dolszym Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Cześć, szukam MTB w okolicy 5 kPln (może być ciut więcej). Założenia są takie ze ma być powietrzny amor, możliwość montażu bagażnika oraz niekoniecznie bardzo sportowa geometria. (bardziej rekreacja niż sport) Na dzisiaj z tych do których się przymierzyłem i są dostępne mam dwa typy: 1. https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-0-2022 albo podobna wersja z 2 tarczami https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-1--ge--2022 2. https://www.gtbicycles.pl/rowery/2021-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-elite Która Waszym zdaniem bezdzie lepsza? A może coś innego możecie polecić?
kipcior Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Z podanych wyżej to najlepszy byłby żaden To nie są złe rowery, ale zawsze warto popatrzeć na Decathlon: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-120-29-sram-nx-eagle/_/R-p-330101
Jurek63 Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Też uważam że rockrider bije te zalinkowane na głowę,tylko czemu on jest taki paskudny 😁.
WaGiant Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 No ale bije czym i dlaczego ? Autor tematu szuka rekreacyjnego czy turystycznego MTB . Z wygodną niesportową pozycją i możliwością montażu bagażnika . Myślę że klasa napędu czy hamulców schodzi na 2gi plan . Jak się znajdzie odpowiednią ramę to komponenty można zmienić . Napęd i tak kiedyś się zużyje . Myślę też że rower z ,,XC" w nazwie niekoniecznie pasuje do oczekiwań autora . Kiedyś można było kupić dobrej , a w każdym razie średniej klasy turystyczne MTB . Teraz wszystko poszło w stronę wąskiej specjalizacji i dobre rowery mają przeważnie sportową geometrię . Teoretycznie Talon Gianta powinien być odpowiedni ale patrząc na tabelkę z geo to ramy są dość długie . Z drugiej strony krótki jest mostek . Czy ci to przypasuje odpowie tylko przymiarka . Minusem giantów jest brak sztywnych osi .
dolszym Napisano 2 Lutego 2022 Autor Napisano 2 Lutego 2022 Dzięki za reakcję - doprecyzuje czego szukam - mieszkam koło Wlkp PN - trochę pagórków, lekki teren i tu na codzień chciałbym pojeździć. Poza tym z raz w roku jakieś singletracki. Nie chcę jednak roweru typowo sportowego na którym się "leży". Geometria GT mi generalnie odpowiada, Giant też nie ma tragedii. Mam 185cm więc to jest wg tabelek przynajmniej koniec zakresu ram L więc może dlatego. Z racji wagi ok 100kg chcę żeby był w miarę wytrzymały. Może się zdarzyć wyjazd z sakwami niekoniecznie po ścieżkach rowerowych stąd fajnie jakby miał mocowanie pod bagażnik. Co do Rockridera obawiam się SRAMa - widzę ze ceny komponentów są prawie x2 więc serwis droższy. a może po prostu fakt że od zawsze było Shimano Poza tym (może się myle) ale odsprzedaż ewentualna roweru z decathlonu może być trudniejsza - marka większości laików kojarzy się budżetowo. Kwestia do użytkowników - czy upierać się przy powietrzu? w tej klasie to wiadomo ze podstawowy model. Może lepiej dobra sprężyna jaka? Zaproponowano mi coś takiego - https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-bobcat-trail-5
Alsew Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 GT ma fajną geometrię ramy ale to marka w której za dużo płaci się za napis na ramie więc w takim budżecie to kiepski pomysł. Bezkonkurencyjny jest Kross tylko pytanie kiedy będzie można go kupić. https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-7-0-niebieski-czerwony-polysk
Piptoporous Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Cześć, jakbyś interesował się używanym rowerem to mam akurat Rometa Ramblera 3.0 R-Line na sprzedaż. Używam go do rekreacyjnej jazdy jak opisałeś :-) Jakbyś był zainteresowany to mogę Ci podesłać linka do olx.
WaGiant Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 W Marinie nie podoba mi się napęd . Korba 32 nie da twardych przełożeń . Tu trzeba mieć wytrenowaną nogę i jeździć z dużą kadencją . Kaseta ma bardzo dużą rozpiętość jak na 11 rzędów czyli stopniowanie będzie słabe . Najlżejsze przełożenie to 0,62 czyli na ciężkie podjazdy - w prawdziwe góry . Jeśli nie będziesz na co dzień jeździł w takich warunkach to chyba lepsza była by większa koronka na korbie . Co by nie mówić jeśli 1 blat z dużą rozpiętością i sensownym stopniowaniem to musi być 12 rzędów . Taniej wyjdzie napęd 2x .
dolszym Napisano 3 Lutego 2022 Autor Napisano 3 Lutego 2022 23 godziny temu, Alsew napisał: GT ma fajną geometrię ramy ale to marka w której za dużo płaci się za napis na ramie więc w takim budżecie to kiepski pomysł. Bezkonkurencyjny jest Kross tylko pytanie kiedy będzie można go kupić. https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-7-0-niebieski-czerwony-polysk Niestety chyba trzeba patrzeć na to co dostępne… dzisiaj przymierzałem się do Kellysa serce mówi Gate 30 - sztywne osie, sensowny osprzęt (chyba;)) a rozum Spider 80 z opcja bagażnika, bardziej wyprostowana pozycja i dwoma blatami. Co o tych sądzicie? mysle ze lepiej nie będzie w tym roku wiec trzeba patrzeć na to co dostępne a nie to co może będzie ….
marcesco Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 Nie doradzę Ci w kwestii wyboru, ale jeżeli chodzi o bagażnik to są rozwiązania niewymagające oczek montażowych: Topeak Tetrarack M1 i M2. Używałem M1 i nie mogę złego słowa powiedzieć.
chudzinki Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 Dorzucę do rozważenia Merida Big Nine 500 Lite, Indiana Storm X8, a nawet karbonowego X10. W tym przedziale jest duży wybór, przynajmniej katalogowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.