Skocz do zawartości

[0-7000] Gravel długodystanowy


Rekomendowane odpowiedzi

Hejo!

Na wstępie, żeby nie było, przejrzałem tematy jakie są na temat graveli, ale stwierdziłem, że mimo wszystko zadam te same pytanie poraz setny ;)

Czego szukam? 

Gravela, którym będę mógł w miarę komfortowo robić 50km+ w terenie asfalt/las (ale zwykłe leśne drogi) oraz powiedzmy, że jeździć po mieście jako podstawowy środek transportu, ale bez jakiś szaleństw, bo to płaskie Mazowsze.

 

Na czym mi zależy?

Na niczym specjalnie, ale sztywne osie i biegi 1x byłyby miłe. 

Dla kogo?
183cm, krótkie nogi, 79cm do pachwiny, ale nie wiem czy dobry rozmiar podaje;d (to tak jakby ktoś był miły i zasugerował rozmiar bo marnie oceniam swoje szanse na testowe przejazdy przed zakupem)
Generalnie obecnie od lat śmigam na enduro/trialu w wersji hard. Do moich potrzeb zabawowych w zupełności wystarczy (czyli haratanie na leśnych ścieżkach w kampinosie głównie i raz na rok jakieś górki), ale długodystansowe jazdy na nim nie są najprzyjemniejsze na świecie.

Na co patrzyłem na chwilę obecną?

RONDO Ruut AL2

Accent furious pro (bo jest śliczny w wersji piaskowej;d)

ale przyjmę każdą sugestię z otwartymi ramionami.

 

Jeśli chodzi o cenę to w zasadzie nie mam jakiś limitów, ale też nie chce przesadnie przepłacać za jakieś wysposażenie, które nie będzie miało większego znaczenia dla mnie. Więc jak ktoś mi pokaże rower za 1000zł to przyjrzę mu się tak samo jak rowerowi za 10k;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruut jest fajny. Bez problemu robię na nim trasy po ponad 100km. Tyle, że u mnie widzę następujące problemy:

  • hamulce - nie mogę dojść z nimi do ładuj, jestem na etapie wymiany - wjedzie pełen GRX, 
  • koła - wymieniłem opony i zrobiłem bezdętki. Niestety ciągle ucieka powietrze. Już dwa razy poprawiałem taśmy i wentyle. Nic to nie dało. Więc koła są następne w kolejce do wymiany na inne. 

Wymieniłem też fabryczną korbę. Wjechał GRX zamiast tego FSA. 

W moim przypadku inwestycje w Ruuta bo:

  • tanio kupiłem, 
  • bardzo mi się podoba, 

Gdyby nie to bym brał coś innego. Cena Ruuta + wymiana korby, klamek, zacisków i przerzutki to ponad 3 tys. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta, z większego roweru ciężko zrobić mniejszy, z mniejszego dość łatwo zrobić większy. 

Wzrost, przekrok, długość tułowia, długość ramion. To są najważniejsze wymiary. Do tego jak jesteś rozciągnięty i jaką pozycję utrzymasz. 

Przy kupnie roweru do 10k zastanowił bym się mocno nad bikefittingiem przed kupnem. Człowiek wszystko zmierzy, sprawdzi i poda jakie rozmiary najpopularniejszych marek będą ok i co w nich zmienić (np. mostek). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...