Skocz do zawartości

[Sprężynki na uszczelkach kurzowych] Jaka jest ich funkcja


galezow

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, postanowiłem sobie sam zrobić serwis olejowy w Foxie 32 Rhytm. Niestety mam problem z wyciągnięciem uszczelek kurzowych. Przy okazji zniekształceniu uległy sprężynki znajdujące się na uszczelkach. Dodatkowo przy próbie wyciągnięcia uszczelek, z jednej z nich wyleciała taka sprężynka również z dolnej części uszczelki (nie miałem świadomości ,że są również w dolnej części.

Teraz do rzeczy, czy wspomniane sprężynki pełnią jakąś rolę, bez której uszczelki kurzowe tracą swoją funkcjonalność ?

Teraz zastanawiam się żeby tylko wyczyścić i przesmarować uszczelki osadzone, bez ich demontażu.

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja kiedyś zapomniałem założyć (tak obstawiam) tych sprężynek po którymś serwisie i obciąłem się dopiero po... ponad 2 latach :D. Uszczelki pełniły swoją funkcję i przy kolejnych serwisach w środku było czysto. Ale. Dolne sprężynki były na swoim miejscu i pewnie dlatego się syf do środka nie dostał. Niemniej najlepiej uszczelki wymienić i masz lekcję na przyszłość że przed demontażem uszczelek trzeba te sprężynki ściągnąć.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki koniecznie wymień, bo jak próbowaleś je wyjąć, to na pewno je już uszkodziłeś lub zniekształciłeś. Uszczelki te bardzo cieżko wychodzą. Trzeba zastosować solidną dźwignię, by je wydobyć. Ja ostatnio użyłem klucza płaskiego chyba 13 lub 17mm (nie pamietam). Ważne by owinąć go taśmą/gumą, aby nie spowodować uszkodzeń lakieru w miejscu styku narzędzia z dolnymi lagami.

Przy osadzaniu uszczelek (szczególnie tych nowych bez kołnierza) dobrze mieć dedykowany dobijak jak na załączonym zdjęciu, aby równo weszły.

Screenshot_20221229_073213_Chrome.jpg

Edytowane przez Kowal1986
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metalowa łyżka do opon samochodowych albo coś podobnego. Byle było zaokrąglone na końcu, a nie ucięte pod kątem prostym z ostrymi rogami. Lub klucz oczkowy (płaski) ok. 15mm (żeby na grubość wszedł pod uszczelkę po wyjęciu gąbek). Chociaż jak są do wymiany, to wszystko jedno czym je wyciągniesz, możesz nawet rozciąć. Ważne, żeby goleni nie uszkodzić.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć dzięki, udało się wszystko zdemontować i zamontować nowe uszczelki itd. Teraz mam pytanie czy mając ten amortyzator (po wpisaniu nr seryjnego na stronie Foxa)

2018 Rhythm Series 32 FLOAT 29 110

Part number: 910-18-118
Description: 2018, 32, A, FLOAT, 29in, Rhythm, 110, Grip Remote, Psh-Lk, (1pm CP), Shiny Blk, YS-7421/YS-7421 Logo, 15QRx110, 1.5 T, 51mm Rake, OE

I odnośniku do "Bath Oil volume" dobrze rozumiem, że do goleni od strony tłumika wlewam 40 ml oleju 5w teflon oraz 25ml oleju Gold do goleni od strony komory powietrznej? 

Dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...