Skocz do zawartości

[4000] Używany gravel/przełaj na hydraulice


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień Dobry,

od czasu kiedy ostatnio śledziłem rynek przełajów i pełzających wtedy graveli dużo czasu minęło. Zauważyłem mnogość modeli, ale ceny tak pobieżnie patrząc też poszybowały sporo.

Więc do brzegu. Z wymagań. Hydrauliczne hamulce. No i żeby suport nie był na kwadrat.

Budżet napięty, więc dokładanie nie wchodzi w grę. Pobieżnie moją uwagę przykuł Romet Aspre 2. Tylko trafić popularny rozmiar ramy w budżecie, choć czas na poszukiwania mam  😅

Na jakie modele warto jeszcze zwrócić uwagę?

Napisano

Ale się uchachałem gdy przeczytałem że ktoś tutaj poszukuje gravela na hydraulice za cztery kafle. Hydraulika do gravela to koszt 1/4 wartości całego roweru, jeżeli zrezygnujesz z napędu to może kupisz jakiegoś gravela, ale wtedy to będzie gravel biegowy z mocnymi hamulcami na hydraulice. 

Napisano

...ale chodziło o używkę, zatem jakaś szansa na kompletny rower istnieje.  😉
 

Generalnie jeśli budżet nie jest z gumy to albo należy czekać aż coś spełniające wymagania na olce czy ale wyskoczy, albo kupić coś z mechanikami i apgrejdować w przyszłości.  Ja też śmigam jak @ZieleniakRM z TRP Spyre C (aczkolwiek wracam do BB7 bo jednak bardziej mi leżą*), ważę ponad stówę i działa.  Pozostaje jeszcze hydro ciągnięte kablem typu HY-RD i klony tegoż...

Aha, nie wiem kto będzie robić gotową listę graweli z hydrauliką na które warto zwrócić uwagę bo po pierwsze każdy ma swoje preferencje a dwa że jest tego tyle na rynku że ciężko nawet zacząć.

 

* jeśli ktoś ma zacisk BB7 Road czarny i chce zamienić za półtora zacisku (jeden kompletny/działa, drugi kompletny ale ma zapieczony tłoczek) TRP Spyre C to zapraszam na Priv.

Napisano

Przejście na hydraulikę było najlepszym, najbardziej pozytywnie odczuwalnym upgradem mojego roweru. Po pierwsze siła nacisku na klamkomanetki jest o wiele mniejsza i ręce zdecydowanie mniej bolą po dłuższych zjazdach na serpentynach a po drugie zmniejszył się czas reakcji hamowania przydatne w szczególności na leśnych, krętych ścieżkach. 

Niestety aby przejść z mechanicznych na hydrauliczne hamulce to koszty są spore. Trzeba mieć to na uwadze. Jednak jak będzie przypływ gotówki to jest to możliwe w późniejszym okresie. 

Drugą dosyć istotną zmianę jaką wprowadziłem to zastosowanie sprzęgła grx 810. W tym wypadku istotne jest to, że sprzęgła istnieją do przerzutek 10-11. Jak kupisz jakąś sorę to niestety rozbudowa w przyszłości jest niemożliwa. 

Dlatego szukałbym czegoś z min. GRX 400 jeśli się da znaleźć w tej kwocie. 

To takie pokrótce moje rady. Na szukanie przeznacz pare miesięcy to wtedy masz szanse. To tak jak z nowymi rowerami, czekasz miesiącami na spełniającego twoje wymagania lub kupujesz od razu to co jest a za pare miesięcy przepłacasz na upgradzie. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...