Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] shimano slx 675 - miękka klamka


clip7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Hamulce mają jakieś 5-6 lat.Dwa lata temu pojawił się problem pierwszy raz i tak z tym jakoś ciągnę. Klamki są po prostu jak z gumy. O ile lewa jeszcze w miarę to prawa bardzo miękka. Hamuje, ale na stromych zjazdach muszę czasem kilka razy pompować klamką. Za zwyczaj wymieniałem okładziny, płyn i jakoś dalej szło ale teraz jest kaplica na tylnym hamulcu. Przy wymianie płynu i odpowietrzaniu, z żółtym klockiem Shimano w zacisku, klamka twarda jak cholera. Potem z okładzinami i tarczą już gorzej. Dolewam po tym płynu ale nic to nie daje. Ciągle trzeba pompować klamką. Zaciski suche. Pod klamkami są ślady płynu ale nie wiem czy to nie spłynęło przy wykręcaniu lejka. Z prawej strony na klamce mam śrubę do ustalania odległości klamki od kierownicy. Klamka jest na maksa oddalona a i tak, przy mocnym dociśnięciu potrafi dotknąć kierownicy. Czytałem, że ludzie mieli przygody z tymi hamulcami.

Czy możliwe, że klamki szlag trafił, szczególnie prawa?

Czy wymiana klamek jest opłacalna czy lepiej założyć nowe hamulce. Co byście polecili do ścigania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyjrzałem się dokładnie klamkom. Ewidentnie mokro od płynu w środku obu klamek. Jak wymieniałem olej to stary był aż szary, więc chyba gdzieś są rozszczelnienia, którymi dostaje się powietrze i kurz. 

Nie wiem czy ryzykować z samymi klamkami m7100, koszt 37,50 euro sztuka. Cały set xt 8100 bez tarcz jest do wzięcia za coś koło 196 euro, magura mt5 za 155 euro. Zastanawiam się czy nie wziąć xt. Czy te modele 8100 są godne polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Mam oddzielnie montowaną klamkę m675 i oddzielnie manetkę prawa m8100. Na czym polega to pogryzienie? Klamka m7100 nie ma obejmy? Nie będzie pasować do tej manetki? A gdybym kupił klamki m8100 xt to prawa klamka też jakoś nie będzie pasować do prawej manetki m8100?

Wiem, że są chyba jakieś wersje, że manetka montowana jest do klamki albo odwrotnie, nie pamiętam ale ja takich nie mam.

Czyli chodzi o system i-spec ev? Z tego co pamiętam były 2 wersje manetki 12 biegowej, zwykła na obejmę i i-spec ev. Mam na obejmę. Czy w przypadku hamulców serii 6100, 7100 i 8100 też są 2 wersje do wyboru?

Edytowane przez clip7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie pasować do wszystkich klamek obecnej oraz poprzednich generacji. I-spec to system montażu bezpośrsdniego manetki do obejmy klamki. Jak rozumiem posiadasz manetkę sl-m8100 w wersji z obejmą więc wariancją i-spec się nie musisz przejmować. Gdybyś miał którąś z manetek poprzedniej generacji to ich obejma jest zbyt szeroka i inaczej usytuowana względem współczesnych i w związku z tym koliduje z przesuniętą do wewnątrz kierownicy obejmą nowych klamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczna nie jest. Uszczelki tłoka pasują. Jednak zanim kupisz chińskie uszczelki sprawdź gładź cylindra w klamce. W m7000 podczas pchania oleju na siłę w górę od zacisku pęka gumowy, niewymienny kondom w klamce (stankwi część zbiornika). Jak klamka sika z tej plastikowej kratki to kaplica.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście prócz wycieków wewnątrz klamek, widzę też olej w osłonie mocowania przewodu hamulcowego prawej klamki. Jakby ścieka ze miejsca, w której łączy się pokrywa zbiornika z dolną częścią. 

Gdybym chciał wymienić same klamki to czy zamiast klamek slx m675 można zastosować każdą klamkę np. slx m7000, m7100 lub xt m8000, m8100? Już wiem, że jeśli chodzi o manetkę to będzie pasować. Chodzi o zaciski.

