Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

W zeszły piątek otrzymałem nowy rower Trek Dual Sport 3. 
 

Dziś po raz pierwszy udało mi się wyjechać oraz przetestować sprzęt. 
 

Jest to mój pierwszy rower tego typu ale niepokoi mnie dźwięk, który wydobywa się z okolic korby podczas jazdy. 

Trek Dual Sport 3 - film podczas jazdy (hałas)


Pytanie do Was, czy tak rzeczywiście ma być?

Rower został zakupiony na stronie dobrerowery.pl

Zakupiony rower

Pozdrawiam!

Napisano

Próbowałem kręcić kołem przednim oraz tylnim w miejscu i nic nie było słychać. 
 

Podniosłem również rower do góry, kręciłem w miejscu i hałas również nie występuje..

Pojawia się dopiero podczas jazdy. 

Napisano

Może się pojawiać dopiero pod obciążeniem. Próbowałeś hamować w czasie pedałowania? Bez zmian?

Przy napędzie 1xx, w nowym rowerze, nie ma co w ten sposób hałasować przy korbie.

Napisano
1 godzinę temu, WaGiant napisał:

Mnie też to brzmi jak ocieranie klocków o tarczę . Dla pewności zapytam - jeśli jedziesz bez pedałowania to nie ma tego odgłosu ?

W odpowiedzi na pytanie, podczas jazdy bez pedałowania również pojawia się ten dźwięk. 

 

1 godzinę temu, FigoiFago napisał:

Klocki ocierają o tarczę. Podczas jazdy wciśnij delikatnie hamulce i sprawdź czy dźwięk znika. 

Podczas jazdy i lekkim wciśnięciu hamulca przedniego lub tylnego dalej słychać. 

Napisano

Jeśli podczas jazdy bez pedałowania też ociera to nie mogą być korby czy w ogóle napęd . Coś ociera przy kołach . Nie masz jakichś błotników ? A może zaciski w kołach nie są dobrze dokręcone ? To by nawet tłumaczyło dlaczego rower podniesiony do góry nie hałasuje , a pod obciążeniem tak . Jest jeszcze możliwość że ważysz 120kg , a koła są słabe .

Napisano

Stary, wes zdejmij łańcuch z korby i zakręć samą korbą, jeżeli coś tam to pewnie wina suportu, więc polecam przegląd zrobić. Lecz brzmi to jak klocki ocierające o tarcze

Napisano

Jeśli to zdjęcie twojego roweru i tak jeździsz, to czy mi się wydaje że masz wajchę szybkozamykacza tylnej osi zaciągnięty w kierunku tarczy? 

Napisano (edytowane)

Adam, na rower wsiadłem dziś pierwszy raz od momentu jak dotarł w piątek. 
 

Nic nie ruszałem, tak został wyregulowany i doszedł.

IMG_2695.jpeg

IMG_2696.jpeg

IMG_2697.jpeg

IMG_2698.jpeg

Edytowane przez Silence
Napisano

Myślałem że może on dotyka tarczy. Ale pro forma i tak daj go do góry w stronę widełek i oba wyreguluj tak żeby mocno dopinaly koła do ramy. Jak będziesz miał luźne, to koło może się gibac i klocki ocierać o tarcze. 

Napisano

@marcesco, ale autor już to robił...

@Silence, zawsze możesz odkręcić najpierw przednią tarczę i się przejechać, a później tylną tarczę i znowu się przejechać. Tylko żebyś nie nacisnął klamki bez zamontowanej tarczy albo włóż taką specjalną blokadę między klocki. Może dostałeś z rowerem.

W ten sposób wyeliminujesz całkowicie hamulce, a jeżeli to one (na co stawiam) to będziesz wiedział który to 🙂.

Napisano

Fakt, przepraszam. Ale nie zaszkodzi na spokojnie powtórzyć. Dodatkowo jak @WaGiant pisze - sprawdź samozamykacze, tj. wyjmij koła, osadź ponownie, sprawdź czy dobrze siedzi i zaciśnij. Plus sprawdź suport jak @Kuvoxi radzi, ale ultra-mało prawdopodobne przy nowym rowerze.

Napisano

Mnie dalej te szybkozamykacze nie dają spokoju. Ten tylny na zdjęciu widać że jest przed tarczą, ale przedniego nie widać, a jest blisko. Kto kurna w ogóle zamyka wajhy w dół... 

Napisano

Sprawdziłem dziś przy świetle dziennym klocki z tyłu. 
 

Wygląda tak jakby prawa strona patrząc z tylu nie dotykała tarczy, natomiast z lewej strony już dotyka. 

IMG_2702.jpeg

IMG_2703.jpeg

Napisano (edytowane)

Spróbowałem dokręcić szybkozamykacz i tak to wygląda…

 

Dokręcony szybkozamykacz

Troszkę poluźniłem i już jest normalnie. 
 

Teraz kręcąc pomału kołem, słyszę, że klocek obciera o tarczę. 

Edytowane przez Silence
Napisano

To nie wrażenie. Wygina się, bo zacisk jest źle ustawiony. Musisz go poluzować i ustawić tak żeby z obu stron był taki sam luz między klockiem a tarczą. Często wystarczy po poluzowaniu zacisku nacisnąć mocno klamkę i w tym czasie dokręcić zacisk. 

Napisano

Jesli masz luz na widelkach i koło przestawia się podczas zamykania szybkozamykacza, to za każdym razem będziesz po ściągnięciu Koła miał problem z ocierającą tarczą. Ustaw tak szybkozamykacz żeby jak najlepiej docisnal koło i wtedy wyreguluj  zacisk. 

Napisano

To się tak łatwo mówi ustaw tak żeby za każdym razem grało. Sztywne osie rozwiązują ten problem. Miałem takie szybkozamykacze co w poście. Same zmieniały swoje położenie między tarcza a zaciskiem mimo poprawnego ustawienia jedno wielkie dziadostwo tyle powiem. Wtedy mi jedna osoba doradziła kup zaciski dt Swiss będzie to się trzymac i co trzyma się już tyle czasu. Dlatego jak widzę zwykle zaciski zaraz to wyrzucam i kupuje dt Swiss. W szosie to samo było czułem ewidentnie że koło pracuje podczas wchodzenia w zakręty. Kupiłem rws dt Swiss i nagle się sztywno zrobiło. Także cena ich że jeden ponad 100 zł nie bierze się z niczego. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...