Skocz do zawartości

Zmiana napędu z 3x7 na 1x9


Fabian.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, posiadam rower Kross hexagon 2.0 i chciałbym przerobić napęd z 3x7 na 1x9. Wydaje się to nie opłacalne, lecz w cenie 300 zł przerobić rower a kupić nowy za 3 tysiące wydaje się rozsądniejsze. Rower 27.5 cala chciałbym wymienić tylna kastę, przerzutkę, przednie 3 blaty wymienię na 1 blat NARROW WIDE. Całość wyjdzie w okolicy 300 złotych. Robił już to ktoś? Może nie konkretnie w tym rowerze ale w innych? Poproszę o rady. Gdyby ktoś mógłby się wypowiedzieć ma temat tych części i może mi podpowiedzieć dlaczego wybrać inne i je wskazać byłoby fantastycznie. 

Blat przedni. 

https://allegro.pl/oferta/okragla-zebatka-narrow-wide-34t-96bcd-asymetryczna-9634131216

Tylna przerzutka. 

https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tylna-shimano-alivio-rd-m3100-sgs-9rz-13373921107

Kaseta. 

https://allegro.pl/oferta/kaseta-rowerowa-prox-9-rzedowa-11-36t-12203599116

I do tego nowy łańcuch za 50 zł jakby stary nie dał rady. 

 

Napisano

a pewien jesteś że masz kasetę a nie wolnobieg? bo szczerze mówiąc mało prawdopodobne żeby to była kaseta

korbę masz skręcaną żeby wymienić blat? tanie są nitowane

 

Cytat

Wydaje się to nie opłacalne, lecz w cenie 300 zł przerobić rower a kupić nowy za 3 tysiące wydaje się rozsądniejsze.

Różnica pomiędzy nowym rowerem za 3k a hexagonem to nie tylko konfiguracja napędu

btw potrzebowałbyś też manetki a kupowania kasety "prox" pozwolę sobie nawet nie komentować

Napisano
27 minut temu, Mihau_ napisał:

a pewien jesteś że masz kasetę a nie wolnobieg? bo szczerze mówiąc mało prawdopodobne żeby to była kaseta

 

Sprawdzając w internecie i rozkręcając rower zauważyłem że mam wolnobieg co teraz? 

Napisano

To zależy jak bardzo lubisz stary rower . Na pewno będzie drożej niż zakładałeś i na pewno taniej niż nowy rower . W tym Hexie koła nie były raczej z górnej półki więc kupno podobnego z piastą pod kasetę też nie będzie drogie . Inna sprawa czy w ogóle warto przerabiać ten rower bo napęd 3x7 na wolnobiegu sugeruje że i pozostałe komponenty nie są wysokiej klasy .

Napisano

A co chcesz osiągnąć poprzez tą modyfikację?

Czy aktualny napęd jest już zużyty? 

Czy brakuje Ci jakichś przełożeń? A może precyzji zmiany biegów? Chcesz zbić wagę roweru?

Ja wciąż używam napędu 3x7, tylko takiego z kasetą (11-28) i korbą 42/32/22. Jest to całkiem sprawny i bardzo tani w eksploatacji napęd, mało wrażliwy na rozregulowanie i zabrudzenie. Nawet jakiś maraton mtb na tym czasem pojadę.

SHIMANO ACERA CS-HG41 7RZ. 11/28 KASETA ZĘBATEK - ACSHG417128 - 12499192646 - Allegro.pl

KMC Z8.3 ŁAŃCUCH ROWEROWY 8/7/6 RZĘDOWY SPINKA BOX - BZ08NG114 - 12794826204 - Allegro.pl

KORBA ROWEROWA MIRANDA BETA 42/32/22T NA KWADRAT - BETA 3-42/32/22 - 13350448362 - Allegro.pl

Taki zakres przełożeń obsłuży szosowa 105ka 5701 GS:

Przerzutka tylna 105 RD-5701 10rz. GS czarna - IRD5701GSL - 12608241640 - Allegro.pl

Za mniej niż 400 zł masz kompletny napęd wraz z lekką i precyzyjną  tylną przerzutką wysokiej klasy. 

W Twoim przypadku potrzebna byłaby jeszcze tylna piasta na kasetę lub kompletne koło. 

Jeśli chcesz wiedzieć, to masa takiego zestawu wcale nie jest wysoka, a za taką cenę wręcz rewelacyjnie niska.

A jeśli Twój obecny napęd nie jest zużyty, a koniecznie chcesz odmienić nieco rower, to przeznacz te 300 zł na jakieś dobre opony i tyle. 

 

Napisano

Łańcuchy KMC z serii Z są podobno słabe , ktoś porównywał je do Shimanowskiego Hg40 . Dobre są łańcuchy X ....   Z 8rzędową kasetą bardzo dobrze działają KMC X9 . Wydaje mi się że są mocniejsze od X8 .

Nie znam się na szosowych przerzutkach ale na pewno 10rzedowa dogada się z 8rzędową kasetą i manetką ? To nie jest jakieś DynaSys ?

Napisano

Z tym łańcuchem masz rację, myślałem że wkleiłem X8, dopiero teraz zauważyłem pomyłkę. X8 jest tylko minimalnie droższy od Z8, a naprawdę dużo trwalszy.

Te szosowe 105-ki 5701 to przerzutki w starym systemie ciągu 2:1 i z powodzeniem mogą być używane w napędach z manetkami 7,8 i 9 rzędowymi. Sam mam w crossie szosową Ultegrę 6700 GS, w napędzie 3x8 44/32/22 i 11-30 i bez problemu obsługuje takie zestawienie.

 

Napisano

Niektórzy zmieniają napęd 3x bo drażni ich cięgle wachlowanie biegami z tyłu i z przodu. Inni jeżdżą często i tak jedynie na blacie i średniej zębatce co też wyklucza sens posiadania takiego napędu. Inni i tak używają najczęściej środkowego i jada cała kasetę z tyłu. Niekoniecznie więc napęd 3x jest sensowny dla każdego i dla każdego roweru. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...