Skocz do zawartości

[7000zł] gravel/cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

powoli zbliża się czas zmiany roweru, mój dotychczasowy MTB nie sprawdza się w charakterze jazdy jaki preferuje, czyli trasy ok. 50-100km utwardzonymi ścieżkami leśnymi, szutrami i asfaltem.

Po dłuższej jeździe robi się mało komfortowo, do tego drętwieją dłonie, które zauważyłem zaczynam układać na krawędzi kierownicy kciukiem w kierunku jazdy (czyli tutaj myślę sprawdziła by się kierownica typu baranek). Rozważam zakup roweru typu gravel, ewentualnie cross.

Moja waga to ok 92kg i 190cm wzrostu.

Zależy mi głównie na komforcie jazdy, może to być kosztem prędkości czy agresywnej geometrii ramy, myślę ze must have w przypadku gravela to karbonowy widelec, no i hydrauliczne hamulce.

Jak dotąd robiąc rozeznanie moje największe zainteresowanie wzbudziły Kross Esker 6.0 i Kellys Soot 50, pierwszy trochę przekracza budżet, ale jeszcze w granicy bólu, drugi widzę można znaleźć za ok 6 tys.

Wybór jest o tyle trudny, że nie mam nikogo kto użyczyłby mi gravela żebym mógł się przejechać, przetestować, a tak jak pisałem wyżej, moim głównym kryterium jest komfort jazdy.

Ewentualnie biorę jeszcze pod uwagę crossa, jak np Giant Roam 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zależy mi głównie na komforcie jazdy

Komfort to pojęcie względne, każdemu wygodnie na czym innym

Typy masz ogólnie ok, zerknij też na rometa aspre 2

Osobiście za te pieniądze celowałbym w marina nicasio 2 ze względu na stalową ramę albo grail/grizl od canyona ale ne ci wyjdą ~7600 z przesyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe jaki to rower MTB, ten obecny, i z czego wynika ten dyskomfort? Obecne mtb z szerokimi kierownicami ponad 700mm wymuszają specyficzne ułożenie dłoni. W trudnym terenie się to sprawdza, ale na szutrówkach czy asfaltach dłonie szukają "korzystniejszego" ułożenia. Takie coś można uzyskać stosując tzw inner barends czyli rogi montowane w środku kierownicy w rozstawie zbliżonym do szerokości kierownicy szosowej. Można też pomyśleć o zmianie opon na szybsze, bardziej uniwersalne. Wielu producentów ma w ofercie obecnie gravel'owe 700x50, idealne pasujące też do 29er'ów jako szybsza i lżejsza alternatywa. Tak tylko delikatnie sugeruję że może warto poszukać na początek w czym leży obecny problem. Bo szczerze to dla mnie gravel raczej z założenia jest rowerem mniej komfortowym niż mtb. Oczywiście szybszym i bardziej efektywnym na określonych trasach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2023 o 16:37, Mihau_ napisał:

albo grail/grizl od canyona ale ne ci wyjdą ~7600 z przesyłką

Ciekawa propozycja, niestety dostępnę są jedynie na zamówienie z terminiem lipiec-październik

@el_gregorio to 12 letnia merida matts z 26 calowymi kołami i szczękowymi hamulcami, myślę że nie ma sensu już w niego inwestować, chciałbym po prostu coś na większych i szybszych kołach

Widzę, że jeszcze w cenie ok 6900 można wyrwać Gianta Revolta 1 z 2022r, chyba nie obędzie się bez wycieczki po sklepach rowerowych i prób przymiarki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie,

Jestem po kilku przymiarkach rowerów i jest to ciężki orzech do zgryzienia..

Kross Esker 6.0 pasuje nieźle, rozmiar wydaje się na mój wzrost dobrze dopasowany, jednak mam wrażenie że pół Polski jeździ na tym rowerze, jak byłem ostatnio w parku to w ciągu pół godziny minąłem co najmniej 3szt..

