sax123123 Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Dzień Dobry, od czasu kiedy ostatnio śledziłem rynek przełajów i pełzających wtedy graveli dużo czasu minęło. Zauważyłem mnogość modeli, ale ceny tak pobieżnie patrząc też poszybowały sporo. Więc do brzegu. Z wymagań. Hydrauliczne hamulce. No i żeby suport nie był na kwadrat. Budżet napięty, więc dokładanie nie wchodzi w grę. Pobieżnie moją uwagę przykuł Romet Aspre 2. Tylko trafić popularny rozmiar ramy w budżecie, choć czas na poszukiwania mam 😅 Na jakie modele warto jeszcze zwrócić uwagę?
ZieleniakRM Napisano 7 Stycznia 2022 Napisano 7 Stycznia 2022 Hydraulika konieczna? Ja mam na TRP Spyre, dla mnie idealne.
leejoonidas Napisano 7 Stycznia 2022 Napisano 7 Stycznia 2022 Ale się uchachałem gdy przeczytałem że ktoś tutaj poszukuje gravela na hydraulice za cztery kafle. Hydraulika do gravela to koszt 1/4 wartości całego roweru, jeżeli zrezygnujesz z napędu to może kupisz jakiegoś gravela, ale wtedy to będzie gravel biegowy z mocnymi hamulcami na hydraulice.
kazafaza Napisano 7 Stycznia 2022 Napisano 7 Stycznia 2022 ...ale chodziło o używkę, zatem jakaś szansa na kompletny rower istnieje. 😉 Generalnie jeśli budżet nie jest z gumy to albo należy czekać aż coś spełniające wymagania na olce czy ale wyskoczy, albo kupić coś z mechanikami i apgrejdować w przyszłości. Ja też śmigam jak @ZieleniakRM z TRP Spyre C (aczkolwiek wracam do BB7 bo jednak bardziej mi leżą*), ważę ponad stówę i działa. Pozostaje jeszcze hydro ciągnięte kablem typu HY-RD i klony tegoż... Aha, nie wiem kto będzie robić gotową listę graweli z hydrauliką na które warto zwrócić uwagę bo po pierwsze każdy ma swoje preferencje a dwa że jest tego tyle na rynku że ciężko nawet zacząć. * jeśli ktoś ma zacisk BB7 Road czarny i chce zamienić za półtora zacisku (jeden kompletny/działa, drugi kompletny ale ma zapieczony tłoczek) TRP Spyre C to zapraszam na Priv.
Kaloryfer Napisano 7 Stycznia 2022 Napisano 7 Stycznia 2022 Przejście na hydraulikę było najlepszym, najbardziej pozytywnie odczuwalnym upgradem mojego roweru. Po pierwsze siła nacisku na klamkomanetki jest o wiele mniejsza i ręce zdecydowanie mniej bolą po dłuższych zjazdach na serpentynach a po drugie zmniejszył się czas reakcji hamowania przydatne w szczególności na leśnych, krętych ścieżkach. Niestety aby przejść z mechanicznych na hydrauliczne hamulce to koszty są spore. Trzeba mieć to na uwadze. Jednak jak będzie przypływ gotówki to jest to możliwe w późniejszym okresie. Drugą dosyć istotną zmianę jaką wprowadziłem to zastosowanie sprzęgła grx 810. W tym wypadku istotne jest to, że sprzęgła istnieją do przerzutek 10-11. Jak kupisz jakąś sorę to niestety rozbudowa w przyszłości jest niemożliwa. Dlatego szukałbym czegoś z min. GRX 400 jeśli się da znaleźć w tej kwocie. To takie pokrótce moje rady. Na szukanie przeznacz pare miesięcy to wtedy masz szanse. To tak jak z nowymi rowerami, czekasz miesiącami na spełniającego twoje wymagania lub kupujesz od razu to co jest a za pare miesięcy przepłacasz na upgradzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.