 

Sprawdź też opony. Mój rower był na gumach WTB, które okazały się drutowane a co za tym idzie nie dało się na nich zrobić tubelessów. Mimo zapewnień sprzedawcy w sklepie o tym, że tylko wentyle trzeba kupić i zadziała ;).

PS
Jeżdżę na Ruut AL2 w którym wymieniłem sporo rzeczy. Właściwie została: rama, sztyca, siodło (bardzo je lubię), mostek. Poza tym czasowo jest jeszcze fabryczna kaseta i łańcuch. Planuję to dojechać do końca i wymienić na Shimano. Linkuje swój wątek, bo może akurat znajdziesz tam jakieś odpowiedzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za bardzo szczegółową odpowiedź :)  Tak szczerze, to nie spodziewałem się, że osprzęt danego modelu może różnic się od tego podanego na stronie producenta. W takim razie ta różnica w cenie też jest bardziej +- niż coś stałego. Sprawdzę więc już przy konkretnych egzemplarzach każdy element. 
 

Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Samo zastosowanie stali do ramy ma jakieś plusy w stosunku do aluminium poza ewentualną większa amortyzacja i mniej widocznymi spawami? Waga jest taka sama- 10,2 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A więc zdecydowałem się na wersję St1. Poza tym, że mi się od początku bardziej podobała niż AL1 to zadecydowało to, że wersja ST1 ma kompletne hydrauliczne hamulce, a nie jakąś wersję hybrydową. Już nie mogę się doczekać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Wiesław

Mam pytanie....czy można wymienić korbę w Rondo,jeśli tak to na jaká?,chodzi mi po głowie sram apex1 40t,ale nie wiem czy będzie pasować?Bym był wdzięczny za odpowiedź,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Viehooo
W dniu 5.02.2024 o 23:22, Gość Wiesław napisał:

Mam pytanie....czy można wymienić korbę w Rondo,jeśli tak to na jaká?,chodzi mi po głowie sram apex1 40t,ale nie wiem czy będzie pasować?Bym był wdzięczny za odpowiedź,pozdrawiam

I jak kolego udało się,bo mam ten sam przebłysk myśli😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...