Skocz do zawartości

[5000-6000] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wiem że tego typu tematów jest dużo ale niestety nadal mam mętlik w głowie dlatego będę wdzięczny za pomoc :) Może zacznę od początku, już jakiś czas temu wymarzyłem sobie kupno gravela ale raz że budżetowo i jeśli chodzi o dostępność wiadomo, było/jest kiepsko i finalnie zdecydowałem się na zakup Marina Muirwoods'a, jest to naprawdę fajny ,,plastyczny'' rower bo pozwala na dużo modyfikacji ale nadal czuje że to nie jest to.Przede wszystkim zamiast prostej kierownicy chciałbym baranka - o dziwo bardzo rzadko trzymam normalnie ręce na kierownicy, jest mi wtedy po prostu niewygodnie.Mój budżet to maksymalnie 6 tysięcy zł i wiem że za te pieniądze nie będzie cudów których nie oczekuje, chciałbym jako amator cieszyć się z jazdy - to wystarczy :) Z ,,technicznych'' kwestii myślę że jeżdżę w 60 % po lesie/szutrach reszta asfalt, nie chciałbym żeby pozycja na rowerze była bardzo sportowa raczej pośrednia nie musi być to Four Corners :) Dużą uwagę zwracam na ramę, geometrię, gwarancje - w tej cenie nie oczekuje oczywiście wysokich grup sprzętowych shimano.Mam 186-187 i ok.93kg wagi.Z rowerów które wpadły mi w oko to Cannondale Topstone 3, Specialized Diverage Base E5, NS RAG+ 2, Triban GRVL52.Z góry dzięki za odpowiedzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosunek ceny do osprzętu na pewno jest gorszy ale Aspre 2 ma mocno sportową geometrię.Niestety w przypadku graveli trzeba chyba przełknąć kwestie cen, tak naprawdę w każdym z tych które podałem podobają mi się pewne aspekty ale sam nie wiem który będzie najlepszym wyborem.Może ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenia z innymi w tej klasie albo z ww :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie przesadzałbym z tą sportową geometrią. Uspokoisz ją podkładkami jakby co. W tej cenie poza wspomnianym Aspre nie znajdziesz nic podobnego. Więc patrząc na relację osprzęt/cena to tu konkurencji chyba nie ma. Oczywiście warto się przymierzyć bo rower nie musi Tobie leżeć i tyle. Poza tym masz jeszcze gianta revolta (typowy gravel)

https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-2-2022

oraz druga opcja:

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-3-2022

lub

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-2-2022

To rowery szosowe/allroundery i tak naprawdę wsadzasz do nich szerszą oponę 35c lub 38c i masz szutrówkę (sam korzystam z takiego rozwiązania). Oczywiście osprzęt gorszy niż w aspre (masz hample mechaniczne a nie hydro, no i grupy szosowe sora i tiagra co w lekkim terenie niczym nie wadzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten Revolt 2, podrożał od zeszłego roku :blink:, 1000zł. Masakra.

W tym budżecie jest jedna zasadnicza kwestia, hamulce. Musisz sobie odpowiedzieć, czy chcesz hydrauliki, to musisz kupić Aspre czy Ci pasuje wygląd i geometria czy nie.

Jeżeli weźmiesz mechaniki, które o dziwo też hamują w co można mieć wątpliwości czytając niektóre tematy, to wtedy już jest w czym wybierać, choćby ten Giant powyżej, ale konkurencje ma dużą. Jeżeli wystarczy Ci napęd 1x, to mz warto spojrzeć na Marina

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-gestalt-x10

Jeżeli brałeś pod uwagę Topstone'a to wg mnie Topstone 4 też jest wart uwagi, od 3 różni się tylko napędem dopłacasz za sore 2x10 700zł, a tam nawet nie ma sprzęgła (chyba jest to napęd bardziej szosowy niż terenowy). w "czwórce" masz Microshifta 1x10 z bardzo uniwersalnym zakresem przełożeń i mocnym sprzęgiełkiem, w kieszeni trochę zostanie, np. na nowe opony, bo te riddlery są drutowane. 

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gravel-bike/topstone/topstone-4-c15801m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Artur85 napisał:

Ale ten Revolt 2, podrożał od zeszłego roku :blink:, 1000zł. Masakra.

...no wiesz...alu 200-300% do góry w szczycie, farby 20-40% , euro/dolar 10-15% o kosztach energii nie wspominając- tak więc tanio to już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, keltu napisał:

Pozagrupowy korbeł na kwadrat za 5500 coś pięknego 

Wiesz, jestem świadomy takiego rozwiązania, ale co zrobisz jak nic nie zrobisz? Takie czasy, albo idziesz na kompromis i kupujesz co zaoferuje producent, albo przeglądasz internet, katalogi, piszesz na forach i liczysz, że kiedyś coś się pojawi.

Inna sprawa jest taka, że nie każdy robi kilka tyś. rocznie i takie budżetowe rozwiązania też spełnią swoje zadanie.

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ważne by spełniał swoje zadanie bo kilka tysięcy kilometrów rocznie jeszcze nie robię :) Chciałbym po prostu cieszyć się z jazdy.Fajną opcją wydaje się ten contend ar 3 plus zmiana opon ale tak czy inaczej z dostępnością rowerów jest tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...