Skocz do zawartości

[6500] Hardtail dla kobiety, koniecznie Giant/Liv


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zakupu roweru dla mojej żony. Z pewnych względów musi to być Giant/Liv. Oferta damskich rowerów jest dość biedna. Żona na pewno stawia na lekkość prowadzenia i wygodę podczas wycieczek. Ale ma też chrapkę na jakieś amatorskie starty w zawodach. Liv najwyższy model to tempt0 gdzie nawet nie ma sztywnej osi. I teraz pytanie czy przy wzroście 168cm i wadze 55kg jest sens czegoś szukać z męskiej grupy gianta ? czy to co oferuje Tempt0, przy takich gabarytach powinno zaspokoić oczekiwania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty wiesz, że kobiety do ścigania kupują męskie rowery ?  Zmieniają siodełka na damskie i ewentualnie przycinają kierownicę ? (kurde, męskie to chyba niewłaściwe określenie...). 

Moja żona miała Treka Procaliber WSD, czyli różowy odpowiednik "normalnego" Procalibra, który poza kolorem i siodełkiem niczym nie różnił od wersji tradycyjnej. Następnie Scott Contessa Scale 900, w którym sytuacja wyglądała podobnie, czyli siodełko i kolor. Geometria dokładnie taka sama jak w "męskich" odpowiednikach. Tak więc myślę że swobodnie możesz wybierać z całej oferty i na koniec dokupić właściwe siodełko i ewentualnie wymienić mostek i skrócić kierownicę. Tym bardziej, że modele "kobiece" na ogół, w najwyższych modelach, występują na osprzęcie klasy NX/SLX. Jeśli więc pani chce cos lepszego niż przeciętne, to i tak nie ma wyboru i zostaje albo wybór "normalnego" roweru, albo kupno damskiego i update.

Zaznaczam że moja wypowiedż dotyczy rowerów hardtail XC/XCM. Na rowerach rekreacyjnych się nie znam, ale tam mogą występować jakieś większe różnice, uwzględniające płeć, czyli obniżanie ramy itp...

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest sens szukać czegokolwiek z męskiej oferty Gianta do 6500 to kwestia osobna.

Na pewno jednak ten temp0 nie jest rozwiązaniem, giant/liv nie podaje wagi, ale po modelu tempt0 widać że waży tyle co kotwica. I mniej więcej tak będzie ją spowalniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

wybór "normalnego" roweru, albo kupno damskiego i update.

Więc zostaje kupno ''normalnego'' roweru. Liv w najwyższym modelu HT nie ma sztywnych osi, co moim zdaniem jest podstawą w dalszej rozbudowie. 

 

4 godziny temu, Mateusz_Brycki napisał:

Czy jest sens szukać czegokolwiek z męskiej oferty Gianta do 6500 to kwestia osobna.

Dużego wyboru nie ma, ale nawet XTC SLR 2 będzie pozwalał na rozbudowę każdego elementu (prócz aluminiowej ramy) i będzie to moim zdaniem wielka zmiana po przesiadce z Meridy juliet 7.40. Sam użytkuje XTC SLR 1 i to co potrzebuje to z biegiem czasu upgreaduje. 

 

Przepraszam za post pod postem, jak ktoś może niech doda jeden do drugiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie ma nad czym rozmyślać. Wybór w zasadzie jest między xtc slr1 lub slr2. Z tego co kojarzę slr1 w rozm.s waży 12,2kg (ważone w sklepie). Jakby powalczyć o jakiś niewielki rabat do pewnie slr1 pójdzie wyrwać za 7tysi. Amory tam montowa są przyzwoite więc pierwszy oczywisty upgrade to zmiana kół na lżejsze 1500-1700gram. Zapewne tutaj ok.500gram zejdzie z roweru. Z opon też pójdzie coś urwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant ma własne sklepy i własne serwisy. Może nawet z lepszą dostępnością niże "popularne" bo np jak zawieziesz teraz amortyzator do Wichu workshop to termin na za 10 tygodni, na koniec kwietnia. Powaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Galvatron napisał:

XTC ma widelec produkcji Gianta, który może sprawiać spore kłopoty przy serwisie

Hej. Powtarzasz ten tekst od co najmniej pół roku, tymczasem kumpel od roku ujeżdża tego crest'a, robił serwis mały i duży po roku w serwisie w którym kupił rower i zero problemów...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje slr1...małe rozmiary nawet na sklepach bywają, większe niestety w mniejszych ilościach marzec/kwiecień. Co do cresta to prosta konstrukcja, a nie statek kosmiczny. Serwisy są dobrze przeszkolone, a ew. części dostępne niemal od ręki. Giant zdecydował się na własne widły (to faktycznie ich produkcja) ze względu oczywiście na koszty, ale także brak stałej dostępności amorów na rynku oem.

Ten xc500 to ogólnie nie głupia opcja ze względu na Rebę na przodzie. Minus za tylną kasetę i przekłamanie wagi wg kupujących. No ale skoro ma być giant to nie ma co gadać.

Edytowane przez nossy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się skłaniał raczej nad slr2, sam jestem użytkownikiem srl1 i hamulce po krótkim użytkowaniu zmieniłem na XT. Teraz jestem na uzupełnieniu grupy napędu do pełnego XT i myślę, nad zmianą amortyzatora. A slr 1 i 2 różnią się tylko napędem i hamulcami, które i tak pewnie zmienię jeżeli żona wykaże takie potrzeby, bądź trafi się jakaś fajna okazja. Dziękuję za zainteresowanie tematem i rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...