Skocz do zawartości

[piasta przód] dt swiss 350 konwersja 15x100 na 15x110 boost


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

potrzebuję Waszej rady bo w temacie piast i konwersji jestem zielony. 

Mam obecnie piastę dt swiss 350 15x100. W niedalekiej przyszłości będę zmieniał amortyzator na 15x110 boost. 

Jak to zrobić? Co muszę dokupić? 

Z góry dzięki

Napisano

Kupując piastę zadałem sprzedawcy to pytanie. Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y. Dalej nie wnikałem, dopiero teraz czytając widzę, że różnica jest w położeniu tarczy. Sprzedawca albo mnie wprowadził w błąd, albo ma na to jakiś patent. Nie pamiętam niestety gdzie piastę kupowałem. 

Napisano
Cytat

Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y.

Minął się z prawdą. Mogłoby to być prawdziwe dla zmiany 9x100 -> 15x100.

Stosując adaptery (o ile nie masz centerlocka) tak czy siak musisz kręcić nyplami by ustawić koło w środku widelca.
Musisz więc zapłacić komuś kompetentnemu by to zrobił zachowując równy naciąg szprych.

Wartość handlowa koła spada do zera.

Narażasz się na problemy wynikające z przekręcenia nypli (nie wiesz czy starczy gwintu z jednej lub z drugiej strony).

To się moim zdaniem kupy nie trzyma.

Koniec końców prawdopodobnie będziesz musiał i tak wymienić piastę i być może szprychy.
Taniej wyjdzie sprzedać koło jak jest i kupić nowe koło o właściwym rozstawie.
Ewentualnie rozpleść, sprzedać piastę i zapleść na nowej piaście i szprychach.

Napisano

Te adaptery z ali nie wymagają przeciągania obręczy (nie trzeba dotykać nypli) bo są montowane z dwóch stron (+5mm podkładka pod tarczę). Nie mniej to tylko półśrodek bo prawdziwy boost to sztywniejsze koło z tytułu większego kąta szprych w stosunku do obręczy.

Napisano
8 godzin temu, montell81 napisał:

Kupując piastę zadałem sprzedawcy to pytanie. Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y. Dalej nie wnikałem, dopiero teraz czytając widzę, że różnica jest w położeniu tarczy. Sprzedawca albo mnie wprowadził w błąd, albo ma na to jakiś patent. Nie pamiętam niestety gdzie piastę kupowałem. 

Dokładnie tak kolego. Masz endcapa i przeciągasz koło. Sam kupowałem 1700-ki na tych piastach z amora na boost i wsadziłem u siebie na zwykłą sztywną oś 15x100. Pierwsze słyszę o jakiś problemach. Ja endcapa miałem od razu i też kompetentnych ludzi od "przywrócenia" koła do zwykłej osi. No chyba, że są jakieś inne piasty DT co się nie daje. Przy czym kolo było w zasadzie nowe. Przy używanym dłużej na pewno bym szedł w nowe szprychy. 

Napisano

A gdzie ja pisałem, że to fabryczny patent DT? Pisałem, że się da i ja mam produkt Wolftooth Boostinator DF3. Reszty nie komentuję bo nic nie wnosi do tematu. Jest adapter i tyle w temacie zwłaszcza dla kogoś kto ma już "stare" koło. 

Napisano

Ja obszedłem konwersję zakładając z lewej strony dwa dystanse z chińskiego zestawu adaptacyjnego. Montaż koła jest upierdliwy bo dystanse są luzem. Rozwiązanie było "na chwilę" więc nie przeciągałem koła. Było przesunięte widocznie w podkowie w lewo.  W praktyce nie zauważyłem żeby na cokolwiek to wpłynęło  poza świadomością jazdy dwuśladem :)

Napisano

To, że nowe to nic nie zmienia. A już na pewno jak masz koła tylko składane na 350-ce a nie systemówki. Ja też miałem prawie nówki. Potrzebujesz takiego adaptera jakiego ci podałem. Procedurę masz nawet na YT włącznie z przeciągnięciem na centrownicy. Co z tym zrobisz to Twoja kwestia. Jak pisałem ja już ten adapter miałem. Jak się boisz czy nie masz kogoś kto ci to zrobi to sprzedaj to co masz i kup nowe. Nic nie wymyślimy. Ja miałem o tyle kijowo, że potrzebowałem pilnie i chciałem mieć cały set kół systemowych  z takimi samymi obręczami i srebrnymi piastami DT plus średnie koło. 

Napisano

Mocowanie mam na 6 śrub. Może faktycznie ten adapter bez przeciągania szprych byłby odpowiedni. Tym bardziej, że chcę na amor wydać około 3000zł. Dodatkowo nowe koło to już byłyby znaczne koszta. 

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...