Midimaniak Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 Witam, w mojej szosie mam korbę ULTEGRA FC-6600; Gradacja: 53-39; Długość ramienia: 172,5 mm Na tylnie kasecie mam 105. Mam pytanie: czy mogę w korbie wymienić mniejszą zębatkę żeby miała 34 zęby zamiast 39? Chodzi mi o brakujące przełożenia na ostrych podjazdach. Brakuje mi mocy w nogach😌 Na najmniejszym przełożeniu bardzo ciężko podjechać pod strome podjazdy. Czy da się zamienić tylko ten mniejszy blat? Jeśli tak to poproszę o kompatybilne zębatki bo nie mogę znaleźć. Dodam, że blat 53 jest ok na szybką jazdę i pasuje mi dlatego chciałbym go zostawić.
Midimaniak Napisano 1 Lipca 2021 Autor Napisano 1 Lipca 2021 Z tyłu mam shimano 105. 10/12x28. Naprawdę brakuje wolnych przełożeń. Teraz już bym nie kupił takiego zestawienia, ale uczę się na błędach Tak to wygląda: http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=39,53&RZ=12,13,15,16,18,20,22,24,26,28&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=ratio
JWO Napisano 2 Lipca 2021 Napisano 2 Lipca 2021 34T nie da rady dla bcd130 Cytat The smallest chainring you can get for 130mm BCD is 38t. Everything you need to know about 110 and 130 BCD Cranksets – Corbah
m0d Napisano 2 Lipca 2021 Napisano 2 Lipca 2021 Nie masz mocy na podjazd a masz moc żeby wykorzystać blat 53T... Akurat... Aż się prosi o szosowy kompakt 50/34T, 53/39 to jest dla prawdziwych koni, a jeszcze pomiędzy masz 52/36T.
some1 Napisano 2 Lipca 2021 Napisano 2 Lipca 2021 Poza tym przednia przerzutka nie obsłuży tak dużej różnicy między tarczami.
J67 Napisano 2 Lipca 2021 Napisano 2 Lipca 2021 Zauważ, że nawet zawodowcy na trudnych, górskich etapach zadowalają się blatem 50T. A dzięki temu mogą mieć mniejszy młynek (34T/110BCD). Nie jestem kolarzem, a jedynie turystą, więc poszedłem o krok dalej i założyłem blat 46T, żeby mieć mniejszy przeskok między tarczami. I to był krok w dobrym kierunku. Podjazd 90 m/1,9 km w 7 min. A z górki... Zauważ, że zwiększając prędkość z 60 do 70 km/h zyskujesz 7 s. na kilometrze. Teoretycznie. Jeśli uwzględnisz czas rozpędzania się do takiej prędkości, zakręty, odcinki gorszej nawierzchni - realnie będzie to 0-4 s. Natomiast zwiększając prędkość (pod górkę) z 12 do 15 km/godz - na kilometrze zyskujesz minutę.
Midimaniak Napisano 2 Lipca 2021 Autor Napisano 2 Lipca 2021 Ok, dziękuję. Wiem to o co mi chodziło. Szukam nowej korby skoro nie da się zmienić jednego blatu. A do korby 34/50 nie trzeba mnie przekonywać bo wiem że dla mnie będzie lepsza. Temat uważam za zamknięty
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.