Superior X-ROAD Elite GR- bardzo fajny i dopasowany do mojego wzrostu rower, niestety jednak wygląda jak szosa z nieco grubszymi oponami, te cienkie rureczki nie wyglądają solidnie, dodatkowo egzemplarz z ekspozycji miał już kilka porządnych rys, także chyba mają niezły problem z malowaniem, no ale do zdobycia już za 7800zł

Romet Boreas 2- największy rozmiar też nieźle leży, ale jakoś nie widzi mi się SRAM Apex i jeden blat z przodu, wolę coś na GRX

Giant Revolt 1- tutaj miałem do dyspozycji L, musiałbym jechać do innego miasta szukać XL, ale za 8200 ta specyfikacja wygląda bardzo słabo

Cannondale Topstone 2- tutaj pozycja też wydawała się w porządku, ale 10 tys za aluminiowy rower z podstawowym GRX to trochę przegięcie..

Merida Silex 400- całkiem fajny rower i cenię Meride za to, że jeżdze na mtb Meridy 10 lat i nie miałem z nią żadnych problemów, niestety ten SIlex jest tak paskudny że wyglądu bym nie przeżył

Cube Nuroad Race, trochę przekracza budżet (8499zł) ale jeszcze w granicy bólu, fajny osprzęt, ale podczas przymiarki miałem trochę zagwozdkę, miałem do dyspozycji rozmiar XL i L, jak usiadłem na XL (jak wynika z strony CUBE) to miałem wrażenie że rower jest nieco za duży, zjeżdżałem jakieś 2cm na siodełku, a jak usiadłem na L to wydawał się ok, chociaż tutaj boje się że moje odczucia mogą nie być do końca miarodajne ponieważ nigdy nie jeździłem na rowerze z barankiem, pewnie jakbym usiadł na M to też by było spoko, bo miałbym wszystko blisko..

No i na końcu pozycja która na tę chwilę najbardziej mnie interesuje czyli Focus Atlas 6.7, przymierzałem rozmiar L i też wydawał się całkiem ok, solidna niemiecka rama, przyzwoity osprzęt w tej cenie (do zdobycia za ok 7200zł), jedynie te opony z traktora do wymiany. Nie przymierzałem rozmiaru XL bo nie ma go nigdzie w pobliżu, ale wg specyfikacji jest on jeszcze większy niż Cube który wydawał mi się za duży

Jak tak porównuje suche dane (reach, stack, TT) to ten Focus Atlas w rozmiarze L, wydaje się rowerem nawet nieco większym niż Kross Esker 6.0 w rozmiarze XL (na grafice 6.8 bo nie ma w bazie 6.7 ale są to te same ramy)

Mam wyjątkowo niefortunne wymiary, 190cm, noga 92cm, jak np na stronie Atlasa czy Cube odejme sobie 2-3cm to łapie się na L, jak myślicie, warto brać rozmiar mniejszy niż sugerują dane na stronach..? ten Atlas to sensowny wybór?

Zrzut ekranu 2023-03-27 205501.png

Edytowane przez chudy8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_rama na żywo sprawia wrażenie dość solidnej, to takie mtb z barankiem w przeciwieństwie do różnych cieniutkich Rondo (czytałem że akurat w Rondo ramy i obręcze lubią pękać i są problemy z gwarancją)

Osie 110x12mm z przodu i 148x12mm z tyłu, co z nimi nie tak? widzę że można bez problemu dokupić w razie awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to skąd ci się ta "niemiecka rama" wzięła. 

BTW pomyśl może nad rowerem z decathona, ich ramy pospawane ze starannością jak w maszynie budowlanej wyglądają "solidnie". Swoją drogą focus ma chyba max masę użytkownik + rower 120kg

Cytat

Osie 110x12mm z przodu i 148x12mm z tyłu, co z nimi nie tak?

To nie tak, że gravelowo-szosowy standard to 100x12 i 142x12. Tutaj masz tył w standardzie mtb boost więc jeszcze jakoś ujdzie, pomijając oczywiście, że wszystkie nowe piasty mtb mają inne bębenki. Temat przede wszystkim dotyczy przedniej piasty - w ilu innych rowerach widziałeś taki rozmiar osi? Spotkałeś się kiedyś np. z akcespryjnymi kołami obsługującymi 12x110?

