Skocz do zawartości

[4-5,5 tyś] Mtb, powietrzny, 1x, duża korba, niska waga


Rekomendowane odpowiedzi

Budżet 4-6 tyś nowe lub używane, wzrost 175cm, przekrok w bucie 79cm

Szukam roweru mtb, główne założenia jak w temacie,  to jest taki must have:

 

  1. powietrzny amortyzator najlepiej 100mm, więcej nie potrzeba
  2. Napęd 1x
  3. Miejsce na dużą korbę, najlepiej 34-36 (w zależności od kasety, ideał to 34T z kasetą 10-51)
  4. W miarę możliwości niska waga, myślę że okolice 12 kg są realne.
  5. Sztywne osie.

 

Rower ma zastąpić mojego Marina Muirwoods, który na oponie 2,1 cala dosyć dobrze radzi sobie w terenie, jednak często w trudniejszym terenie miałem obawy czy nie wpadnę na jakiś korzeń lub kamień którego nie wypatrzę na czas. 

Zależy mi na tym, żeby mieć trochę większą korbę, nie każdy producent podaje co się zmieści, niestety 30,32 to za mało, nie chcę żeby napęd mnie ograniczał w jeździe po płaskim i myślę że ta kwestia dyskwalifikuje część modeli (np. RR Explorer 540, który byłby fajnym i atrakcyjnym cenowo rozwiązaniem). 

Z modeli które trafiają w moje założenia znalazłem

Giant XTC SLR2

https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-2  choć jest tu ten nieszczęsny Giantowy amorek o którym są różne opinie, cena jak to w Giancie w sklepach jest atrakcyjniejsza niż w katalogu

Drugi to Xc120

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101 

tu fajny amortyzator, niska waga, natomiast kaseta zaczyna się od 11, mam w okolicy na oku dwuletnią używkę którą była by szansa kupić poniżej 4k.

Ostatnio trafiłem taką Sense

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-merano-evo-race-pd33693/ napęd i hamulce lepsze niż w RR, za to amorek gorszy i koła pewnie też bo nie przystosowane nawet do tubeless i waga dobry 1kg większa, tu też jak w powyższych zmieści się większa korba

Ciekawy jest też Kellys Gate 30

https://republikarowerowa.pl/rowery/rowery-gorskie-mtb/rower-kellys-gate-30-2023.html tylko nigdzie nie znalazłem informacji na temat wagi oraz tego czy koła nadają się pod tubeless i napęd jest idealnie zestawiony 34 x 10-51

 

Który z powyższych byłby najlepszym wyborem? Dodam, że chciałbym uniknąć zbyt agresywnej geometrii, ta w Muirwoodsie jest całkiem ok (rozmiar M), myślę że to coś pomiędzy crossem a agresywnym mtb. Choć brak mi w tej kwestii doświadczenia. 

Na jakie modele zwrócić jeszcze uwagę?

 

 

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na komponenty i wagę to najlepszy XC 120 różnica miedzy zębatką 10t i 11 t jest naprawdę minimalna aczkolwiek nie kupowałbym używanego mając cenę niższą jedynie o kilkaset złotych (brak gwarancji, zużycie i niewidoma co do serwisu amora).

Pozostałe mają słabe hamulce i amortyzator, który nie ma dobrych opinii.

Oprócz kwestii komponentów, uważam, że rower musi się podobać i pasować użytkownikowi dlatego warto się przymierzyć do danego modelu bo amortyzator czy hamulce można zawsze wymienić ale z ramą już zostaniesz.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-xtc-slr-29-1-2023

Chyba lepiej dołożyć do SLR 1. Lepsza korba, hamulce, kaseta. Lekki rower, na dzień dobry na bezdętkach ( SLR 2 tak samo jeśli chodzi o bezdętki)

Na żadnym z wymienionych nie będziesz miał super komfortowej pozycji, więc dobrze by było się przymierzyć. Osprzętowo najlepiej wypada RR. Ja bym wybierał między Giantem a RR.

Z tymi amorkami to chyba największy problem Giant miał w pandemii, ale faktycznie warto poczytać czy coś się zmieniło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę pod uwagę również Trek X-Calibra 8, aktualnie można go kupić za 4,7 tys. 
Dalej dopłaca się za napis na ramie, ale już chyba na rozsądnym poziomie ;)

Geometria chyba jest spokojniejsza?

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/x-caliber/x-caliber-8/p/35069/
 

Wiem, ze ma nietypową oś z tylu i jest na QR, poczytałem i wiem też ze kupując np lepsze koła nie będzie to jednak problemem, a z racji ze rowerem często ciągał przyczepkę qr jest zaletą bo odpadnie mi kupowanie dedykowane ośki.

Mam tylko problem bo wypadam pomiędzy rozmiarami. M czy może jednak M/L? Porównywałem na 99spokes z moim Muirwoodsie rozmiar M i chyba jednak mniejszy rozmiar byłby lepszy, na pewno kierownica będzie bliżej, ale co z resztą bo nie do końcu potrafię dobrze interpretować te cyferk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cyferek różnice między Trekiem a Giantem raczej są pomijalne.

Jesli QR z tyłu jest zaletą to fajną opcją mogłaby być Orbea Onna, ale nie ma jej w konfiguracji z napędem 1x12.

Problem jest taki że jest mało rowerów z napędem 1x12, sztywnymi osiami i rekreacyjna geometria. 

Chodzi mi po głowie jeszcze Team Marin, wygodna geometrię, ale miał problem z łamiącymi się widełkami...

Ewentualnie Canyon:

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html

Tylko trzeba polować na przecenę, ostatnio regularnie Canyon robi.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, NerfMe napisał:

Na żadnym z wymienionych nie będziesz miał super komfortowej pozycji, więc dobrze by było się przymierzyć

Wracając jeszcze do pozycji, nie liczę na super komfortowa, ale nie mam doświadczenia z rowerami xc i nie do końca wiem czego się spodziewać.

Moim punktem odniesienia jest Muirwoods na którym jeździłem i na którym pozycja była ok i gdyby była nawet trochę bardziej agresywna tez było by ok. Na zdjęciu zrzut z 99s po lewej Trek w rozmiarze M a po prawej „mój” Muirwoods. Trek ma mostek 70mm a Marin 45mm. Czy dobrze rozumiem, ze pozycja będzie dosyć zbliżona?

2D73D125-770F-402F-8A87-24391BB8E5BE.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Treku odejmij ~ 2 cm ugięcia amortyzatora. A na mostki nie patrz, bo to akurat w każdej chwili sobie dopasujesz.

Canyon jest ciężki.

Zerknij również na https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3202/bignine-limited

W dniu 21.08.2023 o 15:06, Artur85 napisał:

RR Explorer 540

Wejdzie 34t, bo też pytałem o to na forum, a później go oglądałem, bo nadarzyła się okazja.. 13,6 kg w sklepie z pedałami 🙂.

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...