Skocz do zawartości

[piasty] DT 350 ratchet 18t vs 36t


tomaszon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam do wyboru koła na piastach DT 350 straightpull w systemie ratchet 18t lub 36t (z dopłatą 200zł). Pytanie brzmi czy warto dopłacać do większej ilości ząbków? Nie zależy mi na wadze koła, nie ścigam się, jeżdżę po asfaltach rowerem szosowym głównie trasy do 200km spokojnym tempem. Czy zobaczę jakąś istotną różnice w jeździe lub wytrzymałości koła? 

Dziękuje ze wasze opinie.

Napisano

W 18t masz tylko mniejszy o kilka stopni "jałowy" ruch korby, przy amatorskiej jeździe (zresztą i przy nieco ambitniejszej również) temat zupełnie pomijalny.

Jedyną różnicą jaką zauważysz podczas jazdy będzie dźwięk

Napisano

W poprzednim MTB miałem DT 350 z ratchetem 18t, obecnie mam 240 z ratchetem 36t i oczywiście teraz nie zmieniłbym go na inny (chyba, że 54t :P), bo w sytuacjach częstej i nagłej zmiany rytmu pedałowania czy kierunku jazdy (np. wyścigi XC) bywa to pomocne. W przypadku roweru szosowego nie będzie miało to miejsca, więc moim zdaniem nie warto jakoś specjalnie na siłę dopłacać do 36-tki. Szczególnie, jeśli nie lubi się głośnych bębenków. 18-tki są dość ciche.
Osobiście do nowych kół szosowych wezmę 36-tkę, ale tylko dlatego, że lubię, jak mi głośno cyka.

Napisano

Przechodziłem po kolei z 18T na 36T, a teraz na 54T. I jeśli ktoś ma bazowy Star Ratchet 18T, to proponuję mu od razu wskoczyć na najwyższy, bo wtedy czuć od razu różnicę... Zmiana z 18T na 36T lub z 36T na 54T jest taka "no trochę lepiej od poprzedniego".

Napisano

Ale te nowe piasty (350) są droższe o te 170-300zł od starych. Jeśli w nowych wsadzili łożyska nierdzewne to byłyby to w rzeczywistości stare piasty 240. No i nowe w przypadku SP występują tylko jako boost 28h (starsze były również non-boost oraz 32h) lub Classic (jest jak dawniej czyli boost i non-boost, 28 i 32h).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...