To baaaaaardzo mało popularny rozmiar 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_

Cytat

"Swoją drogą focus ma chyba max masę użytkownik + rower 120kg"

hmm Esker ma 125kg, a nawet na ramie pojawiają się naklejki 100kg, to chyba dramatu nie ma, tym bardziej że wersja XL jest nawet dla koni ze wzrostem ok 200cm

Cytat

"Spotkałeś się kiedyś np. z akcespryjnymi kołami obsługującymi 12x110?"

nie, nigdy nie szukałem, nie znam się na tyle 😉

Cytat

To baaaaaardzo mało popularny rozmiar

 

ok, rozumiem

Cytat

BTW pomyśl może nad rowerem z decathona, ich ramy pospawane ze starannością jak w maszynie budowlanej wyglądają "solidnie"

Ridley Kanzo A GRX 600? ten wygląda nieźle za 7999zł, tyle że XL na tę chwilę niedostępny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ szukałem dzisiaj po Decathlonach tego Ridleya Kanzo A, udało się go znaleźć tylko w jednym w rozmiarze M,

generalnie wygląda nieźle, korba FSA, stery FSA, koła Shimano, pełen GRX jeśli chodzi o przerzutki i hamulce hydrauliczne, fajna geometria, siodełko Selle Italia, jedyny minus to kierownica bez flary (myślałem że jest to dziś standardem w gravelach i owijka gruz)- no ale powiedzmy za 250-300zł można to wymienić na fajną flarę 440mm z FSA i owijkę Fizika, będę czekał aż znajdzie jakiś L w okolicy do przymiarki

Jeszcze w salonie Speca do zrobienia za 9k jest Elite Diverge Elite E5, ale na razie nie mają mojego rozmiaru

Ten Ridley i Focus to chyba na tę chwilę dwie najciekawsze propozycje

336755037_171830372407514_8279800421191087109_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcesco trochę tak, ale rozważam już różne opcje, nawet Rondo Ruut Al1

po tych wszystkich przymiarkach i odwiedzeniu wszystkich sklepów w promieniu 30km chyba najbardziej leży mi Focus Atlas 6.7, na żywo ten rower wygląda świetnie, takie MTB z barankiem, do tego ma fajną geometrię i rozmiar L jest dość duży, został mi on jednak odradzony ze względu na nietypowe osie

Na dniach może jeszcze uda się przymierzyć Specialized Diverge Elite E5, i tak fundusz z 7k wzrósł do 9k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo długo szukałem czegoś w budżecie 7-8k i nie było nic ciekawego, moimi wymogami był napęd 1x11, hamulce hydrauliczne i nietuzinkowy wygląd (bo co za przyjemność jeździć rowerem który się nie podoba) Rondo Rutt AL1 wydawał się nieosiągalny aż do momentu kiedy pojawiły się promki i 2 tygodnie temu kupiłem go za 7499 PLN, jestem mega zadowolony, miałem obawy co do Sram Apex'a ale bezpodstawne działa bardzo dobrze, rower jest wygodny, szybki i piękny, od razu wymieniłem w nim opony, zrobiłem tubeless, zmieniłem tarcze na Sram Centerline i włożyłem kasete Sram XG-1175 co wiązało się też z wymianą bębenka, udało mi się zbić wagę z 10,56kg (M)(bez pedałów) do 9,62 (bez pedałów), koszt zmian to około 1200 pln, jeśli masz budżet do 9k to proponuje zrobić podobny setup jak ja zrobiłem :)

20230324_164954_1.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sz.jablonowskitak, tego Rondo też biorę pod uwagę, okazuje się że wcale nie jest to taki agresywny jeśli chodzi o geometrię rower ;) chociaż ja bym brał wersję na GRX,

fajnie te oponki wyglądają, gratuluje, wygląda świetnie ;) nie myślałeś jeszcze żeby tej owijki zmienić? sprawdzałem ją w sklepie to strasznie papierowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś przymierzyć Specalizeda Diverge Elite E5, okazało się że rozmiar 61 jest optymalny dla mnie, miałem nawet okazję się nim przejechać, rower dość wygodny i był do kupienia za 9 tys.

Nawet bym go wziął, gdyby nie fakt że w tym rozmiarze 61 wygląda karykaturalnie... (Cannondale Tpstone 2 też wygląda komicznie w moim rozmiarze XL)

chyba sobie dam spokój na razie z kupnem roweru i poczekam 1-2 miesiące, może się pojawi coś ciekawego z obecnie niedostępnych rowerów, albo w ostateczności kupie Focusa Atlasa 6.7 i będę liczył że nie będę musiał wymieniać kól..

p6pb22766716.jpg

Edytowane przez chudy8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...