Skocz do zawartości

[amortyzator] Wybór nowego amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

planuję wymianę amortyzatora, ale mam w związku z tym spory dylemat. 

 

Kryteria:

- 100mm skok (super gdyby była możliwość zwiększenia skoku w przyszłości, po głowie chodzi mi wymiana ramy za jakiś czas)

- oś boost, koło 29"

- rower XC (Merida Big nine 500 lite) 

- moja waga około 80kg

 

Fajnie gdyby był lekki, ale priorytetem jest jednak trwałość. Nie biorę udziału w wyścigach. Moja jazda polega na "zwiedzaniu" lasów, szukaniu nowych ścieżek, czasem jakieś mniejsze hopki i dropy, raz w roku góry. Obecnie mam Markhora, ale nie jestem zadowolony (szczególnie ze sztywności).  

 

Rozważam trzy:

1. ROCK SHOX Reba RL 29" - około 2200zl

2. Rock Shox SID SL Select RL 29" - okolo 2500zl

3. Marzocchi Bomber Z2 

 

Powiem szczerze, że gdybym miał wybierać emocjonalnie a nie racjonalnie to najbliżej mi do Bombera, jednak jest najdroższy i trudno dostępny w PL. Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli miałbym wybierać to postawiłbym na SIDa, zwłaszcza, że różnica to tylko 300 zł, a masz zawsze lepszy/nowszy tłumik.

Ponadto dostępność części do RS jest bardzo dobra i niemal wszędzie go naprawisz.

Serwis Reby może będzie nieco tańszy, ale nie na tyle by rezygnować z SIDa.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może myślę zbyt stereotypowo o SID (jako o wyścigowym widelcu do XC) ale czy do zastosowań trailowych będzie, ok?

Rozważałem jeszcze SID 35mm ale minimum skoku to 120mm.

 

Mile widziane również inne opcje niż wskazane przeze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli, że podoba mi się SID (35mm), ale odpada ze względu na skok 120mm.

 

Chociaż na stronie producenta widzę, że jest też wersja 110mm. Biorąc pod uwagę dodatkowo SAG to tej różnicy nie byłoby już tak dużo. Tylko nie widzę go w polskich sklepach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W widelcach 120 mm stosuje się SAG 25% (30 mm), co odpowiada widelcowi 100 mm ugiętemu o 10 mm. 

W tym budżecie dostaniesz również Revelationa 120 mm, do którego za jakiś czas możesz wsadzić tłumik Charger 2.1 (+ ewentualnie nową sprężynę Debon Air i lepsze uszczelki przeciwkurzowe) i uzyskać Pike'a Ultimate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rythm 34 od 32 chyba niczym poza średnicą się nie różnią. Nie sprawdzałem autoryzowanego serwisu, ale w innym uznanym serwisie koszt pełnego przeglądu jest zbliżony do pełnego przeglądu Reby. Uszczelki SKF są faktycznie dwa razy droższe, ale do wyboru są też tańsze.

 

1500 to chyba akceptowalna cena, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet uszczelek do widelca Foxa (sprężyna, tłumik, przeciwkurzowe) potrafi kosztować nawet  ok. 500 zł.

Po doliczeniu robocizny koszt serwisu może wynieść ok. 700 zł.

Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem, to 1500 zł. za nowego Rythma jest dobrą ceną, bo normalnie kosztuje ok. 2500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko za Rebe z MC (o raczej złej sławie) i tak musiałbym zapłacić więcej.

Martwi mnie tylko że mój ma offset 51 a ten który planuje kupić ma 44. Z drugiej strony Big Nine według strony producenta jeśli mają np. Sida to też 44mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 minut temu, bogus napisał:

Ponadto zawsze można Rebę zmodyfikować i wstawić Debon Air i Charger.

Rozumiem że wtedy powinno być znacznie lepiej, tak ? 

 

Bo jeszcze tak sobie kalkuluje że przy koszcie serwisu foxa szybko zbiore budżet na chargera ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Powinno. Tyle, że zakup Chargera i DA to koszt ponad 1000 zł, więc lepiej dołożyć do SIDa 😁

Ja na Chargerze i DA nie jeździłem, tyle co w literaturze czytałem i sam się zastanawiam nad modyfikacjami. Na początek DA a może kiedyś Charger, chyba że wcześniej zmienię na wspomnianego SIDa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Select plus to już golenie 35 mm i cena w okolicy 3500 zł.

W Select masz DA i Chargera w serii. Mimo, że to 1 a nie 2 to już mniejsza różnica. Pomiedzy Rebą z MC a SIDem z Chargerem masz różnice w cenie 300 zł, więc nie ma się nad czym zastanawiać. Sam Debon Air kosztuje około 200 zł, a gdzie tu mowa o tłumiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

Masz dwa modele SIDa pomijając skok:

1. SID SL (golenie 32 mm, w tym wersja zwykła - tłumik Rush, Select - Charger 1, Select + - Charger 2, Ultimate - Charger Race Day)

2. SID (golenie 35 mm, wersje takie same jak wyżej)

 

Rozumiem, że wybierałeś pomiędzy SID SL Select a Rebą RL, a z nich dwóch przy różnicy 300-400 zł warto wybrać SIDa z uwagi na nowszy tłumik (Charger 1 vs Motion Control) i nowszą sprężynę powietrzną (SoloAir vs DebonAir). Przy czym każdego SIDa i Rebę możesz zmodernizować. Jednak Reby przy tak małej różnicy w cenie nie opłaca się modyfikować bo wyjdzie drożej niż SID. 😁

Mam nadzieję że się rozumiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...