Skocz do zawartości

[Spękana opona?] Proszę o ocenę stanu opony


Pietrash

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Prosiłbym o ocenę stanu opon roweru szosowego.

Kupione 25.04 i po przejechaniu 1200 km  zauważyłem na oponach  pęknięcia widoczne na zdjęciu. Jest to opona tzw. składana. Opony były pompowane do 6 bar

IMG_1704.thumb.JPEG.55232220d6b667180e4ba45696fa6dae.JPEGIMG_1705.thumb.JPEG.0f3b16ce901c4dc22564a50df47dae8d.JPEGIMG_1706.thumb.JPEG.9f389248c8de2d6e5e67dbf1eeb141bd.JPEG

 

Napisano

Pewnie to "wysoka jakość opon Continental". Wcale mnie to nie dziwi, paru osobom poleciłem opony Conti, wprawdzie modele trekkingowe i miejskie, sam takowe mam, i po jakimś czasie są popękane. Na razie działają, raczej bym się tym nie przejmował, opona Ci nie wybuchnie, prędzej pęknie.

Napisano

Dzięki. Ale zgłosiłem ten problem do sklepu i będę je odsyłał na reklamacje. Zobaczymy jak się to zakończy. Teraz muszę kupić nowe i zastanawiam się nad marką Michelin. 

Napisano

Przeglądam różne fora i widzę że problem jest powszechny i nie dotyczy tylko firmy Continental. Dodatkowo te opony nie kosztują małych pieniędzy wiec tym bardziej jest to zadziwiające jak szybko ulegają uszkodzeniom. 
 

Napisano

Oszczędności na wszystkim kilkuletnie opony Mavic, - guma z wierzchu sparciała 😕 w rowerku mojego syna,  który stoi w piwnicy ponad 25 lat opony bez śladów starzenia. 😁

Nawet na próbę napompowałem te koła, wentyl (taki z gumką) i dętka normalnie trzymają powietrze. 

Napisano

Jeśli chodzi o szosowe opony Continentala to ja w ogóle mam/miałem do nich uraz. Sprzedawało się tego sporo, strasznie łatwo się dziurawiły i cięły, ale wracali po kolejne :D To się syndrom sztokholmski nazywa chyba, no albo faktycznie nie ma nic lepszego na rynku. Z trwałych opon wiem że jeszcze jakiś czas temu jakość trzymała Vittoria. 

Napisano

Continental słynie ze szmacianych ścianek bocznych. W GP5000 kiedyś po krótkim czasie, zaczął mi wychodzić oplot. Opony z niskiej i średniej półki cenowej są dość przeciętne. Natomiast te Topowe, jak GP5000 są naprawdę dobre. Tyle że one są robione z innej mieszanki i wydaje mi się, że w Niemczech, a nie w losowym kraju Azjatyckim.

Swoją drogą, to Continental się trochę popsuł. Około 2016 roku, miałem Race King zwijane. Były świetne i absolutnie nie czułem potrzeby zmiany na wersję z Black Chilli. Potem Continental coś pozmieniał, zmodernizował wersję zwijaną, a mieszankę nazwał Pure Grip. Według mnie, to były już zupełnie inne opony. W dotyku jak plastik, a komfort jazdy znacznie gorszy.

Napisano

Potwierdzam mam Race King, które były oryginalnie w Canyonie z 2016 r, teraz są sporadycznie używane w rowerze córki i trzymają się świetnie aż miło słyszeć jak te gumy kleją się do kamieni w górach....

Ze Schwalbe nie mam problemu, owszem te lekkie mają ścianki z papieru i osnowa prześwituje nawet nie próbuję zalewać ich mlekiem ale sam guma na powierzchni roboczej cały czas jest w dobrym stanie mimo tego że mają już parę lat. Drugi komplet w trekingu zachowuje się bardzo dobrze nie wykazując objawów starzenia.

Za to Mavic wyglądają jakby miały sto lat ale z drugiej strony zalane mlekiem trzymają powietrze bardzo dobrze.

Napisano

20230802_100636-01-01.thumb.jpeg.9b25d32dbf2b49ba66a87f48ad9a3dfb.jpegChyba trochę histerujecie z tymi spękaniami 😉

Pękają chyba wszystkie jak leci. A wytrzymałość jak wyżej. Jeździ trzyma się asfaltu aż szkoda wymieniać jak dobra 🤣🤣🤣 

Napisano

Poprzednio miałem Continental Contact Speed. Kupione po 30 PLN jakieś 6 lat temu na rynku. Były OK, nie było widać że coś parcieje. Teraz mam Michelin Protek. Kupiłem je w listopadzie 2022. Poleżały w suchym garażu do wiosny i od razu po pierwszym pompowaniu pojawiły się małe pęknięcia. Muszę fotki zrobić i reklamować . Tak wiec Michelin jakością od "niskiej" ostatnio średniej jakoś specjalnie nie odstaje.

Napisano

Jeśli o mnie chodzi, to te nowe Michelinki u mnie w garażu były tak samo przechowywane jak stare Continentale. Różnica taka iż że Continentale były kilka lat na kole a Michelin wisiały ze 4 miesiące na gwoździu.

Napisano

Problem nie leży w sposobie przechowania no chyba że opona jest wystawiona na słońce ale w użytych komponentach. Kiedyś działy RnD w firmach miały wymyślać nowe i lepsze produkty teraz 90 % czasu poświęcają na to jak wytworzyć te produkty taniej.

Nie znam się na technologi produkcji opon ale kiedyś oglądałem program o ich produkcji, autor wielokrotnie podkreślał, że mimo wielu prób nie udało się wyeliminować zes kładu naturalny lateks, który jest drogi i źródła jego są bardzo ograniczone.

W oponach samochodowych nikt nie zaryzykuje wypuszczenia produktu, który zacznie się po pewnym czasie rozpadać (ewentualne wypadki i pozwy o odszkodowania) w oponach rowerowych jak widać można.😞

  • 2 tygodnie później...
Napisano
7 godzin temu, Pietrash napisał:

Aktualizacja

Dzisiaj otrzymałem informacje od sklepu że zwrócą mi pieniądze za opony. 

 

W jakim sklepie kupowałeś i ile czasu minęło od zakupu? Ja jesienią kupiłem w centrum rowerowym i też muszę im reklamację zgłosić. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...