Skocz do zawartości

[piasta przód] dt swiss 350 konwersja 15x100 na 15x110 boost

montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

potrzebuję Waszej rady bo w temacie piast i konwersji jestem zielony. 

Mam obecnie piastę dt swiss 350 15x100. W niedalekiej przyszłości będę zmieniał amortyzator na 15x110 boost. 

Jak to zrobić? Co muszę dokupić? 

Z góry dzięki

Napisano

Kupując piastę zadałem sprzedawcy to pytanie. Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y. Dalej nie wnikałem, dopiero teraz czytając widzę, że różnica jest w położeniu tarczy. Sprzedawca albo mnie wprowadził w błąd, albo ma na to jakiś patent. Nie pamiętam niestety gdzie piastę kupowałem. 

Napisano
Cytat

Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y.

Minął się z prawdą. Mogłoby to być prawdziwe dla zmiany 9x100 -> 15x100.

Stosując adaptery (o ile nie masz centerlocka) tak czy siak musisz kręcić nyplami by ustawić koło w środku widelca.
Musisz więc zapłacić komuś kompetentnemu by to zrobił zachowując równy naciąg szprych.

Wartość handlowa koła spada do zera.

Narażasz się na problemy wynikające z przekręcenia nypli (nie wiesz czy starczy gwintu z jednej lub z drugiej strony).

To się moim zdaniem kupy nie trzyma.

Koniec końców prawdopodobnie będziesz musiał i tak wymienić piastę i być może szprychy.
Taniej wyjdzie sprzedać koło jak jest i kupić nowe koło o właściwym rozstawie.
Ewentualnie rozpleść, sprzedać piastę i zapleść na nowej piaście i szprychach.

Napisano

Te adaptery z ali nie wymagają przeciągania obręczy (nie trzeba dotykać nypli) bo są montowane z dwóch stron (+5mm podkładka pod tarczę). Nie mniej to tylko półśrodek bo prawdziwy boost to sztywniejsze koło z tytułu większego kąta szprych w stosunku do obręczy.

Napisano
8 godzin temu, montell81 napisał: