Skocz do zawartości

[koła] centryczność koła


pawels237

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry.

Wycentrowałem koło z piasta Shimano Alfine 8 i po zamontowaniu w rowerze koło nie jest na środku a wręcz prawie dotyka lewych widełek.

Obręcz ustawiłem że w centrownicy z lewej i prawej strony jest 6 cm (obręcz do widełek centrownicy)

Czy te piastę trzeba bardziej przesunąć do prawej?

Napisano
45 minut temu, Wojcio napisał:

Tak, tylne koła nie są symetryczne.

Nie są symetryczne względem kołnierzy piasty, ale względem końców osi powinny być symetryczne.

A to na pewno nie jest problem z ułożeniem koła w widełkach?

Których lewych widełek dotyka: dolnych, górnych czy obu?

Przy piastach wielobiegowych występują często takie napinacze regulowane śrubami - masz tam coś takiego? Kręciłeś tymi śrubami?

Napisano

W tanich centrownicach to jest standard. Koło nigdy nie wyjdzie w osi. Nie ustawia się nigdy że z lewej i prawej po równo. Teraz przymiar centryczności  i patrzysz ile przesunięte i taka robisz korektę.

Napisano
3 godziny temu, marvelo napisał:

Nie są symetryczne względem kołnierzy piasty, ale względem końców osi powinny być symetryczne.

A to na pewno nie jest problem z ułożeniem koła w widełkach?

Których lewych widełek dotyka: dolnych, górnych czy obu?

Przy piastach wielobiegowych występują często takie napinacze regulowane śrubami - masz tam coś takiego? Kręciłeś tymi śrubami?

opona prawie dotyka dolnych lewych widełek. Rower to Cube Travel SL rower ma regulację z lewej i prawej strony. Ustawiłem tę śruby jednakowo napięte.

 

Co do centrownicy to bitul zwykła bez zegarów. 

Chciałem sprawdzić przyrządem do centryczności Minoura FCG-310 ale piasta jest za szeroka. 

Napisano

Centrownice "bidula" to garażowy  szajs . Są w takich tolerancjach wykonane ,że bez poważnej modyfikacji to można koła od rowerków dla dzieci robić.

Napisano

Wystarczy w tej bida centrownicy odwrócić koło i wyjdzie czy obręcz jest po środku końców osi.

Druga sprawa - jakiś promil rowerów faktycznie ma haki asymetryczne. Miało to pomóc w lepszym rozkładzie sił na szprychy napędowe i hamujące. M.in. canondale próbował to forsować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...