Skocz do zawartości

[opony] maxxis recon race vs wolfpack speed


dam88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Gdzie jeździsz i jak? Ten maxxis prawdopodobnie szybszy. Jak jeździsz w stylu asfalt szuter leśne ścieżki na płaskim, pewnie bym wybrał opone semislick. Jak zależy ci na oporach tocznych w ogóle wybrałbym conti race king. 

  • Mod Team
Napisano

Teoretyzujesz, a nie testowałeś wspomnianych opon.

Doświadczalnie. Wolfpack Speed jest naprawdę szybką oponą z oporami na poziomie Vittorii Mezcal, czyli bardzo dobrze. Z Maxxisem bywa różnie. Na przesiadłem się w pewnym momencie na Ikony i to były niesamowite kotwice jeśli chodzi o opory. Mezcal przy tym lata jak szalony.

Napisano

A więc jeżdżę przeważnie płaskie tereny nie ma górek leśne drogi 60% ublite  reszta dość grząski piasek tylko do tras mam 5 km po asfalcie i tak małe opory toczenia ale szeroka opona na piach.Obecnie mam opony Continental cross King 2.2 tył 2.3 przód (opony radzą sobie dość dobrze tylko już do wymiany i myślę spróbować coś innego szybsze ale szersze )race King jest tylko do 2.2 

Drugi rower Schwalbe Racing Ralph i Racing Ray 2.25 w terenie spoko ale asfalt lipa

  • Mod Team
Napisano

Jeżdżę w podobnych warunkach. Ostatnio częściej z przyczepką, więc jest więcej asfaltu.

W tych warunkach sprawdziłem wspomniane Wolfpacki i Vittorie, obie opony bardzo dobrze się sprawdzają z delikatnym plusem w terenie dla Speeda, a na twardym i ubitym myślę, że Mezcal jest ciut lepszy. Mezcal w mokrym terenie tańczy, Speeda nie miałem okazji sprawdzić w takich warunkach, ale umówmy się, to nie są opony ma mokre warunki.

Napisano

Jest test oporów tocznych opon i race king jest bardzo szybki. Dlatego tak myślę, prawdopodobnie będzie szybszy od tych dwóch. 

Jak już to vittoria powinna być szybsza, przez niemal ciągły pasek na środku bieżnika, mający zdecydowany wplyw na opory.

Napisano
7 godzin temu, bogus napisał:

Mezcal w mokrym terenie tańczy,

Cześć, wątek mocno mnie zainteresował. Możesz rozwinąć? Na trawie, na błocie, na asfalcie?

Czy jest to coś, co dyskwalifikuje oponę czy po prostu trzeba mieć to na uwadze?

Myślę o turystyce czyli szutry,  asfalt ale i piachy. Pogody nie sposób zaplanować i nawet jak się nie planuje jazdy w deszczu to zawsze może się zdarzyć.

Albo w lesie, w cieniu czesto kałuże stoją dłużej 🙃 i od błota aż gęsto 😁

  • Mod Team
Napisano
4 godziny temu, graveloiksctrailowka napisał:

Jest test oporów tocznych opon i race king jest bardzo szybki. Dlatego tak myślę, prawdopodobnie będzie szybszy od tych dwóch. 

Test testem a rzeczywistość rzeczywistością, co nie znaczy że Race King jest zły.

@spidelli absolutnie nie jest to opona zdyskwalifikowana. Byłem z niej bardzo zadowolony i nadal je mam, tyle, że planuje założyć do roweru żony.

Rzeźba bieżnika Mezclaa jest taka, że zwyczajnie mokry piach oblepia się na oponie i zanim się oczyści to mija trochę czasu. Niemniej nie ma co się spodziewać cudów. Trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki opony i na mokrym bardziej uważać, bo opona lubi się uślizgnąć.

Napisano
1 godzinę temu, spidelli napisał:

Myślę o turystyce czyli szutry,  asfalt ale i piachy. Pogody nie sposób zaplanować i nawet jak się nie planuje jazdy w deszczu to zawsze może się zdarzyć.

Montuj Mezcal'a. Przy takim trybie użytkowania, będziesz zadowolony.

Napisano

Raczej bym powiedział że na luźnym terenie. Czy sucho czy mokro większej różnicy nie robi, przykładowo obecnie w lasach bardzo sucho, niemal wszędzie jest "posypka" z piasku. W tych warunkach najlepsze okazały by się oponki jak np cross king czy racing ray. Ale czy na twardym zbitym mokrym gruncie w który bieżnik i tak nie wchodzi potrzeba wielkich klocków, chyba nie.

Jak już piszecie o mix opon inna przód inna tył, nie wiem czy na ciepłą część roku, do jazdy asfalt / szuter / off road, nie postawię na maxxis dth tył + race king przód. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...