Skocz do zawartości

[napęd] Nexus 7 porównanie przełożen w zewnętrznych przerzutkach


forapiotra

Rekomendowane odpowiedzi

Kłanim się forumowiczom.

Zwracam się do Was o pomoc w sprawie porównania przełożeń między Shimano Nexus 7 do klasycznych 21/24/27 biegowym przerzutkom.

Mniej więcej na Nexusie 7 mając 1 bieg równa się on któremu przełożeniu w klasycznych przerzutkach a mając bieg 7 równa się któremu większemu?
Pytam o to ponieważ udałem się do sklepu z zamiarem zakupu Waganta 7 lub Krossa 4.0 a zakochałem się w Giant Attend CS 2 i teraz nie wiem jedynie jak najszybciej mogę jechać na 7 ponieważ jazda na obecnym rowerze z biegiem na najwyższym 3 pierwszym i 8 na tylnim jechało się bardzo szybko i chciałem wiedzieć z czym to mogę porównać. 

Bardzo proszę o pomoc i porównanie, dziękuję z góry braciom i siostrom forumowiczom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste . Zakres przełożeń piasty z przerzutką podaje się w % . Jakie przełożenia z tego uzyskasz zależy od ilości zębów na korbie i z tyłu .  Tzn jeśli ktoś ma te dane to można policzyć .  Dodatkowo żeby wiedzieć jakie masz przełożenia w obecnym rowerze też trzeba znać ilość zębów na korbie i na kasecie . Aha i jeszcze rozmiar koła .

ew może ten kalkulator pomoże http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to co napisał kolega WaGiant.
Ja dodam od siebie, że o wiele ważniejsze jest stopniowanie - czyli jakie są różnice między kolejnymi "biegami". Bo szybkość roweru bardziej zależy od ciebie - nawet na "miękkich" przełożeniach da się wykręcić niezłą prędkość.
Jeśli mimo to taki nexus będzie "za wolny" to poprawisz to sobie zmieniając zębatkę przednią na większą bądź tylną na mniejszą.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za kalkulator. 

Jeśli to nie problem to poproszę tylko o pomoc czy dobrze to interpretuje:

W Giant ATTEND CS 2 GTS 2021 Nexus 7, opony C1880 700x38C (40-622)

a obecnym rowerze przednia korba ilość zębów na najwięszej 42, tylnia kaseta SHIMANO ACERA CS-HG41 8 RZ. 11-32, opony 26 (52-559)

W tej porównywarce nie ma tej kasety 11-32 najbliżej jest 9 rzędowa i brak jest mojej opony i nie wiem która się kierować bo jak zmieniam między 50-559 a 54-559 to jest 0,5km różnicy.

 Nexus na 8 biegu daje prędkość 39,1 km/h a mój obecny rower na najwyższym biegu na przedniej i tylenj przerzutce daje albo 41,9km/h lub 42,8 lub 43,4 w zależności od opony

Jeśli to jest róznica 3km to idzie z tym żyć i biorę Gianta ale pytanie czy dobrze to interpretuje.

Z góry raz jeszcze dziękuję za poświecony czas za pomoc. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem G z oponami 28x35 ale to mała różnica , pomijalna dla prędkości . Na korbie 38zębów , z tyły 18 .  I jaki tam jest Nexus 7 czy 8 bo to może być różnica .

https://www.greenbike.pl/rower-miejski-giant-attend-cs-2-gts-2021-p-7042.html?gclid=EAIaIQobChMI38yf9OG6-wIVFASiAx007QqmEAAYASAAEgKDW_D_BwE

 

 Dobrze interpretujesz . Teraz najtwardsze przełożenie masz 42:11 = 3,8  Vs ok 3,3 w Giancie . Ale max przełożenie to nie wszystko , popatrz jakie będą przeskoki miedzy biegami w G , a jakie są w starym . Popatrz też jaki będzie najlżejszy bieg . Tu stracisz dużo .

