Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] wymiana linki.


jarek74

Rekomendowane odpowiedzi

Odkręcić i odciąć końcówkę starej linki.
Odwinąć owijkę z kierownicy.
Wyciągnąć pancerz z ramy.
Wyciągnąć linkę z klamkomanetki.
Przeciągnąć przez ramę nowy pancerz, dostosować długość, uciąć, rozepchać szpikulcem po ucięciu, założyć nowe końcówki.
Przełożyć nową linkę przez klamkomanetkę i pancerz, wstępnie przykręcić do przerzutki.
Instrukcje są tu: https://si.shimano.com/pl/pdfs/dm/GN0001/DM-GN0001-26-POL.pdf

Wyregulować, założyć nową owijkę lub nawinąć starą (o ile się nadaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, KSikorski napisał:

Wyciągnąć pancerz z ramy.
Wyciągnąć linkę z klamkomanetki.

Taka drobna uwaga. Ja bym sczepił nowy pancerz ze starym, żeby wyciagając stary od razu wciągnąć nowy. Inczej może być zabawa z przewleczeniem nowego.

Albo wetknąc przed wyciagnieciem w stary pancerz długi kawałek drutu, nawlec na niego nowy pancerz i wciągać z ramy całe to ustrojstwo dopóki nowy pancerz nie będzie wystawał z obu stron ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma całego pancerza. Są dwa kawałki  jeden od kierownicy pod ramę i drugi kawałek tuż przy wózku . Reszta linki idzie odsłonięta. Jak pisałem linkę udało  mi się wciągnąć. Ale nie wiem czy ta główka kończąca starą  linkę (bo urwała się właśnie w klamko manetce) nie została w klamko manetce i chyba blokuje ruchy manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ChuChu  "Problem jest taki, że nie trzeba nic odkręcać. Zrzucasz na najtwardszy bieg z tyłu i najlżejszy z przodu, a następnie wypychasz linkę z manetki."  odpowiedz po fakcie. Jak wypchnąć urwaną linkę z manetki jak jest urwana w manetce i nie wystaje ani minimetr z manetki. Dla jednego jest to proste a dla drugiego nie .Dla mnie prosta jest naprawa laptopa czy telefonu komórkowego , wgranie mapy do nawigacji bo to robię. A dla drugiego jest prosta naprawa roweru czy samochodu. Mam pytanie dotyczące regulacji tej przerzutki Ponieważ zrobiłem na próbę 10km i nie działa to tak jak powinni.Nie przechodził łańcuch płynnie . Czasem wcale nie przejdzie z jednej zębatki na drugą czasem przeskoczy dwie na raz. Pozwolę sobie zacytować opis z instrukcji.1.Ustaw łańcuch na najmniejszą koronkę wolnobiegu. 2.Odkręć śrubę mocującą linkę przerzutki i zdejmij linkę. 3.Obracając śrubą regulacyjną ustawienia dolnego H ustaw wózek przerzutki  równolegle do najmniejszej zębatki wolnobiegu. 4.Załóż linkę . Regulacja górnego położenia- Ustaw łańcuch na największej koronce wolnobiegu   .  Obracając śrubą L ustaw wózek równolegle do największej koronki. Czy tak mam postąpić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wyregulowany zakres górny i dolny, tj. wchodzi na największą zębatkę i nie spada w stronę szprych, i zakres dolny czyli spada na najmniejszą zębatkę, i na niej się zatrzymuje to pozostaje regulacja śrubą baryłkową, jak działało wcześniej to śruby B nie ruszasz, w sumie to teoretycznie żadnych śrub nie trzeba ruszać przy wymianie linki. Jeśli nie działa to coś jest nie tak z hakiem przerzutki lub samą przerzutką, może też  manetką bo jakieś resztki linki tam zostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą linki było dobrze. Teraz był pojawił się problem z przechodzeniem łańcucha z małych zębatek na większe. Jeszcze tak do połowy jest ok od połowy zaczyna się problem terkocze ale nie przechodzi wyżej dopiero po jakimś czasie.Przy haku nic nie było robione. Co do starej linki to raczej wyjęte wszystko co zostało. Są dwie śruby baryłkowe jedna na ramie z przodu i druga na wózku. Obie wkręcone całe. Może tu coś zle zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecną pokręciłem śrubą baryłkową przy wózku. Kręcąc ręką korbę przechodzi wszystkie zębatki. Pózniej zrobię jakąś trasę na próbę. Co do tej strony z linku :w search wrzuciłem Shimano Claris RD-R2000 , zaznaczyłem DM i No results found. Chyba , że coś zle zrobiłem.

Edytowane przez jarek74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sobotę nie jezdziłem bo umnie strasznie wiało. Wczoraj nie było lepiej ale przejechałem 62km.  Po przejechaniu 2,5km łańcuch miałem w połowie kasety i nagle samoczynnie zaczął spadać na mniejsze koronki. Ale pózniej się to uspokoiło. Jest jeden problem taki , że łańcuch terkocze tak jak by nie wchodził do końca na daną koronkę . Dopiero lekki ruch manetki eliminuje to terkotanie. Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to nie wiem czy dobrze poprowadziłem pierwszy pancerzy ten co wychodzi z manetki i idzie pod owijką pod ramę . Bo go wyjąłem z pierwotnego ułożenia żeby wprowadzić nową linkę .No i nie pamiętam jak to było ułożone. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego ChuChu. Urwała( około 0,5cm od końcówki linki.) się linka oryginalna i to właśnie jej końcówka została w manetce . Wsadziłem nową linkę ale nie wyjąłem tej końcówki i ona blokowała manetkę . Ale jest zrobione i działa. Wystarczyło zdjąć gumową osłonę manetki , odkręcić jedną śrubkę , zdjąć zaślepkę i wyjąć te końcówkę i wsadzi nową linkę w odpowiednie miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...