Skocz do zawartości

[Opony] Jakie opony do starej kolarzówki


FastMan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Posiadam starą, prawdopodobnie czechosłowacką kolarzówkę z lat 70-80, którą czasem sobie wyciągnę zamiast MTB, jeździ mi się na niej świetnie, ale utrapieniem jest to, że non-stop przebijam dętki, mimo, że uważam na każdą dziurę, krawężnik - pod krawężniki rowerem wręcz wprowadzam, najczęściej jednak dętka mi pójdzie podczas jazdy po bardzo równym chodniku, bez jakichś wystających płytek - po prostu zwykły równy chodnik. Nie jestem w stanie omijać takich chodników, bo żeby dojechać u mnie do pięknych, równych asfaltowych ścieżek to najpierw muszę pokonać kawałek po eleganckich chodnikach.

Obecnie mam opony CST Traveller 700x35C, kupione w czasie renowacji roweru, kiedy zależało mi na białym boku opony pasującego do retro stylistyki roweru i wówczas też na cenie. 
Teraz chciałbym założyć coś lepszego co pomoże mi zwalczyć problem ciągłego przebijania dętek - fajnie, gdyby opony miał białe boki, ale jak nie ma na rynku nic wytrzymałego z białym bokiem to wybieram wytrzymałość :)

Żadnych dodatkowych wymogów nie mam - to rower tylko i wyłącznie do jazdy rekreacyjnej, max kilka razy w sezonie, bo tak to jeżdżę na MTB 27,5", nie zamierzam się nim ścigać, czy osiągać wysokich prędkości na zakrętach.

Może ktoś ma jeszcze jakieś rady w co można by zainwestować, bo jakieś systemy bezdętkowe to chyba by wymagały już wymiany też kół, a aż takich kosztów nie chcę ponosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim znajomkom trekingowcom (albo nawet na lekki żwir i polne drogi!) polecam Schwalbe Marathon Plus (albo bez plusa). Jak na opony z bieżnikiem mają spoko opory i ładnie się toczą, a dla ciebie to co najważniejsze - wkładka antyprzebiciowa robi robotę. U siebie w złomiaku pseudo-gravelu (a robię nim 50/50 szosa-las) na 5 tyś złapałem raz (!) kapcia - wbił mi się długi kolec z "akacji".

Edytowane przez RabbitHood
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc za Twoją odpowiedzią szukałem jeszcze czegoś od Schwalbe z białym bokiem i znalazłem Schwalbe Road Cruiser, różnica w cenie znaczna - 59 vs 139zł, więc przy 2szt. już różnica jest jak na rower do kilku przejazdów rocznie, w tej tańszej jest też wkładka antyprzebiciowa z poziomem ochrony 3, Marathon Plus ma 7, czyli max w ich skali. 

Na żwirze, polnych drogach czy nawet kocich łbach na 100% jeździć nie będę tym rowerem, wskakiwać na krawężniki też nie mam potrzeby, więc zastanawiam się teraz czy warto dopłacać? Może ktoś miał do czynienia z tymi oponami, albo jakimś innym modelem Schwalbe z takim poziomem ochrony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus pompka z manometrem przed każdym użyciem roweru ( kilka razy w roku używany więc może te kapcie są z dobicia). Może taśma na obręczy ma ostry brzeg i układa się na sztorc bo jest za wąska i przeciera dętkę. Trzeba wytopić przyczynę przebić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj właśnie pierwszy raz nim jechałem od dłuższego czasu i napompowałem koła na stacji 4,8 bara. Zrobiłem jakieś 4km i poszła dętka spuszczając całe powietrze w sekundę. 

Taśma na obręczy leży ładnie, nigdzie się nie zagina, dętki jakieś zwykłe z marketu, więc to też może być ich wina, natomiast i tak mi się wydaje, że muszą zainwestować w lepsze opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nadmuchaj dziurawą dętkę i przesuwając przy wargach poszukaj otworu  jeśli jest mały. Jak duży usłyszysz od razu, oceń czy skierowany jest do środka czy na zewnątrz… ( rozumiem że w oponie nie sterczał wbity gwóźć… l jest jeszcze jedna możliwość niszczysz dętki łyżką przy zakładaniu i pękają w miejscu przyszczypania. 

Dętki potrafią zrzucić tanią oponę z za lużnym kordem z obręczy tak gwałtownie że wybuchają, wtedy zobaczysz nie otwór a rozerwanie z boku dętki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziura jest w miejscu zgrzewu dętki (idealnie tak jakby ten zgrzew puścił), jakieś 3cm od wentyla, idealnie na wysokości wentyla, czyli od środka felgi. Taśma w tym miejscu przylegała poprawnie, otwór na wentyl w taśmie jest idealnie pod wentyl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak, choć nie można wykluczyć błędów w montażu.

Od lat używam dętek CONTI i nigdy nie miałem problemu. Noo... w niektórych egzemplarzach wentyl się zacina. 

Używam dętek z wentylem presta. CONTI ma świetny gadżet: stopniowaną nakrętkę wentyla. Można taką dętkę założyć również na obręcz z otworem 8 mm.

4,8 bara w oponie szosowej? 35C powinna wytrzymać grubo ponad 5. A poza tym 35C do szosy? 25C bez problemu jeździ po szutrach i pompuje się ją na 8 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...