Skocz do zawartości

[Piasta] DT350 czy coś innego ? dobór szprych ?


seba8121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, obecnie mam koła Giant XCR 2. 12x148 28 szprych. Jestem na etapie zmiany piast, zastanawiam się czy 350tki w wersji straightpull czy jakieś inne, głównie chodzi o tylną piastę. Musi być na is6. Czy do takich piast jakieś specjalne szprychy ? i jak ewentualnie dobrać długość ?  A może jakieś inne piasty, bardziej wytrzymałe, lżejsze, lepszy system bębenka ? Na dźwięku mi specjalnie nie zależy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim potrzebuję piasty odpornej na trudne warunki, a także takiej którą będę mógł w domu serwisować (czyścić, smarować, łożyska itp..) i do której są ewentualnie dostępne łożyska, bębenki itp..  ERD to nie średnica od otworu do otworu, tylko wraz z grubością ścianki ? Jest jakiś sposób, żeby to poprawnie zmierzyć w domowych warunkach ? 

Edytowane przez seba8121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko będziesz jeździł po przysłowiowe bułki do sklepu to do końca życia ich nie zajedziesz . Tylko od czasu do czasu wyczyścić i przesmarować Ratcheta a to jest totalny banał i nie są potrzebne żadne narzędzie. Piastę rozbierasz gołymi rękami. Jak latasz po 20kkm rocznie  w idealnych warunkach to o wymianie łożysk możesz myśleć dopiero po 5 latach. Wiadomo syf / błoto /woda ten interwał może skrócić i to bardzo w zależności jak będziesz o 350 dbał. Wymiana łożysk w korpusach jest w miarę prosta , gorzej w bębenku. W korpusach wymienisz przy pomocy przysłowiowego śrubokręta i młotka  😉A bębenek zawsze można kupić nowy. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERD możesz sobie zmierzyć sznurkiem ale lepiej poszukać info podawanej przez producenta.

W 350tkach w domu ogarniesz wszystko. Jedyne ograniczenie to łożysko osi pod bębenkiem. Żeby je wyjąć trzeba odkręcić zabierak zapadek. Do tego celu potrzebny mega solidny stół z dużym i mocnym imadłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko mieć nie będą, bo ścigam się w maratonach, czasem się zdarzy, że jest 2h jazdy w totalnym błocie. Jeszcze się zastanawiam czy zmieniając zostać przy microspline ? Czy są lepsze systemy i napędy bardziej trwałe ? Tutaj na pewno pasuje mi bardzo stopniowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja kupiłem, bazując na forumowych podpowiedziach, szprychy DT Competition, nyple Sapim Polyax alu 14mm i do tego podkładki pod nyple sapim(mam nieoczkowaną obręcz). Lecę też do plastycznego po pokost lniany, gdzieś tu forumowi wyjadacze polecali ten specyfik jako "klej do nypli" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są PRO, czy wyjdzie taniej wykorzystanie starej obeczy też nie wiem. Wiem tyle, że przez rok czasu, walenia po kamieniach, skakania i nie szczedzeniu tych kół w ogóle, dają radę. Łożyska w piascie nie dały rady, więc zdecydowałem, że piastę zmienię na coś fajnego. A moim zdaniem dobrą obręcz z włókna wykorzystam. Zabawa w oba koła na piastach 350 36t wyniesie mnie w sumie około 1400zł. Chcąc kupić koła karbonowe z tego co widzę zostają Evanlite które w komplecie takim jak będę miał wyniosą mnie 4700zł. Ewentualnie aluminiowe XR391 to i tak koszt 2400zł. Więc skoro mam karbonowe obręcze, to stwierdziłem, że je wykorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...