Skocz do zawartości

[napęd Gravel] 9rz Sora-Alivio ->zamiana na coś lepszego


Rekomendowane odpowiedzi

hej, mój rower to pseudo gravel, tani, ciężki, ale bardzo go lubię i lubię poszaleć w terenie lub jeździć obładowany sakwami. Hamulce manualne. Nie warto w niego mocno inwestować, ale kasa nie jest dla mnie problemem.

Prawa klamkomanetka to Sora St-3500-r, tylna przerzutka to jakas Alivio - wspolpracuje z kasetą Shimano HG400 ALIVIO 9rz 12-36T CS-HG400. Z przodu korba FC-T4060 48x36x26T 9 rz. Tylna piasta to jakis dobry Novatec indywidualnie zaplatany. Nie udało sie ani mi ani w serwisie ustawic, żeby manetka płynnie zmieniała tylne biegi, czasem przeskakuje. Hak wydaje sie być prosty. Chcę rozwiązac problem, np. poprzez nowe(lub uzywane) klamkomanetkę(ale hamulec mech) i przerzutkę np. GRX + kaseta, łańcuch, korba - wydaje sie, ze w 1500 moglbym sie zmiescic, choc rozsądną niższą opcje chętniej wybiorę.
1. Czy z aktualną piastą mogę iść w 10 lub 11rz?
2. Jak pójdę w 10 lub 11rz, to rozumiem, ze korbe musze tez zmienic?
3. Jak juz zmieniać klamkomanetkę i przerzutkę to co bedzie pasowalo do siebie do jazdy w terenie?

4. Czy zostawic klamkę a wymienic alivio na np. deore rd-m592?

Edytowane przez emeryt360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmieniłbym serwis. Wszystko co masz powinno działać bezproblemowo. Zmiana na 10/11 rzędów wiąże się z wymianą wszystkiego i nie uda Ci się zamknąć w kwocie 1500 zł nawet kupując używane podzespoły. Prawidłowo wyregulowana Sora działa tak samo dobrze jak wyższe grupy i termin "coś lepszego" jest w tym przypadku pojęciem względnym. Owszem, można zyskać 1-2 dodatkowe przełożenia, sprzęgło ale nie są to elementy które w jakiś radykalny sposób poprawiają jakość jazdy a wydatek będzie spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, idź do innego serwisu. Powyżej 9-rzędów napędy szosowe i mtb nie są już ze sobą kompatybilne. Klamkomanetki GRX są tylko pod hamulce hydrauliczne więc musiałbyś zamontować klamkomanetki Tiagra pod hamulce mechaniczne przy 10 rzędach lub Ultegra dla 11 rzędów. Korby 3-rzędowej z tym nie pogodzisz więc wymiana na GRX 46/30T lub Tiagra/Ultegra 50/34T (może być twardo). Do tego nowa kaseta, przerzutki przód i tył i łańcuch. Przerzutki i klamkomanetki można kupić używane, z demontażu z nowych rowerów ale kaseta i łańcuch muszą być nowe. Nawet jak wybierzesz wszystko szosowe, tzn. Tiagra/Ultegra to tylną przerzutkę warto dać GRX bo ma sprzęgło. Klamkomanetki Tiagra na olx można wyrwać za 400-500 zł, przy odrobinie szczęścia i cierpliwości jak będziesz polował na okazje na olx i promocje na nowe graty to możesz się zmieścić w 1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w sumie by się dało, ale może i faktycznie nie warto.

Znalazłem inny tutorial, wziąłem się metodycznie do regulacji przerzutki i jest niemal idealnie. Przeskakuje na jednej zębatce, ale może jest już zjechana. No więc powiedzmy, ze tył mam ogarniety. To jeszcze pytanie o przód. Klamkomanetka Sora R3030-L 3 biegowa, przerzutka Sora FD-R303-B i korba FC-T4060 48x36x26T 9 rz.

Jak mam dwie podkladki w supporcie z lewej, a jedną z prawej - to przerzutka obsługuje mały i średni blat, na duzy muszę patykiem popychac ;-).

Jak mam dwie podkladki w supporcie z prawej, a jedną z lewej - to przerzutka obsługuje średni i duży blat, a na mały muszę patykiem popychac.

Czy inna przerzutka przednia pomogłaby tu? Czy też kwestia regulacji? Śruby H i L są już na maxa wykręcone z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to co masz działało kiedykolwiek dobrze? Bo w zasadzie nie ma nic lepszego pod kątem podjazdów. W GRX max to 30x36. Taki mam i ja bym tam bardzo chętnie miał te 26 z przodu w konfiguracji 3x. To jest ideał do tego typu roweru ale dzisiaj jest inna moda wg której góry nie istnieją ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chrismel napisał:

To nie jest kwestia przerzutki tylko innej linii łańcucha. I znów - ogarnięty serwis poradzi sobie z tym. Możesz też wymienić korbę na 30/39/50 i wtedy regulacja jest całkowicie bezproblemowa.

Ale przerzutka jest do danej lini łańcucha. Sora FR, którą mam nie wychyla sie tak daleko liczac od osi roweru żeby objąć duży blat, mimo, że i tak jest na mocowaniu lekko przesunieta w prawo, gdyz obejma jest na grubszą rurą niz mam. Korby z jakiegos powodu nie moge bardziej przyblizac do osi (juz nie pamietam dlaczego, moze rama przeszkadza). Pytanie wiec, czy przerzutka np Alivio FD-T4000 bedzie dzialac z klamkomanetkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, emeryt360 napisał:

Jakaś inna opcja?

Jak mówiłem wcześniej - ogarnięty serwis. U mnie założyli 22/30/40 i działało dobrze przez 2 lata. Ale sam nie umiałem tego ustawić. Teraz wróciłem do 30/39/50 i tutaj regulacja z manualem Shimano przebiegła bezproblemowo.

1 minutę temu, emeryt360 napisał:

przerzutka np Alivio FD-T4000 bedzie dzialac z klamkomanetkami

Teoretycznie powinna ale ja próbowałem i nie szło tego ustawić. Niby różnica ciągu jest niewielka ala w dobrym serwisie walczyli z tym chyba ze 3 godziny i polegli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...