Aha , zmieniasz koła na większe więc różnica w V będzie mniejsza niż to wynika z przełożeń .  Żeby określić prędkość trzeba wiedzieć z  jaką kadencją jeździsz . W kalkulatorze domyślnie jest 90 . To sporo , ja ustawiłem 75 . To z kolei mało .

Kasety 8s 11-32 nie ma ale możesz z 9s wyrzucić jedno kółko , a inne poprzesuwać . Zresztą dla obliczenia Max V wystarczy 42 i 11 .

Aha 2 , a ten rower nie ma hamulca torpedo w piaście ?  Generalnie zakwalifikowany jest jako rower miejski i ja tak go widzę . Na wycieczki osobiście wolałbym normalny napęd .

 

Edytowane przez WaGiant
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze wyregulowany Nexus bardzo fajnie zmienia biegi, nie ma wystających na boki, łatwych do uszkodzenia elementów i jest dość bezobsługowy, to jednak ograniczony zakres przełożeń (nawet w porównaniu do układu 3x7 na wolnobiegu), większe opory generowane przez przekładnię planetarną, drogie naprawy gdy już coś się zepsuje, no i hamulec torpedo (jeśli jest, ja nie znoszę i parę razy o mało się nie zabiłem nawet wsiadając na taki rower gdy korba lekko się cofnęła i rower zaczął hamować) - to wszystko argumenty przeciwko temu rozwiązaniu.

Widziałem już Nexusy ze skorodowanymi na sztywno zapadkami po jednym myciu myjką (a tych zapadek jest kilka kompletów).

No i jeszcze utrudniona wymiana dętki w tylnym kole, w razie awarii w trasie (warto mieć wtedy dętkę typu "dwa końce").

Dlatego ja też odradzam tego Gianta.

 

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest ten rower podany przez Ciebie w linku: https://www.greenbike.pl/rower-miejski-giant-attend-cs-2-gts-2021-p-7042.html?gclid=EAIaIQobChMI38yf9OG6-wIVFASiAx007QqmEAAYASAAEgKDW_D_BwE

swoje specyfikacje podane prędzej brałem ze strony producenta

Nexus 7, tego wybrałem z roczniak 2021 bo Nexus z 8 biegami to już za dużo stów róznicy a po drugie jest on w modelu z ramą błyszczącą a ja takiej nie chce, wole matową w "7ce".

Brak hamulca torpedo.

Dętką się nie przejmuję, umiem zmieniać tego rodzaju koła. Co do moich potrzeb to ja rower potrzebuję na jazdę po mieście, do pracy, na asfald, po wałach, mało górek, przeważnie płasko, czasem do lasu, żadne większe i dłuższe trasy bo kolano mi na to nie powala i już nie będzie pozwalać. 

Wybrałem tego Nexusa bo jak się przejechałem to urzekła mnie cisza, brak dodatkowych odstających elementów w postaci tylniej przerzutki, nie muszę się martwić że ktoś naruszy pozycję jej pozycję przy stojaku na rower albo sam gdzieś przez przypadek przetrącę. Dodatkowo przesiadam się z górala i zależało mi aby rama była dość nisko miedzy krokiem, mierzyłem ramę 21 i 19 i wolę 19 przy wzroście ok 180cm z tendencją w dół. Mi już zależy na wygodzie i nie chce już leżeć na ramie tylko sie trochę wyprostować. 

Jeśli chodzi o kadencje to powiem szczerze że dopiero teraz poznałem tę definicję bo wcześniej przy swojej rekreacyjnej jeździe na to nie zwracałem uwagi, macham pedałami, przestaję, macham, przestaję gdy czuje zmęczenie, nawet nie umiem opisać jak pedałuje bo nie skupiałem się na tym i nie wiedziałem że to ma znaczenie ale bardziej pewnie w świecie pro a nie amatorów.

Zapytałem o tę prędkość bo ciekawiło mnie ile wolniej będę się na Nexusie 7 poruszał wracając np w trasie bo jadąc na najwyższych biegach zasuwam z zadowalającą mnie prędkościa, mój błąd że jak testowałem Gianta to nie wczułem się w opór na biegu 7mym.

