Skocz do zawartości

[Piasta przód] Problem.


drajwer112

Rekomendowane odpowiedzi

No więc moja piasta potrzebowala serwisu. Rozebrałem ją, przeczyściłem dałem smaru itp. Podczas skrecania jej napotkałem taki problem: nie da się skasować luzu. W sensie no da się, ale ja coś robię źle, ale nie wiem co.  Rozebrałem ją po przeciwnej stronie od tarczy. Dociagam ten konus, dokrecam nakrętke i nadal jest luz. Piasta lekko się kręci i w jedn miejs jest opór i nie da się dalej kręcić. Dodam, że w tym miejscu gdzie jest opór nie ma tego luzu.  W dodatku ten konus siedzi jakoś krzywo i widać kulkę. Tak ma być? https://imgur.com/a/o3xRyeY

Piasta to jakiś shunfeng. Nie było z nią problemów. Włożyłem po 9 kulek na każdą stronę. 

Edytowane przez drajwer112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wygląda to tak. Udalo się jakoś, ale właśnie gdy ruszę oske kilka cm dalej to czuc już teraz delikatny luz. No i ten opór nadal jest. Czy to wina zuzytych kulek? Miski są na pewno w idealnym stanie. Mam nawet ich zdjęcie.

Dodam, że w piascie z tylu mam to samo. Obrocisz oske i luz, a w innej pozycji sztywno. 

Edytowane przez drajwer112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konus jest zużyty.                                                                                                                                                                    Konus jest jedynym elementem który jest nieruchomy w łożysku i dlatego najszybciej się zużywa. Zużycie następuje w jednym miejscu, wizualnie może się to objawiać drobnymi wrzerami na bieżni konusa czego efektem może być problem ze skasowaniem luzu lub pojawiający się lekki opór w jednym miejscu w trakcie obracania osią piasty.

Aby konus równo się zużywał dobrze jest co kilkaset kilometrów lub kilka razy w sezonie poluzować oś piasty w rowerze i obrócić ją o kilkanaście stopni tak aby za każdym razem konus był w innej pozycji po przykręceniu koła do widelca.

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dokumosa napisał:

Kulek nie pogubiłeś?

Nie. Jest tyle ile było po dwóch stronach. Ale na pewno nie są te same co były, czyli tak, że po prawo jest może z jedna dwie kulki z lewej strony. Podczas wyjmowania po prostu mi wypadły. 

@leejoonidas Jeśli chodzi o ten lekki opór to w tej sytuacji wyglada to tak, że aby ruszyć ośką dalej trzeba użyć troche siły. Mam konus z takiej samej piasty (tylnej), wloże i dam znać.

Wiecie może gdzie kupować takie części jak konusy, ośki do tego typu "china" piast?

 

 

 

Edytowane przez drajwer112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że koło przesuwa się w lewo lub prawo przy przykrecaniu. Trzeba się mocno postarać żeby je dobrze ustawić, a i tak mało to da. Faktycznie założenie węższej opony może w jakiś sposób pomóc.

Pozostanę przy tylnej piaście -mniej więcej opisałem problem wyżej. Rozebrałem ją i ujrzałem takie pomarańczowe "coś". Nie da się tego niczym zetrzeć, nie wygląda to również na żaden nalot rdzy.

 

https://imgur.com/a/iua2ihh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...