Skocz do zawartości

[opony] Continetal czy Pirelli do trekkinga


sebol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie odnośnie opon szosowych stosowanych do roweru trekkingowego. Zastanawiam się nad kupnem opon i  ma dwa modele opon do wyboru. Continental Super Sport Plus 700 x 25  oraz Pirelli P7 Sport 700 x26C.

Opony głównie do jazdy po asfalcie, chodź czasem jakieś kawałki drogi gruntowej lub po szutrów mogą się trafić. Obydwa model piszą że są wzmacniane i zabezpieczone przed przebiciem. Czy ktoś na jeździł na tych oponach i może się podzielić doświadczeniem i polecić któryś model?

Napisano

ja teraz używałem oponę 700x28 i przez 6 lat dawała rady i nawet po drogach z podbudową z kamienia można było jeździć ..rocznie robiłem na niej po 2000 km.

Napisano

Lepiej mieć szerszą oponą z wysokim ciśnieniem i ewentualnie trochę obniżyć, niż 25c które trzeba pompować na kamień i nic się z tym nie zrobi.

Szerokość opony nie wpływa na opory toczenia. Jedynym minusem jest wzrost wagi w stosunku do wąskich opon.

Aktualnie mam w szosie oponę o realnym wymiarze 33 mm, napompowaną do 4.5 Bara. Jaki jest sens pchania do roweru Trekkingowego 25c?

Napisano
8 godzin temu, sebol napisał:

ja teraz używałem oponę 700x28 i przez 6 lat dawała rady i nawet po drogach z podbudową z kamienia można było jeździć ..rocznie robiłem na niej po 2000 km.

Z ciekawości, jakie ciśnienie w oponach stosujesz ? Jaka szerokość obręczy ?

Godzinę temu, ChuChu napisał:

 Jaki jest sens pchania do roweru Trekkingowego 25c?

Może być przecież tak że kolega, podobnie jak @Stujumper, lata na ustawki z szosowcami.

Napisano

obręcz jakie mam to 622x19C. pompuje przeważnie 7,5 bara. Ogólnie z przeznaczeniem do jazdy po asfalcie czasem jedynie te 5% wyjdzie w terenach szutrowy itp wynika to z jakiego remontu drogi. Zastanawiałem się czy zmiana z 700x28 na 700 x 25 będzie miała  jakieś korzyści? Ewentualnie czy ktoś jeździł na tych oponach pirelli i może podzielić się doświadczeniami  i wypowie się w temacie

Napisano

Zmiana z 700x28C vs 700vs25C ? Jak dla mnie dyskusyjna korzyść. Będą odrobinę lżejsze i będą wymagały wyższego ciśnienia niż 28C. Odczujesz minimalną różnice na "twardości" ale na dodatkowe waty to się raczej nie przełoży.

Jak masz iść w P7 Sport, to od razu lepiej dołożyć i kupić P Zero Road albo RACE.

Napisano
19 godzin temu, sebol napisał:

Mam pytanie odnośnie opon szosowych stosowanych do roweru trekkingowego. Zastanawiam się nad kupnem opon i  ma dwa modele opon do wyboru. Continental Super Sport Plus 700 x 25  oraz Pirelli P7 Sport 700 x26C

A tak z czystej ciekawości - co to za trekking?

Napisano
W dniu 20.04.2023 o 17:46, sebol napisał:

Mam pytanie odnośnie opon szosowych stosowanych do roweru trekkingowego. Zastanawiam się nad kupnem opon i  ma dwa modele opon do wyboru. Continental Super Sport Plus 700 x 25  oraz Pirelli P7 Sport 700 x26C

A tak z czystej ciekawości - co to za trekking?

Rower nie jest z najwyższej półki :Dynamics SuperSport. Rower do katowania asfaltu, na chwilę obecną nie posiadam środków do zakupy szosy, a jazda w terenie to jest najlepsze co może być. Wiadomo warunki pogodowe i dłuższa zima powodują że trochę więcej po asfalcie jeździło no i po 6 latach opony zaczęły lekko się rozwarstwiać i trzeba wymienić na nowy model.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...