WaGiant napisałeś że możesz zrobić mi porównanie jak poznasz mój rower ale za dużo szczegółów modelowych nie mogę podać bo to rower sprzed 20 lat i składany był, nie jest żaden to oficialny sprzęt konkretnego producenta, rama inna, hamulce inne, sprzęt inny. 

Z tego co mogę podać to zdjęcia: (przepraszam za syf ale ostatnie miesiące wiedząc że zmieniam rower to już zerowe dbanie o wehikuł)

316040910_3342840199308859_1353116470971594332_n.jpg

316041424_1186905765542656_3616962652962761248_n.jpg

316135929_446158907695054_6316822153391051557_n.jpg

316143267_863954901410136_6058958510772912238_n.jpg

316156697_839416510589077_6158449573388803495_n.jpg

3 godziny temu, RabbitHood napisał:

Ogólnie to co napisał kolega WaGiant.
Ja dodam od siebie, że o wiele ważniejsze jest stopniowanie - czyli jakie są różnice między kolejnymi "biegami". Bo szybkość roweru bardziej zależy od ciebie - nawet na "miękkich" przełożeniach da się wykręcić niezłą prędkość.
Jeśli mimo to taki nexus będzie "za wolny" to poprawisz to sobie zmieniając zębatkę przednią na większą bądź tylną na mniejszą.

Nie wiem co masz na myśli zmieniając zębatkę przednią skoro ten nexus ma tylko 7 biegów w manetce i niz poza tym. 

Edytowane przez forapiotra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, już sam sobie odpowiedziałem i zrozumiałem sugestię zmiany zębatki. Już mi się definicje mieszają ;)

 

U mnie tak wyszedł wynik sprzętu mojego roweru: 

Czyli różnica między najwyższym biegiem w starym rowerze a tym Nexusie 7 wg porównania będzie 3,5km/h

 

Zrzut ekranu 2022-11-19 210253.jpg

Edytowane przez forapiotra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jechałeś i ci pasuje to nie musisz przejmować się zdaniem innych . Takie  rowery ( takie napędy )  też mają zagorzałych zwolenników .  Myślę że te 3,5km w razie czego nadrobisz kadencją . Ostatecznie możesz zmienić z tyłu zębatkę na mniejszą . Tzn trzeba poszukać czy są 17 , 16 ? Można też zmienić korbę na większą 40 , 42 , 44 ....  ale to już większy wydatek i więcej pracy . Oczywiście jeśli rama pozwoli na większą korbę .  Tylko robiąc takie zmiany wpływasz nie tylko na najszybszy bieg ale też na najlżejszy . Cały napęd robi się ,,twardszy " .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, forapiotra napisał:

Nie wiem co masz na myśli zmieniając zębatkę przednią skoro ten nexus ma tylko 7 biegów w manetce i niz poza tym. 

W większości typowych rowerów masz zębatki/zębatkę z "przodu" czyli przy korbie i z tyłu czyli przy kole. I jedną i drugą możesz sobie zmienić. Gdy zamienisz zębatkę w korbie na większą będziesz miał cięższe wszystkie przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz porównanie obu napędów.

https://www.gear-calculator.com/?GR=SNI7&KB=38&RZ=18&UF=2185&TF=90&SL=3.5&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=24,32,42&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32&UF2=2075

Ja bym poszedł w Nexus/Alfine 8, różnica jest zwłaszcza na miękkim biegu.

Koszty zakupu z piastą planetarną są większe, ale nie pier.. się z serwisowaniem napędu, a koszty wymiany łańcucha i koronek są śmiesznie niskie, w porównaniu z napędami z klasycznymi przerzutkami.

 

Rower myję myjką ciśnieniową, wbrew opiniom nie rdzewieje, sam robię przegląd serwisowy, dobry smar w piaście i jedzie bez problemów po mieście, szutrach, błocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...