Edytowane przez clip7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem klamki. Oczywiście teraz sucho. Jednak w kwestii twardości klamek jestem dalej niezadowolony. U żony mt200 twarde jak cholera. U mnie pomimo tego, że oddalilem dźwignie hamulca maksymalnie od kierownicy to prawa po wciśnięciu schodzi do połowy a lewa prawie do połowy. Klocki jak nowe. Zastanawia mnie jeszcze grubość tarcz rt66. Napisane, że min. 1,5 min. a ja mam z tyłu koło 1,1mm a z przodu 1,2mm. Czy tu też może leżeć przyczyna za miękkich klamek. Przypominam sobie, że jak odpowietrzałem hamulce na żółtym klocku Shimano, to klamki były twarde jak cholera. Więc może tu jest problem. Czy tarcze muszą być dedykowane, czy każda się nadaje? Mam 160 tył i 180 przód na 6 śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mnie to zastanawia. Sytuacja kiedy mam wkręcony lejek z płynem w klamkę. W zacisku żółty klocek Shimano. Płyn przelany, odpowietrzone. Klamka przy naciskaniu twarda jak cholera. Po wyciągnięciu klocka i włożeniu zacisku z okładzinami, ze sprężyną w tarcze hamulcową, klamka się zapada. Robi się twardsza po kilkukrotnym jej naciśnięciu ale jak dla mnie już jest za miękko. Rozumiem, że skoro lejek jest wkręcony to płyn się dolał automatycznie. Próbowałem też po tym przelewać płyn, odpowietrzać ale to samo. Jutro wymienię tarcze ale nie chce mi się wierzyć, żeby te prawie 0,5 mm robiło taką różnicę. Na mój rozum to wygląda tak: tłoczki mniej wychylone (żółty klocek) jest ok. Tłoczki bardziej wychylone (okładziny i tarcza) więcej płynu w układzie i tu klamka robi się miękka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, clip7 napisał:

Jednak w kwestii twardości klamek jestem dalej niezadowolony. U żony mt200 twarde jak cholera.

Nie znam się na hamulcach z wyższej półki, ale MT200 miałem (teraz córka ma też takie) i nie mogę ich tak określić, a co do hamowania żadnych zastrzeżeń. Z czystej ciekawości - na pewno powinny być tak twarde? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że powinny być twarde. Jeśli nacisnę dźwignię tylnego hamulca to można powiedzieć, że wciska się gdzieś ponad 50% i ma około 2cm do kierownicy (jest to przy maksymalnym oddaleniu dźwigni pokrętłem regulacyjnym). Jeśli pokrętło regulacyjne oddalenia dźwigni ustawie gdzieś w połowie zakresu to po naciśnięciu, dźwignia dotyka już kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem tarcze. Różnica między zużytymi a nowymi to ponad 0,5 mm. Wkręciłem lejek w klamkę, zalałem płynem i włożyłem tylne koło i nacisnąłem parę razy klamkę. Klamka twarda jak cholera. Niby tylko pół milimetra a taka różnica, dziwne. Problem w tym, że nie dało się wyregulować zacisku i tarcza cały czas ocierała o okładziny. Czyli od nowa, cofnięcie tłoczków i pompowanie klamką na nowej tarczy. Przestało ocierać ale klamka zrobiła się miękka jak wcześniej. Te hamulce chyba tak po postu działają.

Nie pasowało mi to. Podkleilem starą tarczę taśmą przezroczystą tak, żeby grubość była pomiędzy tarczą nową a zużytą i na takiej tarczy zrobiłem całą procedurę na nowo. Jak dla mnie dopiero teraz jest idealnie. Klamka twarda, okładziny bardzo blisko tarczy ale nie ocierają. Teraz mogę spokojnie przybliżyć dźwignię do kierownicy bez obawy, że przy naciśnięciu dotnie jej. 

Zastanawia mnie tylko czy zużycie klocków nie spowoduje znów miękkiej klamki. Nowe chyba mają 3mm a przy chyba 1mm wymiana. Czyli w sumie 4 mm do zużycia. Będę jeździł i dalej obserwował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...