Skocz do zawartości

[5000 zł] mtb


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trek ma nieco lepszy osprzęt, Merida trochę nowocześniejszą ramę ze sztywną osią. Ale to nowy vs. używany, na odległość nikt nie stwierdzi który lepszy. 

Napisano

Zakresy przełożeń:

34x10-52 (GX/X01/XX1) = 0,65-3,4

38/28x11-40 = 0,7-3,45

Moim zdaniem napęd 2x nie ma żadnego sensu, poza niższymi kosztami eksploatacji.

Napisano
Cytat

34x10-52

To nie ten budżet. Nawet Rockrider ma 11-50, a wstawienie tam lunara to czterocyfrowa kwota (piasta + kaseta). 

Żeby nie było, 11-50 też wystarczy prawie każdemu, zwłaszcza jeśli nie ma gór w pobliżu.  Merida/Trek mają blat 36, Rockrider 34, mała różnica. Na asfalcie i tak rzeźbi się na tych samych koronkach kasety. Jedyna oszczędność to tańsze części. 

Napisano

Na asfalcie przy takich blatach rzeźbi sie na najmniejszej koronce. Ta jedyna oszczędność to dla mnie 1,5-2 k rocznie patrząc na kasety SRAM-a i fakt, że koronki sa niewymienialne. Wolę sobie za to wyskoczyć na tygodniowe wakacje.  Trochę inaczej to wygląda w Shimano gdzie koronki są dostępne, wymienialne i kosztują relatywnie niedrogo.

11-50 to typowy napęd w góry. Na korbie 30 albo 32 a na zjazdach - hamulce.

Generalnie napęd 1x to napęd bardzo specjalizowany. Popularny bo taniej rower poskładać w fabryce. Tak jak ten nieszczęsny pressfit.

Ale jeżeli sky is the limit: https://wertykal.com/pl/p/Grupa-Campagnolo-Ekar-13s/6843? z korbą 40, 42 i gęsto zestopniowaną kasetą - świetny na asfalt, w sumie bym nie pogardził. Choć nie ... sprzedałbym i dołożył do szoski na Ultegrze :D

Napisano

Ekar jest dobrze zestopniowany tylko dla tych, co jeżdżą 35+ km/h. Poniżej są w nim większe dziury niż w Shimanowskim 1x11. 

11-50 akurat dobrze sprawdził się na Mazowszu. Na płaskim i tak pojedzie szybciej, niż większość ludzi jest w stanie utrzymać na rowerze MTB po asfalcie. A nie ma gór, żeby były okazje do dokręcania. Ceny są wyższe, ale żeby 2 tys PLN na sezon? Autor tematu nie sprawia wrażenia kogoś, kto zużywa 3 kasety rocznie. Prędzej jedną na 3 lata. 

Choć jeśli toto ma spędzać większość czasu na asfalcie, to i tak wolałbym crossa niż MTB. 

Napisano

Ano właśnie. Co do Ekara (podanegu tu raczej żartem) to ma 3 różne kasety. 

O ilości kaset na sezon to nic nie wiemy ale faktem jest, że napęd x12 nie jest trwały, za to jest kapryśny.

Tak dla ustalenia uwagi - na afalt dorośli jeżdżą na korbach 52, juniorzy na 50 a amatorzy na crossach na korbach 44-48 :D A na asfalcie przelotowa (nie średnia) 30 km/h to norma - przy blacie 34 najmniejsze koronki znikają w oczach. 

Kolega oczywiście nie napisał do czego ten rower, jaki teren, jaka nawierzchnia więc tak sobie można ... 

Napisano

Za dużo z waszej dyskusji nie zrozumiałem heh ;) ale wnioskuje ze jak moja jazda będzie mieszana czyli asfalt z fotelikiem i dzieckiem i las ścieżki mtb to lepiej mieć 2 blaty. Jak się mylę poprawcie się 

Napisano

Dwa czy jeden, to zbyt dużej różnicy nie zrobi. Ważniejsze, żeby rower był dla Ciebie wygodny, i żeby dało się w ogóle przykręcić ten fotelik, bo nie w każdym rowerze w tej cenie jest taka możliwość. Te co bardziej sportowe są pozbawione mocowań. 

Napisano

Jak z dzieckiem i też las to nie będziesz szalał, napęd 1x12 jest droższy w eksploatacji i tyle. 

Fotelik mocuje sie do rury podsiodłowej a nie do mocowań bagażnika :) Dzieciaka by wytrzęsło a tak jest resorowany.

Napisano
2 godziny temu, matysziom napisał:

wnioskuje ze jak moja jazda będzie mieszana czyli asfalt z fotelikiem i dzieckiem i las ścieżki mtb to lepiej mieć 2 blaty. Jak się mylę poprawcie się 

Mylisz nie mylisz, ale serio chcesz po ściezkach mtb popylać z dziecięcym fotelikiem ? Przeciez jak go raz przykręcisz to nie będziesz zdejmował. Na miasto, asfalt, ubite leśne dróżki to do 5k masz rowery crossowe z niezłymi amortyzatorami powietrznymi. Będzie lżej i szybciej na crossowych oponach.

Napisano

Tzn głównie chce jeździć po lesie i ścieżkami mtb jakieś hopki itp ale dodatkowo fotelik aby z dzieckiem się przejechać asfaltem zwykłymi ścieżkami rowerowymi park itp 

Napisano

Przy okazji czy mógłbym prosić o ocenę stanu technicznego 

rower z 2019 mam kawałek do obejrzenia (200km) czy coś z tych zdjęć można ocenić ?

rower podobno świeżo po serwisie

C4EA98AC-2477-4665-BA77-A31823FBE2FA.jpeg

298B361D-AD9A-4DC9-9531-904B27E0F851.jpeg

778FC5DC-472D-4B4A-8EAC-5FDBCD96D1D2.jpeg

48E7242A-6EC0-4E77-B72B-A2FCDF0144C8.jpeg

6D02D90D-79B7-493D-9521-E66539FB825B.jpeg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...